Átadták az Év Informatikai Vezetője díjat
A hagyományokhoz híven idén is a Vezető Informatikusok Szövetsége (VISZ) éves konferenciáján, az INFOhajón adták át az Év Informatikai Vezetője díjat, valamint a 35 év alatti informatikai vezetők számára 2016-ban alapított Braun Péter-díjat.
Augusztus elején immár tizennyolcadik alkalommal ült össze VISZ által felkért zsűri, hogy a beadott pályamunkák, valamint a jelöltek meghallgatása alapján kiválassza a díjra érdemes jelöltet. Idén már nem csak CIO-k pályázhattak a díjra. A pályázati kiírás is hangsúlyozottan informatikai vezetőknek szólt. Strausz György, a szervezet tavasszal megválasztott elnöke, elmondta, a díj átnevezésében nem a magyarítás motiválta a szervezetet. Reagálva a vállalati informatika komplexebbé válására kiterjesztették a pályázók körét lényegében minden olyan vezetőre, aki vállalata belső informatikájának valamely átfogóbb területét irányítja.
Tehát a hagyományos CIO pozícióban dolgozók mellett pályázhattak például technológiai fejlesztésért felelős vezetők (CTO), innovációs vezetők (CINO), digitalizációért felelős vezetők (CDO), a vállalati adatvagyon hasznosításáért felelős vezetők (CDO), fejlesztési vezetők (CRO), de akár olyan operatív vezetők (COO) is, akik egyben az informatika irányításáért felelnek. A díjra cégek, szakmai szervezetek, illetve a zsűri tagjai egyaránt jelölhetnek szakembereket.
Pályázat célja azonban továbbra is az, hogy felhívja a figyelmet az informatikai területekért felelős vezetők tevékenységének fontosságára, valamint díjjal ismerje el az évek során kiemelkedő teljesítményt nyújtó szakember munkáját.
A zsűri két körben választja ki a díjazottat. Először egyéni javaslatok alapján kialakította a díjra esélyes informatikai vezetők egy szűkített körét, és őket felkérte rövid pályázati munka írására. Majd a pályamunkák értékelése után a jelölteknek személyes meghallgatáson kellett számot adniuk munkájukról.
Arccal a blockchain felé
Lendvay László
A hazai szakmai szervezetek és a szaksajtó képviselőiből felkért zsűri javaslatára idén a VISZ elnöksége Lendvay Lászlónak, a Libri Bookline informatikai vezetőjének ítélte a díjat. Lendvay László 2014-ben, a Libri és a Shopline egyesülése után csatlakozott a céghez, ahol első jelentős feladata az egyesített informatikai szolgáltatások stabilizálása volt, ami nagyban hozzájárult a vállalat üzleti sikereihez is. Munkája színvonalát jól jelzi, hogy vezetése alatt a belső elégedettségi felmérések ugrásszerű javulást mutattak, és látványosan nőtt a kritikus rendszerek rendelkezésre állási mutatója is. Vezetői képességeit pedig az jellemzi legjobban, hogy sikerült radikálisan csökkentenie az IT-szervezetben a fluktuációt.
A személyes meghallgatáson Lendvay jövőbeni terveiről is beszélt. Ezek közül a két legjelentősebb a big data elemzések bevezetése, melyre már tavaly kidolgoztak egy stratégiát. A terv szerint a kereskedelmi tevékenység során keletkezett hatalmas információtömeget hasznosítanák az értékesítés, a marketing és vezetői döntések támogatására.
A másik fontos távlati terv a blockchain alkalmazása a logisztikai folyamatokban. Mint azt Lendvay László elmondta, a Libri Bookline már jelenleg is alkalmaz osztott nyilvántartásokat például kiadói termékinformációs, marketing inventory allokációs és elszámolási céllal. A blockchain alkalmazásától elsősorban azt várják, hogy a teljes ellátási láncban hatékonyabban lehessen megosztani az üzleti eredményességet befolyásoló információkat a jelenleginél alacsonyabb költségekkel.
Popovics László
A zsűri javaslatára a VISZ elnöksége különdíjjal ismerte el Popovics Lászlónak, az OTP innovációs részlege és az elosztott rendszerek fejlesztéséért felelős csoportja igazgatójának munkáját. A zsűri értékelése szerint Popovics László egy hagyományosan konzervatív környezetben hozott létre olyan innovatív IT-szervezetet, amely folyamatosan kutatja a legfrissebb technológiák – például a blockchain vagy a mesterséges intelligencia – üzleti alkalmazásának lehetőségeit.
Sikeres startupperé a Braun Péter-díja
A 35 év alatti informatikai vezetőknek járó díjat a VISZ elnöksége Kovács Dávidnak, a Supercharge nevű, a nemzetközi piacon is sikeres startup technológiai vezetőjének ítélte oda a szűri javaslata alapján.
