Digitalizál a HBM
Jelentős fejlesztéseket tervez a HBM Soletanche Bachy. A piacvezető hazai mélyépítési vállalat a jövőben szeretne nagyobb teret adni a digitális megoldásoknak (proptech) a projektek megvalósítása során, amivel összhangban a közelmúltban egyebek mellett elkezdték egy új 3D-s tervező modell tesztelését.
Az elképzelések szerint ennek segítségével látványosan prezentálhatóak lesznek a munkaterületeken zajló munkálatok kezdve a talajszerkezet térhatású vizualizációjától az alépítményre vonatkozó tervek bemutatójáig.
„A proptech jelentősen átalakítja az építőipart. Azt látjuk, hogy az épületekbe szerelt digitális, okos megoldásokkal költséghatékonyabbá válhat az ingatlanok fenntartása, működtetése. A mélyépítésben ugyanakkor ma még elsősorban a kommunikációt elősegítő eszközként tekintünk rá. A tervezések során nagy segítséget nyújthat ahhoz, hogy megmutassuk a megrendelőknek a munkafolyamatainkat, a tervezett egyedi földalatti teret vagy éppen a munkavédelem szükségességét.” – emelte ki Kaltenbacher Tamás, a HBM Soletanche Bachy ügyvezetője.
A szakember hozzátette, hogy a vállalatuk megkezdte a többdimenziós épületinformáció-modellező (BIM) rendszer integrálását a munkafolyamataiba, de időben ennek hosszabb kifutást adtak. A mostani teszteléssel megvizsgálják, hogyan alkalmazható ez a megoldás a tervezés gördülékenyebbé tételében, a kockázatok csökkentésében, a beruházói döntések elősegítésében, illetve a munka összehangolásában a felépítmények kivitelezőivel.
Kaltenbacher Tamás ugyanakkor biztos abban, hogy a proptech a jövőben optimalizálhatja a teljes előkészítési és kivitelezési ciklust. A tervezés elindításától kezdve a kész épület üzemeltetésének menedzselésig bezáróan. Ennek köszönhetően pedig folyamatosan jobb döntéseket lehet hozni az építkezés, illetve később, a létesítmény hasznosítása során, ami végső soron jelentős megtakarításokat, hatékony erő-és energiafelhasználást eredményezhet a beruházók, kivitelezők, illetve az ingatlanokat hasznosítók számára.
Kapcsolódó cikkek
- Influenszerek, gyermekreklámok
- Eltűnhet 2040-re a rák és a cukorbetegség?
- Élményekkel pörgethetik fel az üzletet a cégek
- Digitalizálódó civilek, csúcstechnológiával a társadalmi problémák megoldásáért
- A digitális világban is az ügyfeleket segíti a Dachser
- Okosgyárrá alakul a Bridgestone Tatabánya
- KKV: folyamatosan napirenden a digitalizáció
- Digitalizálódó számlázás a KKV szektorban
- Hogyan készülhetnek fel a vállalatok a munkavégzés jövőjére?
- Magyarok a világ filmiparának digitalizációjában
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.