Átalakítja a mobilos és online fizetési megoldások piacát a QR-kód

forrás: Prím Online, 2019. augusztus 7. 14:19

Megjelent a Magyar Nemzeti Bank QR-kód sztenderdjéről szóló ajánlása, így egy QR-kóddal is lehet majd az azonnali fizetési rendszerre épülő tranzakciókat indítani. Mit jelent ez a digitális pénzügyi szolgáltatások piacán? Milyen új mobilos és online fizetési megoldások várhatók? Az év innovatív terméke díjjal kitüntetett BlockBen szakértőinek elemzéséből kiderül: a QR-kód leggyorsabban az online fizetésben fog teret nyerni, de ott is versenyképes lesz, ahol még készpénzt használnak, vagy nem akarnak kártyás fizetést alkalmazni.

A következő hónapokban jelentősen megváltozik a digitális pénzügyi szolgáltatások piaca az Európai Unió második pénzforgalmi irányelvének, a PSD2-nek, illetve a 2020-tól bevezetett Azonnali Fizetési Rendszernek köszönhetően. Többek között módosulnak a bolti és online bankkártyás fizetések szabályai, és megjelenik számos új mobilos, valamint online fizetési megoldás.

 

Ilyen innovatív megoldás a QR-kódos fizetés is, amely olcsó és biztonságos alternatívája lehet a készpénznek és a bankkártyának. Július végén meg is jelent a Magyar Nemzeti Bank QR-kód sztenderdjéről szóló ajánlása, amelynek köszönhetően egy QR-kóddal is lehet majd az azonnali fizetési rendszerre épülő tranzakciókat indítani, és a sztenderd révén az új rendszerre épülő fizetési megoldások egymással átjárhatók lesznek.

 

Miért hasznos a vásárlók és a kereskedők számára, hogy egyre több fizetési mód áll rendelkezésre? „A pénzforgalmi szolgáltatók számára egyre nagyobb a verseny az általuk kínált fizetési megoldás felhasználásáért az értékesítés helyén, az üzletben vagy éppen az interneten” – indokol Krocsek Attila, a BlockBen üzletfejlesztési igazgatója. A magyar tulajdonú cég tavaly kapta meg az év innovatív terméke díjat a szingapúri Crypto Currency Expón, idén pedig BlockBenPay nevű innovatív fizetési megoldása bekerült a 2019-es FinTechShow 10 legizgalmasabb digitális pénzügyi újdonsága közé.

 

Krocsek Attila szerint a szolgáltatók közötti verseny eredménye, hogy a fizetéshez egyre kevesebb eszköz lesz szükséges, a folyamat gyorsul, mert csökken a fizetésben részt vevő köztes kiszolgálók száma, olcsóbb lehet, mert alacsonyabbak lesznek a fizetendő jutalékok, ráadásul a kiskereskedőknek lehetőségük nyílhat új módon is megszólítani a vásárlókat – például közösséget építeni, exkluzív kedvezményekkel.

 

De lehet-e a Magyarországon az elektronikus fizetési módok közül a legnépszerűbb érintéses bankkártyás fizetés konkurenciája egy QR-kódos megoldás? „A kártyás fizetésnél több közbeeső szereplő is van, akik valamilyen díjért cserébe szolgáltatnak. A valós számlán történő elszámolás csak késve, akár több nap után történik. A bankkártyát a vásárlónak magával kell vinnie, de legalábbis meg kell vennie a szolgáltatást banktól és be kell regisztrálni a telefonos fizetéshez. Az a szolgáltató lesz versenyképes, amelyik ezekben a paraméterekben jobb, olcsóbb, innovatívabb tud lenni” – vallja Szabolcsi András, a BlockBen informatikai igazgatója. Szerinte néhány éven belül elképzelhető, hogy elég lesz egy hirdetésből lefotózni egy QR-kódot és azon keresztül fizetni, hogy megrendelhesse a felhasználó a terméket, anélkül, hogy be kellett volna regisztrálnia az adott oldalra. Így adatait sem szerezhetik meg illetéktelenek.

 

Nem véletlen tehát, hogy egyre több banki szereplő, közműszolgáltató és fintech cég is érdeklődik a QR-kódos megoldások iránt. Szabolcsi András úgy véli, a QR-kód az online fizetésben fog leggyorsabban teret nyerni, de azokon a helyeken is versenyképes lesz, ahol jelenleg készpénzt használnak még, vagy kisebb szolgáltatói helyeken, ahol nem akarnak kártyás fizetési megoldást használni.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01