Átlagosan háromezerért taxiznak a budapestiek
Ugyan még mindig inkább telefonon rendelnek taxit a fővárosiak, de egyre többen használnak valamilyen taxirendelő mobilalkalmazást is - derül ki a Főtaxi megbízásából készített kutatásból. Az elvárásoknak megfelelően új, hasznos funkciókkal bővült a taxitársaság applikációja, így akár már közvetlenül is felhívhatjuk a sofőrt az alkalmazáson keresztül, ha nem találjuk az autót.
Átlagosan 7 kilométert tesznek meg az utasok taxival egy alkalom során, ami nagyjából 3 ezer forintba kerül - derül ki a Főtaxi megbízásából készített kutatásból. Az 1000 fős, reprezentatív közvélemény-kutatás során a budapestiek közlekedési applikáció használatát és taxizási szokásait vizsgálták.
A válaszadók több mint fele évente legalább egyszer taxizik, főként alkalomszerűen, a számlát nem céges kártyával, hanem saját zsebből fizetik. Bár a budapesti felnőtt lakosság többsége még mindig az évtizedek óta megszokott telefonos, diszpécseres módszert választja, de ahogy az életük más területén, úgy a taxirendeléskor is egyre többen részesítik előnyben a digitális megoldásokat. A válaszadók legtöbbje egy-két, utazáshoz használt alkalmazást tölt le a telefonjára.
A legnépszerűbb a Google Maps, majd ezt követi valamilyen forgalomfigyelő applikáció vagy a tömegközlekedést előnyben részesítők esetében a BKK-futár. Mindezek mellett a válaszadók 26 százaléka használ valamilyen taxirendelő appot is. Több mint kétharmaduk szerint ugyanis ezzel a megoldással sokkal gyorsabban lehet nemcsak taxihoz, de információhoz is jutni, hiszen könnyebben lehet ellenőrizni, hogy mikor érkezik meg az autó.
A legfontosabb elvárás egy taxirendelő alkalmazással szemben, hogy pontos és megbízható legyen - derült ki a felmérésből. Ezt követi, hogy gyorsan érkezzen meg az autó, valamint könnyű legyen használni a felületet. Érdekesség, hogy az applikáció gyorsasága nem a Z, hanem az Y-generációnak a legfontosabb, a korosztály 72 százalékánál ez döntő szempont. A könnyű használhatóság és az utazás várható költségének kalkulálása a felnőtt korosztályok körül az X-generáció tagjai számára leginkább döntő tényező.
A Főtaxi, amely egyébként a válaszadók körében a legnépszerűbbnek bizonyult, Magyarországon először indított mobil alkalmazást a taxis piacon 2015-ben. Az applikáció, az utazóközönség igényeit követve, további új funkciókkal bővült.
Az alkalmazáson belül a „csendes sofőr” bekapcsolásával például diszkréten jelezhetjük, ha éppen nincs kedvünk csevegni az utazás során.
A felhasználóbarát kialakítás miatt a jövőben kuponok kezelésére is lehetőség nyílik, melyeket különböző promóciók keretein belül (jelenleg kaparós sorsjegy formájában) kaphatnak a felhasználók, de a jövőben a névnaposok ily módon való köszöntését is tervezi a cég.
További újítás, hogy mostantól egy rosszul értelmezett cím miatt nem kell percekig tanácstalanul álldogálnunk az utcán és hívogatni a diszpécsert, hogy hova érkezett meg az autó. Az új appon keresztül közvetlenül is kapcsolatba léphetünk a sofőrrel és egyeztethetjük a találkozó részleteit. Az olyan nagyobb helyszínek, mint egy bevásárlóközpont, egy szórakozóhely vagy éppen egy fesztivál esetén jöhet jól a felvételi pont meghatározása funkció, amely megmutatja, hogy hol tudunk a legközelebb beszállni a taxinkba.
„Ezekkel az újításokkal tovább csökken majd a diszpécserközpont terhelése is, így azok is gyorsabban tudnak taxihoz jutni, akik ragaszkodnak a telefonos rendeléshez” - mondta el Angyal Zsolt, a Főtaxi vezérigazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- A Samsung támogatja az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljait
- Megújul a Budapest Bank Mobil App!
- Online HÉV-jeggyel lehet utazni a Hungaroringre
- Elkészült a sportot kedvelők új alkalmazása
- Apple Pay-jel fizethetnek mától a Revolut ügyfelei
- A L’Oréal Magyarországra is elhozza a jövő szépségét
- Sikeres első hónapot zárt a Közlekedési Mobiljegy
- Sorban állás nélkül vehet jegyet a Fővárosi Állatkertbe
- Itt az ogre&co közösségi robogó!
- A Vonatinfó holnaptól MÁV néven lesz elérhető
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Indul a Hello Cleantech 3.0: a magyar startupok számára is kitörést biztosít a program
A rendkívül sikeres, eddig közel 300 úttörő megoldást és 50 iparági vezetőt összehozó, Hello Cleantech program harmadik alkalommal is elindult idén novemberben. Már fogadják az európai tiszta energetikai megoldásokat bemutató pályázatokat szerte Európából, ezen belül Magyarországról is. A 2024-es EIT InnoEnergy által indított program egyedülálló hidat képez az innovatív startupok és iparági vezetők között. A résztvevők amellett, hogy szakmai támogatásban részesülhetnek üzlet- és technológiafejlesztési területen, finanszírozáshoz juthatnak és hozzáférhetnek a vezető kockázati tőkealapokhoz.
Az adózás területén is új korszakot hoz a mesterséges intelligencia
Jelentősen átalakíthatja az adó- és pénzügyi osztályok működését a generatív mesterséges intelligencia (GenAI) — derül ki az EY 1600 pénzügyi igazgató és adószakértő megkérdezésével készült nemzetközi kutatásából. Az új technológia fokozza a hatékonyságot a válaszadók többsége szerint, de nem számítanak arra, hogy elveszi az állásokat a szakemberektől.
A magyar vásárlók egyre tudatosabbak az online térben: a Pepita.hu kutatása
A Pepita.hu legfrissebb felmérése szerint a magyar online vásárlók egyre tudatosabban óvják személyes adataikat, és törekednek a biztonságos fizetési megoldások alkalmazására. Az ünnepi időszak küszöbén végzett felmérés eredményei rámutattak, hogy a vásárlók fele rendszeresen használ utánvétet, és sokan részesítik előnyben az olyan biztonsági megoldásokat, mint a kétlépcsős azonosítás vagy a megbízható piacterek. Az eredmények azt mutatják, hogy a magyarok bizalma nő az online vásárlás iránt, és az adatvédelem fontossága egyre szélesebb körben ismert.