A felhasználók 60%-a elnavigál a weboldalról, ha nem megfelelő tartalom jelenik meg számára
Hanák Zoltán az idei Financial IT and Disruptive Technologies rendezvényén tartott előadást a pénzügyi rendszer felforgatói által is használt technológiákról. Az “omnichannel” és személyre szabott tartalom megjelenítés már nem csak egy jól hangzó buzzword, hanem a hétköznapok valósága, amelyet egyre több vezető pénzintézet és pénzügyi szolgáltató használ az új ügyfelek bevonzására, illetve a meglévők megtartására. A látogatóknak minden érintkezés alkalmával minőségi ügyfélszolgáltatást kell megtapasztalniuk, hogy egy következetes és megbízható vállalat képét alkossák a szolgáltatóról.
Az omnichannel a vásárlók viselkedését egyetlen összefüggő folyamatként, élményként vizsgáló módszer, amely a tájékozódási és értékesítési csatornák kibővítésén túl magában foglalja az ügyfél, a márka és a szolgáltató igényeit, kommunikációját és kölcsönhatásait.
Hanák Zoltán, a Liferay Hungary üzletfejlesztési és értékesítési vezetője a Portfólió szervezésében tartott Financial IT and Disruptive Technologies rendezvényén többek között arról is beszélt, hogy ezt a gondolkodásmódot a pénzügyi szektor egyre több vezető szereplője használja hétköznapi munkamenetében, nem csak költséghatékonysági okokból, hanem a digitális csatornáik jobb kihasználásával az ügyfélmegkeresések számának növeléséhez is. Az előadás során bemutatta, ahogy egyik partnerük nemzetközi szinten homogén banki szolgáltatást vezetett be, amely kiterjedt az ügyfélportál, intranet, mobil alkalmazás és egyéb ügyfél szolgáltatások megújítására. Elmondása szerint nem csak ettől a partnerüktől, de a közép-kelet európai régió több szereplőjétől is azt a visszajelzést kapták, hogy a webes rendszerek homogenizálását követőn akár 50%-kal is megnőtt a webes felületeik forgalma.
Zoltán szerint ennek az egységes vállalati és szolgáltatási képnek a kialakítása az, ami a legtöbb pénzügyi szolgáltatónak a napirendjén van. Ez azonban nem csak az ügyfelek által érzékelt és látogatott felületekre terjed ki. “Amikor omnichannelről, vagy digitalizációról beszélünk az ügyfelek által látott internetes felületek és tartalmak sokszor csak a jéghegy csúcsát jelentik, a folyamatok és üzletmenetek legnagyobb része sokszor láthatatlan az ügyfelek számára” - mondja. A digitalizációnak bár iparáganként eltérő a relevanciája, a pénzügyi szolgáltatók azok a szereplők, akik legtöbbször úttörőként kezdik el használni az új (digitális) technológiákat. Modern weboldalak, amelyek az ügyfél vagy ügyfél szegmensek számára személyre szabott tartalmakat jelenítenek meg a látogatóknak, egységes portál rendszerek, amelyekkel egy rendszeren belül képesek működtetni a különböző beszállítói rendszereket és ügynöki hálózatokat, illetve a munkatársak közötti információ megosztásra specializált intranetek. Ezek mind egy rendszerben, összekapcsoltan működnek, az egyes felületeken gyűjtött adatok összegyűjtésével és megosztásával. “Fontos, hogy a call centerben is minden információt látnia kell az ügyintézőnek arról az ügyfélről, akivel éppen beszél. Így lehet megteremteni azt a felhasználói élményt, amely lojális ügyfeleket teremt.” - mondja Hanák Zoltán.
Ahhoz, hogy egy ilyen rendszert megfelelően lehessen működtetni természetesen rengeteg adatra van szükség. A hasonló analitikai megoldásokkal ellentétben, a Liferay rendszereiben nem csak anonim adatokat tudnak elemezni a weboldal üzemeltetői. Lehetőség van egyes ügyfelek, vagy különböző felhasználói profilok viselkedésének részletekbe menő vizsgálatára is, ami alapján tovább finomíthatók az egyes digitális tartalmak.
Zoltán tapasztalatai szerint az elmúlt néhány évben egyre nagyobb figyelmet kap a perszonalizáció. A bevezetése napirendi témává nőtte ki magát, amely finomítása és amely lehetőségeinek kihasználása lesz a következő nagy technológiai hullám.
______________
A Liferay által kínált digitális élmény-platform keretrendszer segítségével új üzleti modellel vághatnak neki a piaci versenynek a vállalkozások. A Liferay egy olyan nyílt forráskódú portál-keretrendszer, amely hozzásegíti a vállalatokat ahhoz, hogy növelhessék a webről és mobileszközökről elérhető szolgáltatásaik digitális élményeit. Az open source technológiának köszönhetően megbízhatóbb, innovatívabb és biztonságosabb megoldások jöhetnek létre. A platform segítségével újra gondolhatják a vásárlói interakciókat, élményközpontúvá alakíthatják a terméküket vagy szolgáltatásukat. A keretrendszer alkalmazásával könnyen monitorozhatóvá válnak a vásárlói szokások, átláthatóbbá a belépő vásárlók nyomvonalai, mindemellett a digitális folyamatok is egyszerűbben menedzselhetőbbé válnak.
A Liferay cégcsoport küldetése, hogy pozitív lábnyomot hagyjon a világban az üzlet és a technológia ötvözésével. A Liferay csoport megoldásait már több száz pénzügyi, egészségügyi, kormányzati, biztosítási, kiskereskedelmi és gyártási szervezet használja. A 2004-ben bejegyzett amerikai központú Liferay, Inc. 18 irodával működik 15 országban, s mintegy 110 partnerrel dolgozik 40 országban. A Liferay Inc. budapesti támogató központja, a Liferay Hungary, amely képviseletet 2010-ben nyitották meg.
Kapcsolódó cikkek
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.