Az NJSZT közreműködésével valósul meg a 2023-as Nemzetközi Informatikai Diákolimpia
Az augusztus 4-11. között Azerbajdzsánban zajlott Nemzetközi Informatikai Diákolimpián (IOI) jelentették be, hogy 2023-ban – Neumann János születésének százhuszadik évfordulóján – Magyarország rendezheti meg a középiskolások legrangosabb informatikai világversenyét, méghozzá a hazai számítástechnika egyik bölcsőjében, Szegeden. A 2019-es IOI-ról a magyar csapat kiváló eredménnyel, egy arany-, és egy bronzéremmel jöhetett haza.
A Nemzetközi Informatikai Diákolimpia döntőbizottsága az idei, azerbajdzsáni verseny zárónapján jelentette be, hogy meggyőzőnek találta a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság, a Digitális Jólét Program, és a Szegedi Tudományegyetem közös pályázatát, és Magyarországnak ítélte a 2023-as IOI megrendezésének jogát.
Ennek eredményeként Magyarország a számítógép atyja, Neumann János születésének százhuszadik évfordulóján, 2023-ban rendezheti meg az IOI-t. Ráadásul a tervek szerint az IOI 2023-at Szegeden fogják megtartani, a Tisza-parti város pedig a magyar informatika egyik bölcsőjének számít, hiszen a helyi egyetemen már az ötvenes években foglalkoztak kibernetikával, ráadásul a Neumann Társaság világszínvonalú informatikatörténeti múzeuma is itt található.
„A 2023-as Nemzetközi Informatikai Diákolimpia megszervezésének lehetősége remek lehetőség Magyarország számára, hogy megmutassa magát a világnak. Az IOI-n sikeresen szereplő diákok számára a legrangosabb külföldi egyetemekre való felvételhez is jó belépőt jelent egy itt szerzett érem, de a világ legnagyobb szoftvercégei is előszeretettel toboroznak diákolimpikonokat. Nem véletlen, hiszen jó eséllyel az elkövetkező évtizedek Steve Jobs-ai, Bill Gates-ei, és Neumann Jánosai mérik össze tudásukat ezeken a versenyeken” – mondta dr. Beck György, az NJSZT elnöke.
Az 1968-ban alakult Neumann János Számítógép-tudományi Társaságot a legtöbben az Európai Számítógép-használói Jogosítvány (ECDL) képzési program révén ismerik.
Ugyanakkor a legjelentősebb hazai és nemzetközi informatikai tanulmányi versenyek és diákolimpiák szervezőjeként, és a diákolimpikonok felkészítőjeként az NJSZT az elmúlt évtizedekben jelentős tapasztalatokra tett szert az informatikai tehetséggondozás területén is.
A 88 ország részvételével zajlott, azerbajdzsáni IOI 2019 a magyar csapat sikerei miatt is emlékezetes maradhat: Tóth Balázs, a budapesti Fazekas Mihály Gimnázium tanulója aranyérmet, iskolatársa, Nagy Nándor pedig bronzérmet nyert a megmérettetésen. A magyar csapat tagjainak felkészítését és irányítását a Neumann János Számítógép-Tudományi Társaság Tehetséggondozási Szakosztályának munkatársai végezték, csapatvezetőik Erdősné Németh Ágnes, az NJSZT alelnöke, és Dr. Horváth Gyula voltak.
Kapcsolódó cikkek
- Nekem 8(bit) – új helyszínen a legendás retrógépek tárlata
- Szalay Imre a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság új ügyvezetője
- Távozik Alföldi István, a Neumann János Társaság ügyvezetője
- 2019-ben Dan Shechtman kapta a Neumann professzori címet
- A világ tíz legjobb országa között van a magyar ECDL-képzés
- GSM – Generációk Saját Mobiljai
- Kiderült, hogyan teljesítenek a hazai ECDL-vizsgázók
- Szülinapi sztorik a 60 éves M-3-ról
- Az NJSZT díjazottai és az Év Informatikai Újságírója 2018
- NJSZT50 kiállítás Budapesten
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.