Már pálinka-turisztikát is tanulhatunk az egyetemen
Pálinka-turisztikai szakirányú továbbképzést indít a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU). Az országban egyedülálló képzés felkészíti a résztvevőket arra, hogy – a borhoz hasonlóan – a magyar nemzeti ital, a pálinka is méltó rangot kapjon a gasztronómiai és turisztikai programok tervezésekor.
Legyen szó ír whiskey-ről, német sörökről vagy kubai rumról, világszerte több helyen építenek turisztikai programokat egy-egy minőségi alkoholos italra. Magyarországon a pálinkaturizmusban is remek lehetőségek rejlenek, de ehhez a megfelelő minőségű pálinka mellett szükséges kialakítani a teljes élményláncra felfűzött vonzó turisztikai kínálatot az ital köré épített rendezvényekkel, megfelelő kiszolgálással és átgondolt kísérőprogramokkal.
Tavaly Magyarországon közel nyolcszáz bérfőzde és kereskedelmi pálinkafőzde működött. A magyar főzdék magas minőségű, kiváló termékeket állítanak elő, emellé azonban még hiányzik az a gasztroturisztikai tapasztalat, tudás és emberi erőforrás, amivel a pálinka, mint nemzeti ital a trendeket követő, az országmárkát erősítő, fenntartható és sikeres turisztikai termékké fejleszthető.
„Folyamatosan figyeljük a munkaerőpiaci réseket, és ezekre reflektálva rugalmasan alakítjuk ki képzési kínálatunkat. A hazai pálinkaágazat régi igénye a megfelelő turisztikai szakembergárda, örülünk, hogy az egyetemen most alkalmunk nyílt megteremteni ehhez az oktatási hátteret – mondta Bachmann Bálint, a Budapesti Metropolitan Egyetem rektora.
A METU képzése egyedülálló: pálinkára, mint turisztikai termékre specializált oktatás nincsen az országban. Az itt végző hallgatók többek közt turisztikai szervezeteknél, pálinkafőzdék marketingszakembereként, borászatoknál, bormarketinggel, borturizmussal foglalkozó szervezeteknél, borrérgiók szervezeteinél, szállodákban, éttermekben, országmárkával és hungarikumokkal foglalkozó szervezeteknél tudnak majd elhelyezkedni.
A szakirányú továbbképzés a turizmus és a vendéglátás alapjai mellett betekintést nyújt az ételek és italok párosításának ismereteibe, a pálinkabírálat alapjaiba. A résztvevők tanulnak a pálinka alapanyagairól, a gyümölcsökről, az előállítás módszereiről, a világ párlatairól, a pálinka történetéről, és megismerkednek a pálinka jogszabályi és intézményrendszerével, kereskedelmével is. Feltérképezik az ország gasztronómiai régióit, és így képesek lesznek a pálinkával kapcsolatos turisztikai termékfejlesztésre.
A képzés támogatója a Pálinka Nemzeti Tanács, illetve turisztikai szolgáltatóként a Budapesti Pálinka Múzeum, de hamarosan további neves szakmai szervezetek is csatlakoznak a már meglévő partnerekhez.
Az ősszel induló, egyéves szakirányú továbbképzés hallgatói a legjobb turisztikai és gasztronómai szakemberektől tanulhatnak. A szak elindítója Nagy Ildikó mestertanár, a protokoll szaktanácsadó-rendezvényszervező szakirányú továbbképzés vezetője. Menedzsere Ocsenás Katalin, az Agárdi Pálinkafőzde korábbi kommunikációs vezetője és marketing-szakembere, aki jelenleg egy kulturális központ igazgatójaként, fesztiválok szervezőjeként dolgozik a Velencei-tó kulturális és gasztroturizmusán.
Kapcsolódó cikkek
- Nem vettek fel? Szerezz addig is versenyképes programozói tudást!
- Néhány ok, amiért megéri elvégezni egy programozóiskolát
- Épül a digitális tanárok közössége
- Mit mond rólad a digitális profilod?
- Ipari robotközpont Székesfehérváron
- Nem mindennapi a felvételi a Codecoolnál
- Munkába állnak a programozó anyukák - végzett az első évfolyam
- Piaci körkép: 5 hónap tanulás után garantált a programozói karrier
- A Z és az Y generáció számára a Facebook a munkaerőpiaci iránytű
- Nemzetközi tanácsadó testületben a Budapesti Metropolitan Egyetem vezérigazgatója
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.