Kovács Dávid
Kovács Dávid még egyetemi évei alatt, 2010-ben alapította négy barátjával a vállalkozást, amely ma már több európai országban és az USA-ban is jelen van megoldásaival. A Supercharge az első magyar cég, amely felkerült a Financial Timesnak arra a listájára tavaly, amelyen az ezer leggyorsabban növekvő európai vállalkozást rangsorolják. Emellett a Deloitte Technology Fast 50 listáján is szerepeltek.
A mobil és webes alkalmazások készítésével foglalkozó cég tevékenysége az egész termékciklust lefedi a tervezéstől a fejlesztésig. Ebben Kovács Dávidnak különösen fontos szerepe van, hiszen technológiai vezetőként közel száz fejlesztő és egyéb digitális szakember munkáját koordinálja. A zsűri elsősorban az innovációs tevékenységét emelte ki értékelésében. Kovács az elmúlt két évben többek között különböző IoT megoldások, energiatárolásra és akkumulátor-farmok vezérlésére alkalmas hardverek, valamint mesterséges intelligenciára épülő alapú megoldások fejlesztését és bevezetését irányította.
( Forrás: Bitport.hu)
Kapcsolódó cikkek
- Elindult a 2019-es ’Az Év Honlapja’ pályázat!
- Pályázati felhívás kisiskolásoknak
- Magyar tech startupok jelentkezését is várja a dubaji FasterCapital inkubációs programja
- Még lehet jelentkezni az Év Informatikai vezetője pályázatra
- Az Antenna Hungária marad az országos földfelszíni digitális televízió-műsorszóró hálózatok üzemeltetője
- Összetartó kisközösségeket díjazott a Telenor, a Hello Wood szakmai támogatásával
- Év Informatikai vezetője pályázat felhívása
- Médiatanács: Decembertől is a Szent István Rádió szól majd Gyöngyösön és Sátoraljaújhelyen
- Országos ösztöndíjpályázat gyerekeknek
- Médiatanács: nyolc online alkotás készülhet nyolcmillió forintból
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rekordszámú nevezéssel zárt ’Az Év Honlapja’ 2024 pályázat!
Az idén 23. alkalommal megrendezett ’Az Év Honlapja’ pályázat nevezési szakasza lezárult: december 15-ig rekordszámú, 329 pályamű érkezett. A szakmai zsűri hamarosan megkezdi a beérkezett pályázatok értékelését, hogy 30 kategóriában kiválassza 2024 legkiemelkedőbb digitális alkotásait. A közönségdíjért folytatott küzdelem azonban még javában zajlik – a pályázók 2025. január 15-ig mozgósíthatják közösségüket, hogy megszerezzék a publikum elismerését.
Az év legjobb sportmarketing-megoldásait keresik
A Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata által idén újra életre hívott Sportmarketing Gyémántdíj célja, hogy elismerje és széles körben megmutassa az egyesületek, a sportolók és a velük együttműködő márkák értékteremtő sportmarketing-megoldásait, és ezáltal hozzájáruljon a hazai sportmarketing színvonalának fejlesztéséhez. A díj elismeréseinek átadására 2025. március 5-én az ETELE Cinemában megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor, ahol a digitális marketing aktualitásain túl helyet kapnak majd a sportmarketinggel kapcsolatos előadások is.
Átadták a 2024. évi Rátz Tanár Úr Életműdíjakat
Ebben az évben is nyolc kiemelkedő teljesítményű tanárt részesített elismerésben az Ericsson Magyarország, a Graphisoft és a Richter Gedeon Nyrt. támogatásával létrehozott Alapítvány a Magyar Természettudományos Oktatásért kuratóriuma. A reáltárgyak legkiválóbb hazai tanárai december 10-én ünnepélyes keretek között vették át az egyenként 2,5 millió forintos pénzjutalommal járó Rátz Tanár Úr Életműdíjat. Az esemény helyszíne a Budapesti-Fasori Evangélikus Gimnázium volt: itt tanított Rátz László, akinek emlékére a díjat alapították.
Marketing Diamond Awards: Már csak 5 napig lehet kedvezményesen előnevezni!
A Magyar Marketing Szövetség által szervezett, idén 10 éves Marketing Diamond Awards célja változatlan: megmutatni, hogy a szakmai elismerések nem csak a nagy költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások kiváltságai!
Az ABB ismét várja az egyetemi és főiskolai képzésben részt vevő női hallgatókat mentorprogramjára
A Női Mentorprogram célja, hogy erősítse a nők részvételét és növelje a munkavállalási kedvüket műszaki területeken, és lehetőséget adjon, hogy a női hallgatók már tanulmányaik során megismerkedhessenek egy nemzetközi cég termékeivel, szolgáltatásaival, működésével.