A Vodafone Csoport a Libra Association alapító tagjai között
Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója bejelentette a Facebook kriptovalutáját, a Libra-t, amelynek célja, hogy könnyen elérhető pénzügyi szolgáltatásokhoz juttassa azt a több mint egymilliárd embert, akik nem férnek hozzá a hagyományos banki és pénzügyi szolgáltatásokhoz. A Libra-t a Libra Association elnevezésű nonprofit szervezet fogja kezelni, amely összesen 27 tagot számlál, köztük a Vodafone Csoportot. A Libra-hoz való csatlakozás összhangban van a Vodafone céljával, melynek lényege, hogy a jövő digitális társadalmában mindenki részesüljön annak előnyeiből.
A Vodafone Csoport is csatlakozott a Libra Association alapító tagjaihoz, amelynek célja a 2020-tól elérhető új kriptovaluta, a Libra pénzügyi infrastruktúrájának támogatása. A Libra küldetése, hogy csökkentse a nemzetközi pénzküldés költségeit és nehézségeit, valamint segítse a pénzügyi szolgáltatásokhoz való hozzáférést. Világszerte ugyanis 1,7 milliárd ember él – főként a fejlődő országokban – akik nem férnek hozzá a hagyományos banki vagy pénzügyi szolgáltatásokhoz, nem tudnak készpénzt tartani maguknál, ugyanakkor van mobiltelefonjuk. A Libra nevű kriptovaluta 2020-tól válik elérhetővé a működéséhez szükséges blokklánc-alapú hálózattal, de az árfolyama mögött valós érték fog állni.
A blockchain csökkenti a hagyományos bankrendszerre való támaszkodást. Az adatok különböző megbízható szervezetek által kezelt adatközpontokban oszlanak meg, köztük a Vodafone Csoport adatközpontjában. A szervezetek így képesek lesznek alacsony költségű pénzügyi szolgáltatások nyújtására a Libra blockchain-en és a Libra kriptovaluta használatával (pl. fizetési tárcák, megtakarítási számlák vagy nemzetközi pénzátutalás).
A Libra Association-ben résztvevő cégek mindegyike – köztük a Vodafone Csoport is – legalább 10 millió dolláros befektetéssel szállt be a szövetségbe, de a tervek szerint a 2020-as indulásra még többen, akár százan is beszállhatnak.
Kapcsolódó cikkek
- A Vodafone távvezérlésű 5G demóval mutatta be a jövőt az 5G Koalíció idei tisztújításán
- A Z és az Y generáció számára a Facebook a munkaerőpiaci iránytű
- A Balatonra is megérkezett az 5G
- A Vodafone és az ESL útjára indítja a világ első nemzetközi 5G mobil e-sport tornáját
- A természettudományos és egészségtani oktatást reformálhatja meg a Vodafone junior ösztöndíjasának fejlesztése
- A Vodafone Debrecenben is megmutatta, mire képes az 5G
- A Vodafone bemutatta, mire képes Budapest első állandó 5G bázisállomása
- Magyarország első állandó, élő 5G bázisállomását indította el a Vodafone Zalaegerszegen
- A videózás szabadságát hozzák el a Vodafone új Red tarifacsomagjai
- Meghódították a lányok a Nagy Digitális Kalandot
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.