Öreg okostelefonokkal harcolnak az illegális fakivágások ellen
A régi okostelefonok és a legújabb technológiák kombinációjával harcolhat az emberiség az illegális esőerdő-irtások ellen. Egy kaliforniai nonprofit szervezet, a Rainforest Connection fejlesztésével például előre lehet jelezni, hol készülnek illegális fakivágásra a bűnszervezetek, így a helyi hatóságok meg tudják akadályozni a pusztítást. Egyetlen öreg mobillal 300 hektárnyi esőerdő-terület megfigyelése és védelme oldható meg. A rendszert a legmodernebb szoftvertechnológiák segítik.
Egy kaliforniai társadalmi szervezet arra talált megoldást, hogyan lehet hasznosítani az öreg és kidobásra ítélt okostelefonokat az esőerdők védelme érdekében - miközben az ember által levetett elektronikai hulladékok környezetszennyezéséről beszél a világ. Az esőerdők védelme az egész Föld megóvását jelenti, hiszen a dzsungeleknek köszönhetően tisztul a légkör, az óriási erdők kötik meg a legtöbb széndioxidot mindamellett, hogy sok tucatnyi ritka állatfaj élőhelyéül szolgálnak.
Egy jelentés szerint egyetlen fa kivágásáért három dollárt kapnak a bűnözők, miközben az illegális erdőirtásokból származó feketekereskedelem értékét 30-100 milliárd dollárra becsülik. Óriási kárt is okoznak: kutatások szerint a légkör szennyezéséért nagyobb mértékben felelős az esőerdők területének ember általi pusztítása, mint a globális közlekedés. Az ENSZ és az Interpol adatai szerint az dzsungelek környékén a fakivágások minimum ötven, de egyes helyeken akár kilencven százaléka is a feketepiachoz és a bűnszervezetekhez köthető.
Hogyan előzhető meg az illegális fakivágás?
Az esőerdők hangja ezerféle: majmok, madarak, különféle állatok folyamatos kommunikációjából áll össze. De ahogy mi, emberek másként kommunikálunk vészhelyzetben, úgy az esőerdők élővilágának hangja is megváltozik, amikor valahol pusztítás készül, hiszen a dzsungel lakói jeleznek egymásnak. A fejlesztés folyamatosan elemzi, tanulja a dzsungel zaját és megjósolja, hol csapnak le a favágók. A valós idejű megfigyelés már nem elégséges az illegális erdőirtás elleni harcban. Előre kell tudni, hol dolgoznak a bűnözők – foglalható össze a Rainforest Connection megoldása.
A Rainforest Connection öt éve fejleszti a rendszerét: a régi okostelefonokat napelemmel és nedvesség elleni védelemmel kombinálva elhelyezik a dzsungel fáin. A készülékek hangfelvevő funkcióját használva folyamatosan továbbítják a földrajzi koordinátákat is tartalmazó hangmintákat egy szoftverbe, amely a mesterséges intelligencia segítségével folyamatosan elemzi azokat.
Az SAP technológiája által is támogatott rendszer elsősorban a madarak hangjának változásából, valamint a nehézgépek és a fűrészek zajának elemzésével előre tudja jelezni, hol készülnek illegális fakivágásra a bűnözők, és így riasztani tudják a hatóságokat.
A Rainforest Connection jelen pillanatban 2500 négyzetkilométer esőerdőt monitoroz mintegy tíz országban. A projekt célja, hogy rövid távon mind a lefedett területet, mind az országok számát megduplázza. Egyetlen öreg mobillal 300 hektárnyi esőerdő-terület megfigyelése és védelme oldható meg, ekkora terület képes semlegesíteni évente 3000 autó széndioxid-kibocsátását.
A projekt összefoglalója egy rövid videóban:
Kapcsolódó cikkek
- Piacképes szaktudás versenyképes fizetésért
- Megérkezett a HONOR 8S
- Varázslatos új színben is elérhető a Huawei P30 szériája
- Se készpénz, se jegy, de még mobil sem kell az új parkolási rendszerhez
- Életet menthetett a magyar egészségügyi startup
- A várakozásokat túlszárnyalva terjed az 5G
- Új szoftverfrissítés érhető el 80 millió Huawei-okostelefonon
- Digitalizál a Kométa
- Megérkezett a HONOR 20 széria
- Kreatív videózási lehetőségeket kínál a Huawei P30 legújabb frissítése
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.