Néhány másodperc alatt feltölthető e-buszt fejleszt az ABB és a King Long Group
Az ABB és a King Long Group megállapodást írt alá, amely alapján a két fél a jövőben közösen fejleszti a világ leggyorsabb villámtöltőjével támogatott e-buszokat Kína virágzó, akkumulátoros buszokra alapozott tömegközlekedési piaca számára.
Az e-busz az ABB TOSA villámtöltő rendszerével lesz felszerelve, amely az utascsere ideje alatt, néhány másodpercen belül feltölti a jármű akkumulátorát. A megoldásnak köszönhetően a járművet újratöltési igénye miatt nem kell néhány óránként kivonni az utasforgalomból, nincs szükség pótló járat beállítására, így biztosítható a flottaméret minimalizálása.
A partnerek kísérleti projektet hoznak létre Kínában azzal a céllal, hogy az ügyfelek számára bemutassák a megoldás kínálta előnyöket. Az együttműködés keretében a King Long cég az e-busz tervezését és szerelését végzi, míg az ABB az út menti töltőállomásból, áramátviteli rendszerből és a fedélzeti akkumulátorból álló TOSA villámtöltő megoldást szállítja.
A villámtöltő megoldás esetében nincs szükség a költséges felsővezetékekre. A megoldás segítségével a tömegközlekedési vállalatok járműflottájukat kibocsátásmentes, csendes, költséghatékony és környezetbarát e-buszok üzembe helyezésével fejleszthetik tovább.
„A felső töltőkar kevesebb mint egy másodperc alatt csatlakozik a járműhöz, és megkezdődhet az akkumulátor töltése. Az ABB TOSA rendszere, amely gyorsaságot és rugalmasságot biztosít az akkumulátortöltésben, ideális megoldást kínál a nagy utasforgalmat bonyolító, nagy járatsűrűségű tömegközlekedési útvonalakon,” – nyilatkozta Niklas Persson, az ABB Energetikai Hálózatok divíziójához tartozó energiahálózat-integrálási részlegének ügyvezető igazgatója.
Napjainkban, Kínában található az e-buszok legnagyobb felvevőpiaca. A piaci szegmens dinamikus fejlődése főként annak a kormánypolitikának köszönhető, amely a városi légszennyezés csökkentése és az ország olajimporttól való függésének enyhítése érdekében kiemelt fontosságot tulajdonít a tömegközlekedési rendszer villamosításának. A King Long Motors Kína és egyben a világ egyik legnagyobb a városi és távolsági buszgyártója. A vállalat világszerte nagyszámú járművet értékesít, meghatározó piaci szereplőnek számít Ázsiában, Latin-Amerikában, Afrikában és a Közel-Keleten is.
A svájci Genf városában az ABB TOSA már egy kiépített, jól üzemelő e-busz technológiának számít. A megoldásra alapozott járműflotta már 500 000 kilométert futott, több millió utast szállított, és több mint 1000 tonna szén-dioxid-kibocsátást takarított meg. A tervek szerint a franciaországi Nantes-ban, 2019 szeptembe-rében ezt a rendszert kívánják kiépíteni a város 20 e-buszból álló járműflottája számára is.
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB úszó apartmanból alakított ki űrkorszaki kabint
- Az ABB a világ legkorszerűbb robotikai gyárát építi Sanghajban
- Az ABB technológiája segít az olasz jégkrémtárolásban
- Fenntarthatóság a tengerhajózásban
- Az ABB szoftvermegoldása segít javítani Japán energiaellátásának megbízhatóságát és hatékonyságát
- Fenntartható turizmus ABB technológiával
- Az ABB elősegíti az elektromos buszok töltésének szélesebb körben történő szabványosítását
- 6 új töltőpontot ad át a VII. kerületben a Parkl és a GreenGo
- ABB YuMi robot végzi az ATM-ek tesztelését
- Méhészet az ABB-nél az adatelemzés szolgálatában
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.