Vonzóvá kell tenni a gépjárművezetői hivatást
Még mindig több ezer hivatásos gépkocsivezető hiányzik Magyarországról, ráadásul a mintegy 130.000 jelenleg aktív sofőr közel fele a következő 5-10 évben nyugdíjba vonulhat, ami tovább nehezíti az ágazat helyzetét, de az ellátási láncban is jelentős problémák léphetnek fel. A Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete, a NiT Hungary ezért kiemelten fontosnak tartja, hogy minél vonzóbbá tegyék a hivatást.
A szállítási ágazatban egy munkaadónak jelenleg az az egyik legnagyobb versenyelőnye, ha elegendő és jól képzett gépjárművezetője van. A becslések szerint ugyanis hazánkban nagyjából ötezer kamionos hiányzik, a munkaerőhiány pedig több szempontból is veszteséget jelent. Ha a tendencia tovább folytatódik, egyre komolyabb problémák keletkezhetnek az ellátási láncban, például egyre nehezebben juthatnak el az áruk a boltok polcaira, ami olykor hiányhoz is vezethet, ez pedig már közvetlenül érinti a lakosság szélesebb rétegeit is. A fuvarozó cégeknél pedig egy, a munkaerőhiány miatt álló kamion éves szinten sok milliós veszteséget termel.
Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára szerint kiemelten fontos, hogy a fiatal korosztály számára vonzóvá tegyék a gépjárművezetői hivatást, ami magas jövedelmet, biztos foglalkoztatottságot és gyors előrelépést hozhat. „Néhány évtizeddel ezelőtt sokan még a kötelező katonai szolgálat alatt megszerezhették a hivatásos jogosítványt, ami alapból biztosította az utánpótlás egy részét. Ma már ez nem ennyire automatikus. Ezért minél több alkalmat kell találnunk arra, hogy bemutassuk a fiataloknak a hivatás szépségeit és azt, hogy milyen magas szintű szaktudással kell rendelkeznie egy hivatásos sofőrnek. Ezzel párhuzamosan pedig a jelenleg is aktív kamionosok elismerését is fontosnak tartjuk, ezért hirdetjük meg idén is az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottságával közösen az „5 tengelyen – biztos kézzel” közlekedésbiztonsági és vezetéstechnikai versenyt, amelyen Magyarország legjobb kamionsofőrjét keressük. Ebben az évben a fődíjat is megdupláztuk, így már 2 millió forintért küzdhetnek a versenyzők” – árulta el Dittel Gábor.
A gyakorló gépkocsivezetők ügyességét, rátermettségét és kreativitását próbára tevő országos versenysorozaton a legjobban felkészült, járművét a legmagasabb szintű vezetéstechnikai tudással és legnagyobb biztonsággal kezelő magyar kamionsofőrt keresik. A sofőrök augusztus 11-ig nevezhetnek a versenyre, az online selejtező augusztus 30-án lesz. Az elődöntőket szeptember elején, míg a látványos, közlekedésbiztonsági családi nappal egybekötött döntőt szeptember 28-án tartják a zsámbéki drivingcamp Hungary-n.
További információ, nevezés: https://5tengelyen.hu/
Kapcsolódó cikkek
- Ezzel a magyar találmánnyal elkerülhetők a vadgázolásos balesetek
- Fókuszban a közlekedés jövője a januári CES-en
- A jövő közlekedésének digitális fejlesztése
- Magyar mérnökök alkotják a jövő okoskamionjait!
- Biztonság a jövő autójában
- Díjazták a Continental intelligens ablakvezérlését és a 3D megjelenítési felületét
- Az utasoknak nagyon bejött az e-vonatjegy!
- Újabb mozgóképes kérdések a járművezetők elméleti vizsgáin
- A szuperkamion információs sztrádává változtatja az utakat
- Virtuális valóság headset segíti a UPS sofőrök képzését
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Széchenyi István Egyetem közreműködésével magyar műhold vizsgálja az aszályos területeket
Hiánypótló kutatás zajlik a győri Széchenyi István Egyetem részvételével, amelynek keretében egy műhold ad rendszeresen távérzékelt adatokat Magyarország területéről. A konzorciumban megvalósuló európai uniós projekt során az intézmény Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kara az űrből érkező információkat elemzi és kontrollálja az aszályos időszakok hatásainak enyhítése érdekében.
Számos MI-t használó alkalmazással ismerkedhettek meg a résztvevők a Mobile Broadband Forum kiállításon
Már több mint három millió mesterséges intelligenciára képes alkalmazás készült világszerte, túlszárnyalva a hagyományos alkalmazások számát – derült ki a 2024-es Isztambulban megrendezett Global Mobile Broadband Forum (MBBF) során.