P3 mérés: A Magyar Telekom mobilhálózatát értékelték a legjobbnak negyedszerre is
A P3 nemzetközi tanácsadó, mérnöki és tesztelő cég idén júniusban végzett független mérései alapján a Magyar Telekom mobilhálózata ismét, immár negyedszerre érte el a legjobb összesített eredményt a hang- és az adatszolgáltatások terén a hazai mobilszolgáltatók közül. A maximális 1000 pontból 916 pontot szerzett a szolgáltató, ami 55 ponttal több, mint a második legjobb eredmény. Az átfogó mérések alapján a Magyar Telekom hálózatát értékelték a legjobbnak minden kategóriában: a hang, az adat és a készülékekről gyűjtött hálózati adatok szempontjából egyaránt.
Az összetett felmérés során a P3* a hazai mobilhálózatok széles szolgáltatási spektrumát - így a hanghívás sikerességet, a beszédminőséget, a le- és feltöltési sebességet, a webböngészést - vizsgálta abból a célból, hogy az ügyfelek szemszögéből mérje fel a szolgáltatók mobilhálózatainak minőségét. A hálózat júniusban két héten át zajló műszeres mérése során a mérőautók 6000 km-t tettek meg az országban, 11 nagyvárosban, 18 kisebb településen (köztük Berettyóújfalun, Makón, Pakson, Kapuváron, Gyöngyösön) és az azokat összekötő útszakaszokon végeztek méréseket 2G, 3G és 4G cellákon. Az eredményekhez 2500 hang- és 2200 adathívást elemeztek.
A hang- és adatszolgáltatásra vonatkozó mérések mellett a felmérés idén a hálózatminőséget, és a P3 által a teszteléshez gyűjtött, a közvetlenül az ügyfelek eszközeiről származó adatokat is vizsgálta. Utóbbihoz a 2018. 51. hét és 2019. 22. hét között eltelt 24 hét alatt 10 ezer ügyfél készülékéről beérkező több mint 56 millió mintát értékelték ki.
Az elsőségről szóló tanúsítvány elérhető a P3 weboldalán: www.p3-group.com/en/hungary
A Magyar Telekom korábban 914 pontos eredménnyel szerezte meg a „Best in test” minősítést a P3 Mobile Benchmark Hungary 08/2018-as felmérése során.
_____________
* A P3 egy nemzetközi cég, amely tanácsadással, tervezéssel és teszteléssel foglalkozik. A P3 egyedülálló mérési metódusát – melyet az iparágban sztenderdként alkalmaznak – világszerte több mint 80 országban használják.
Kapcsolódó cikkek
- Magyarország mobilhálózata a világ legjobbjai között
- A legnagyobb rendezvényeken akár 20-szoros a hálózati forgalom egy átlagos naphoz képest
- Az Ericsson már 2019-ben világszerte elindítja az 5G szolgáltatást
- Tovább folytatódik az ország digitális gazdaságának fejlesztése
- A telekom bemutatta az első Magyarországi, valós körülmények között létrejött 5G kapcsolatot
- Új, még gyorsabb otthoni net csomagok a Telekomtól!
- A Telekom 5G-s hálózatot épít Zalaegerszegen
- Június közepétől az EU országaiban már belföldi árakon barangolhatunk
- Elindította a 4G Hangot a Magyar Telekom
- A Telekom gyökeresen átalakítja mobil portfolióját, és rugalmas, személyre szabható tarifarendszert vezet be
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.