NMHH: Az Így neveld a sárkányodat! harmadik része érdekelte a legtöbb mozinézőt eddig 2019-ben
Az Így neveld a sárkányodat! 3. című animációs filmet nézték meg a legtöbben 2019 első negyedévében a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) adatai szerint. A bruttó jegybevétel megközelítette az öt és fél milliárd forintot. Az artmozikban a magyar Rossz versek tarolt, amit az Oscar-díjas Zöld könyv – Útmutató az élethez és a Bohém rapszódia követtek.
Közel 3,8 millió néző 5,48 milliárd forint jegybevételt termelt a hazai mozikban az NMHH Nemzeti Filmirodájának összesítése szerint 2019 első negyedévében. A legtöbben – 388 ezren – az Így neveld a sárkányodat! 3. című animációs filmre látogattak el, ami 50 ezerrel több, mint a második helyezett Marvel kapitány nézőszáma. A szuperhősös film után a harmadik helyen áll 238 ezer nézővel az Instant család, egy családi vígjáték az örökbefogadásról. A Top 10-be bekerült a magyar Kölcsönlakás is 149 ezer nézővel, a tizedik helyen lévő BÚÉK című filmre pedig 112 ezren voltak kíváncsiak, amely egyébként az olasz Teljesen idegenek magyar remake-je. A tíz legnézettebb film közül – a két magyar filmet leszámítva – mindegyik amerikai gyártású.
Az NMHH külön kimutatást készített az artmozikról is. A nézők száma túllépte a 340 ezret, amely 40 ezres visszaesést jelent a tavalyi hasonló időszakhoz képest, míg a jegybevétel meghaladta a 430 millió forintot, ami közel 37 millióval kevesebb 2018 első negyedévéhez hasonlítva. A művészmozikban a magyar Rossz versekre váltottak a legtöbben – 22,3 ezren – jegyet, amit az Oscar-díjas Zöld könyv – Útmutató az élethez követett 20,6 ezer nézővel és a szintén díjnyertes Bohém rapszódia 14,4 ezerrel. Az Így neveld a sárkányodat! 3. ezekben a mozikban csak körülbelül 10 ezer látogatót vonzott.
Az adatokból az is kiderül, hogy átlagban 29-en mentek el egy vetítésre – ez a szám artmozik esetében 23 fő –, az átlag jegyár pedig összességében 1456 forint volt, míg az artmozikban 1262 forint. A főváros után – ahol egy belépő átlagban 1585 forint – Győr-Moson-Sopronban és Fejér megyében kellett több mint 1500 forintot fizetni, átlagosan 1553, illetve 1534 forintot egy jegyért. A többi megyében sem lehetett ezer forint alatt megúszni a mozizást, leszámítva Tolnát és Pest megyét, ahol 929 forint, illetve 982 forint volt egy jegy átlagos ára.
A teljes statisztika, illetve a sikerlisták adatai elérhetőek az NMHH holnapján: a teljes mozipiacra vonatkozó itt, az artmozis piaci pedig itt.
Kapcsolódó cikkek
- NMHH: Jogszerűtlen összegeket követelt a UPC az előfizetőitől
- Médiatanács: nyolc online alkotás készülhet nyolcmillió forintból
- A Médiatanács 75 millió forint támogatásról döntött
- Hírközlési labort adományozott az NMHH a győri egyetemnek
- Csökkennek az unión belüli nemzetközi hívások és sms-ek díjai
- Az Antenna Hungária jelentkezett egyedül az országos földfelszíni digitális televízió-műsorszóró jogosultságért
- Három országos rádiónak van napi milliós hallgatótábora
- Médiatanács: közel 125 millió forint támogatás a közösségi televíziók és rádiók rezsiköltségeire
- NMHH: tarol az okostelefonos életforma – nemcsak a fiataloknál
- NMHH: 11 százalékkal csökkentek az internetárak tavaly
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.