Tervezz Te is játékot a Daimlernek!
In-Car Gaming Challenge néven nagyszabású versenyt indított a Daimler, melynek célja, hogy összegyűjtse és díjazza a legjobb autós szórakoztató rendszerekhez kapcsolódó ötleteket. A szervezők innovatív, izgalmas, kreatív játékötleteket várnak, melyek közül a legjobb bekerülhet egy járműbe, vagy Mercedes-Benz alkalmazás lehet belőle. Emellett a győztesek pénzjutalomban részesülnek, illetve belépőket kapnak az ESL (Electronic Sports League) versenyeire.
Napjaink járművei már nem pusztán közlekedési eszközök, hanem kikapcsolódásra is alkalmas privát területek. Ahogy 1886-ban a Patentwagen és utódai forradalmasították a közlekedést, úgy az autonóm vezetésű autók is jelentős változásokat hoznak a mindennapjainkba. Ezzel együtt rengeteg új lehetőséget adnak a gépkocsi utasai számára, hogy kihasználják azt az időt, amit nem kell aktívan a vezetéssel tölteni. Az egyik ilyen lehetőség a játék, amely a szórakozás mellett tanulásra is használható.
A Mercedes-Benz In-Car Gaming Challenge versenyre három kategóriában lehet jelentkezni: személyautók, buszok és mobilalkalmazások. Az ötleteket egyénileg, vagy legfeljebb öt főből álló csapatban lehet beküldeni. Az autók közötti játékokat ugyanúgy várják, mint az olyan formabontó ötleteket, amelyek például a tájat vagy az autó környezetét is bevonják a játékba. A felnőtteknek és gyerekeknek szóló, innovatív tanuló játékok is eséllyel indulnak a versenyen.
A játékokat úgy is tervezhetik a résztvevők, hogy azok összekapcsolódjanak az autó elektronikájával. A Daimler kutatói intenzíven dolgoznak ezen a területen, és a Mobile World Congress-en az új CLA bemutatásakor már ízelítőt adtak abból, milyen irányba halad a játékok fejlesztése. A SuperTuxKart játékot például úgy integrálták az autóba, hogy nem csak a kijelzőn jelenik meg a játék, de a hálózatba kapcsolt elektronikának köszönhetően a benne szereplő versenyautót a CLA kormánykerékével is navigálhatjuk, a gáz- és a fékpedál pedig szabályozza a virtuális autó sebességét.
Az ESL támogatásával: nemzetközi szakmai zsűri és értékes díjak
A Mercedes-Benz az ESL (Electronic Sports League) globális mobilitási partnere, amely a világ legnagyobb eSport-vállalata, valamint a legrégebbi, napjainkban is működő profi eSport-szervezete, és az In-Car Gaming Challenge megrendezésében egyben a zsűri egyik tagja is. A Challenge győztesei az ESL legnépszerűbb versenyeire nyerhetnek belépőket, valamint jelentős pénzjutalomban részesülnek. Ezen felül egy rendkívüli lehetőség is nyílik számukra: a Daimler AG szakértői megvizsgálják, hogy melyik koncepciónak van a legnagyobb esélye arra, hogy a valóságban is bekerüljön egy járműbe, vagy hogy Mercedes-Benz alkalmazás legyen belőle. A nyertes ötletet a Daimler AG támogatásával egy hat hónapos kísérleti projektben fejleszthetik tovább.
A Challenge-re a nevezéseket 2019. május 16-ig várják az alábbi linken: www.in-car-gaming.com
Kapcsolódó cikkek
- Pécsi egyetemi hallgatók jutottak be a L’Oréal Brandstorm párizsi döntőjébe
- Van új az app alatt: indul a Telekom MOST generációs négypróbája
- Magyar siker az Epson nemzetközi robotversenyén
- 60 fiatal magyar fejlesztő mérte össze erejét a TechEmbassy versenyén
- Elindult a jelentkezés a Nagy Digitális Kalandra
- Alliance csapata újra csatlakozik a Team Razer elit esport versenyzőinek klubjához
- Hatodik alkalommal startolt a Women Startup Competition
- Emberek próbálják legyőzni a robotot Texas Hold’em pókerben
- Kínaiak győztek a világ legmagasabb összdíjazású videojáték-versenyén
- Az ESET is várja az e-gamereket a világ legnagyobb játék eseményén, a Gamescom-on
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.