A vitorlások fele nem ért célba az év egyik legnehezebb Balatoni versenyén
A Balaton egyik leginkább embert próbáló versenye, a Kétszemélyes Balatonkerülő mára Magyarország legkiválóbb vitorlázóinak összecsapásává vált. A hétvégi futamot Varga Lajos és Lillik Ákos nyerte egy perc híján 21 órás összidővel.
Az először 2018-ban megrendezett, de máris rangosnak számító 8m Open Kétszemélyes Balatonkerülő Vitorlásverseny célja, hogy a hazai és külföldi vitorlázóknak lehetőséget biztosítson a technikai és taktikai tudás megmérésére. A jelentkezők jórésze nemzetközi szinten is jegyzett versenyző. A futam nemcsak a szólóvitorlázóknak nyújt lehetőséget a tapasztalatszerzésre, hanem a profi pályavitorlázóknak is.
A Csopakról rajtoló és oda érkező hajók a versenyen egyenként mintegy 170 kilométert tettek meg. A vitorlások átlagsebessége 5 kilométer per óra körül alakult, a leggyorsabb a Nelson Flottalízing nevű hajó volt, esetenként akár 20 kilométer per órás sebességgel. Az időjárás nem kedvezett a versenyzőknek: gyenge keleti dél-keleti szélben rajtoltak, majd egy kiadós zápor áztatta el a mezőnyt, így végül a 15 hajóból csak 7 ért célba. A 2019-es 8m Open Kétszemélyes Vitorláskerülő versenyt idén Varga Lajos és Lillik Ákos nyerte a Nelson Flottalízinggel, 20 óra 58 perc 56 másodperces összidővel.
A verseny egyik fő támogatója, az i-Cell Kft. által a hajókba szerelt nyomkövető eszköznek (On Board Unit) köszönhetően a verseny állását online is figyelemmel lehetett kísérni: a hajók legkésőbb percenként, de minden komolyabb irányváltás esetén azonnal GPS-jelet küldtek a központi szervernek, ennek megfelelően a pozícióadatok folyamatosan, 15 másodpercenként frissültek, amivel szavatolni lehetett a jelen idejű nyomkövetést. A verseny alatt több mint ezren figyelték a szólóvitorlázók útját. Az i-Cell rendszerének köszönhetően a helyezés a befutás sorrendjével megegyezik.
Fa Nándor, a versenyt alapító Fa Hajó Kft. ügyvezetője elmondta: „ez a második ilyen típusú verseny, melyet tavaly kísérleti céllal indítottunk el. Mindig is tudtam, hogy a nyár nem a legjobb időszak a Balatonon olyan versenynek a rendezésére, amiben valóban kiderül, hogy a hajók és a hajósok mit tudnak. Annak ellenére, hogy meglehetősen a szezon elejére hoztuk a versenyt, nem látszik túl durva időjárás. Szél mindig van, legfeljebb nem mindenki érzi vagy látja – tartja a régi mondás” – fogalmazott Fa Nándor, hozzátéve: a nyomkövető rendszernek az első és legfontosabb hozadéka az, hogy a hajók biztonságban vannak.
„A versenyzők teljesítményének kielemzéséhez, a szakmai fejlődés technikai hátterének biztosításához hozzájárul az i-Cell fejlesztése is, amely a térképes nyomkövetés mellett lehetővé teszi a hajók szűrését, így az egyes vitorlások nyomvonalainak összehasonlítását” – mondta Farkas Károly, az i-Cell Kft. operatív igazgatója, példaként említve, hogy az utoljára célba érő hajó 10 kilométerrel tett meg többet a győztesnél.
A pontos befutási sorrend és az eseményről készült fotók a szolovitorlazas.hu oldalon tekinthetők meg.
A június első hétvégéjén sorra kerülő Keszthely-Kenese Szóló Vitorlásverseny lebonyolításában szintén együttműködik az i-Cell és a szervező Fa Hajó Kft.
Kapcsolódó cikkek
- Balatonkerülő verseny az i-Cell nyomkövető rendszerével
- Egyedülálló parkolási okosmegoldás a büntetések kizárására
- Intelligens üzemanyagkút-rendszer indult hazánkban
- Online ellenőrző felület segít az útdíjbírságok elkerülésében
- Rekordmennyiségű útdíjfizető eszközt vásároltak idén
- Elektronikus útdíj: folytatódik a Waberer’s és az i-Cell szakmai együttműködése
- Szakmai támogatási program a magyar tudás itthon tartásáért
- Az interneten is követni lehet a balatoni szólóvitorlás versenyt
- Bevallási közreműködő: együtt kell fejlődnünk a közúti áruszállítási ágazattal
- Az LG és a HERE együtt fejleszti a legmodernebb telematikai megoldásokat
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.