Magyar tudást az agrotechnikába
Közös kutatás-fejlesztési terveket valósít meg a Szent István Egyetem és a Közlekedési Műszergyártó Zrt. A kooperációban a már eddig is jól működő oktatási együttműködést terjesztik ki a technológiai fejlesztésre.
Patinás magyar céggel közösen fejleszt a mezőgazdaságban hasznosítható műszereket és vezérlőberendezéseket a Szent István Egyetem. A nagy múltú gödöllői oktatási intézmény az idén 119 éves Közlekedési Műszergyártó Zrt.-vel (KMGY Zrt.) közös fejlesztési terveket dolgozott ki. A pályázati források felhasználásával létrejövő úgynevezett Univerzális terminál a mezőgazdasági termelésben képvisel csúcstechnológiát.
A projekt eredményeként létrejön egy színes, grafikus képernyővel ellátott Virtuális Terminál (VT), amely a beépített kezelőszervek segítségével alkalmas a „plug and play” módon csatlakoztatott mezőgazdasági, vagy erdészeti berendezés vezérlésére, valamint videókamerák képének megjelenítésére.
A mellékelt fotón (balról jobba) Zelenka Pál, a KMGY Zrt. vezérigazgatója és Dr. Szabó István egyetemi tanár, a Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Mechanikai és Géptani Intézetének igazgatója látható.
A közös fejlesztés eredményeként megvalósuló berendezés új szintre emeli a mezőgazdaságigép-gyártásban alkalmazott technológiát, hiszen tartalmaz majd egy hardver / szoftver átjárót, amely lehetővé teszi az adatvesztés nélküli kommunikációt a mezőgazdasági gépekben alkalmazott ISOBUS és a CAN hálózat között. Az eszköz CAN hálózattal nem rendelkező járműbe való beépítés esetén az összegyűjtött analóg információkat A/D konverziót követően továbbítja az ISOBUS hálózat felé. Az ISOBUS funkciókon kívül a rendszer alkalmas a jármű alrendszereinek és a munkafolyamatok monitorozására, analóg videóképek megjelenítésére, helymeghatározásra, és diagnosztikára.
Az eszköz tehát egyrészt egy TECU (Tractor Electronic Control Unit) egység szerepkörét látja el, továbbítva a mezőgazdasági vontató alapvető működési paramétereit (pl. sebesség) az ISOBUS rendszer felé az integrált „átjárón” keresztül. A másik fő funkció egy virtuális ISOBUS terminál, amely alkalmas a csatlakoztatott, szabványos berendezések irányítására. E fő funkciók mellett alkalmas analóg és digitális jelek fogadására és feldolgozására, működési paraméterek és munkafolyamatok monitorozására (pl. megművelt terület számítás, hatékonyságszámítás, üzemanyag-felhasználás), egyes gépészeti alrendszerek (pl. powershift, kiemelő kar vezérlésére), videóképek megjelenítésére, fedélzeti diagnosztikára, műholdas helymeghatározásra.
A magyar magántulajdonban levő KMGY és az egyetem kapcsolata nem új keletű. Zelenka Pál, a KMGY Zrt. tulajdonosa a Szent István Egyetem vendégoktatója, és a két intézmény a duális képzésben is együttműködik. A két szervezet közreműködésével megvalósuló technológiai fejlesztés a Versenyképes Közép-Magyarország Operatív Program (VEKOP) támogatásával valósul meg.
Kapcsolódó cikkek
- A digitalizált vízszolgáltatással a lakosság és a környezet is nyer
- Magyar mérnökökre figyel a világ
- Amazon Web Services kiválósági központ a Getronics és a HeleCloud együttműködésével
- Miből áll egy modern, hatékony mérlegház?
- Intelligens üzemanyagkút-rendszer indult hazánkban
- Elindult Szingapúrban a mérföldkőnek számító, villamos hajtású buszok fejlesztési projektje
- Jó (csapat)munkához idő kell... és egy jó eszköz
- Az ABB és a SUSI Partners együttműködik a mikrogrid- és az energiatárolási projektek megvalósításában
- A digitális megoldásokat fejleszti a ABB és a Dassault Systèmes
- Nem agrármérnökök, hanem programozók kellenek a földekre
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.