A mesterséges intelligencia segíthet a kulcs munkavállalók megtartásában
Manapság gyakran riogatnak azzal különböző szakértők, hogy a robotok majd rengeteg ember munkáját el fogják venni a közel jövőben, sőt komplett szakmák fognak eltűnni a robotizáció, illetve automatizáció miatt. A hasonló jóslatok pontossága és helytállósága egyelőre kérdéses. Ezzel ellentétben viszont jelenleg a mesterséges intelligencia nemhogy helyettesíti, hanem egyenesen segíthet megtartani az értékes képzett munkaerőt – hívta fel a figyelmet Laczkó Gábor, a Braining Hub IT képzési centrum alapító-tulajdonosa a siófoki Internet Hungary konferencián.
Munkaerőpiaci szempontból a cégek, vállalatok manapság vérzivataros időket élnek, hiszen Magyarországon is egyre több iparágat sújt a munkaerőhiány. Éppen ezért a vállalkozások sikeres működése szempontjából kulcsfontosságú, hogy egyrészt csökkentsék a fluktuációt, másrészt hosszú távon meg tudják tartani a tehetséges, szakképzett munkavállalóikat.
A fentiek miatt a cégeknek egyre nagyobb hangsúlyt kell fektetnie arra, hogy a kínkeservesen megtalált és magukhoz édesgetett tehetségek számára hosszú távon vonzó perspektívát, illetve munkahelyi körülményeket teremtsenek. Ebben jelenthet nagy segítséget a legújabb technológia, azon belül is a mesterséges intelligencia, mely kiváló eszköz lehet a munkavállalói élmény fejlesztésére.
„Friss magyarországi munkaerőpiaci kutatásokból kiderül, hogy a megkérdezetteknek mindössze alig két ötöde gondolja úgy, hogy jelenlegi munkaadója megfelelően felkészült a munkavállalói élmény fejlesztésére. Mivel ez főleg a magasan kvalifikált, fiatal munkavállalók számára egyre fontosabb tényező, azok a vállalatok hamar bajba kerülhetnek, melyek nem tudnak megfelelően reagálni az idők szavára. Ma már azonban léteznek olyan mesterséges intelligencián alapuló technológiai megoldások, amelyek segíthetnek növelni a munkavállalók motivációját, komfortérzetét és elkötelezettségét” – fogalmazott Laczkó Gábor Stlyers Group cégcsoporthoz tartozó Braining Hub IT oktatási központ alapító-tulajdonosa az Internet Hungary konferencián.
Kulcsfontosságú a fejlett feedback-kultúra
Ahhoz, hogy egy munkavállaló megfelelően motivált legyen és jól érezze magát a bőrében egy munkahelyen, elengedhetetlen, hogy folyamatos visszajelzést kapjon és ő maga is folyamatos visszajelzést tudjon adni a cégnél folyó munka kapcsán. Statisztikák szerint a munkavállalók közel kétharmada igényelne több visszajelzést a munkahelyén. A fejlett feedback kultúra kialakítása azonban sok cég számára jelenthet kihívást, azonban ez pont egy olyan terület, amiben a technológia, a mesterséges intelligencia óriási segítséget jelenhet. A Stylers Group például kifejlesztett egy Monica névre keresztelt szoftveres applikációt, amivel a munkavállalók napi szinten helyzetjelentést adhatnak arról, hogy éppen hogyan érzik magukat egy adott feladat kapcsán. A cég ezt, főleg fejlesztőkből álló saját munkavállalóin már sikeresen használja.
„A mesterséges intelligencia és a gamifikáció segíthet többek között abban, hogy a különböző személyiség típusú munkavállalók számára megtaláljuk azokat a feladatokat, amiben a leginkább ki tudnak teljesedni, és a leginkább komfortosan érzik magukat. Ez minden olyan szakterületen, iparágban fontos lehet, ahol több embernek, csapatban, koordinált munkát kell végeznie, hiszen egyáltalán nem mindegy az egyes projektek sikeressége szempontjából, hogy csapaton belül az adott feladatot az erre legalkalmasabb csapattagnak tudjuk-e kiosztani – fűzte hozzá Laczkó Gábor.
Kapcsolódó cikkek
- Sikeresebb üzlet – mesterséges intelligenciával
- IH, az ősz legnagyobb konferenciája
- Ez már a huszadik Internet Hungary - talán ez lesz a legjátékosabb
- A Fujitsu bemutatja, hogyan tágítja tovább a mélytanulás és a mesterséges intelligencia határait
- Az alkalmazottak fele elégedetlen munkahelyével
- Konferencia a mesterséges intelligenciáról
- A munkáltatók többsége egyáltalán nem támogatja alkalmazottainak sportolását
- Process Solutions: így reagáltak a cégek a Cafeteria csomagot érintő változásokra
- A mesterséges intelligencia kutatásának legnagyobb ászai jönnek Budapestre
- A munkavállalók szívesen javítanák munka-magánélet egyensúlyukat az MI segítségével
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.