Egyre trendibb Kínából rendelni a magyarok szerint

forrás: Prím Online, 2019. október 8. 09:03

Magyarország vezető távol-keleti termékeket bemutató, tesztelő és értékesítő online platformcsaládja, a RendeljKínait.hu újra felmérte, hogy a magyarok hogyan viszonyulnak a Kínából rendelt termékekhez. A felmérésből kiderült többek között, hogy bár a válaszadók szerint egyre trendibb a kínai webshopokból rendelni, még mindig a garancia és a kézbesítés körüli félelmek számítanak a legnagyobb visszatartó erőnek a kínai kütyük vásárlása esetén. 

Nem lehet általánosítani, sok tudatos és tájékozott vásárló van, de még mindig túlsúlyban vannak azok, akik tartanak a kínai webshopokból történő vásárlástól. A RendeljKínait.hu kérdőívét több mint 750-en töltötték ki, a válaszok alapján pedig úgy tűnik, hogy bár egyre népszerűbbek a kínai webshopok a magyarok körében, a többség még mindig tart például a termék után fizetendő áfától. Ugyanakkor szerencsére évek óta léteznek módszerek, amikkel elkerülhetők a közterhek. Röviden az alábbiakat érdemes tudni mindenkinek:

  • A valós áfahatár nem 22, hanem 37 euró (a 2017. évi CLII. törvény 162. § (5) alapján). Ennél kisebb értékű csomagokra nem kell sem áfát, sem vámot fizetni. 
  • Európai raktárból rendelve sem áfát, sem vámot nem kell fizetni.
  • A legtöbb webshopnál van áfamentes szállítási mód, ha így kérjük a kiküldést kínai raktárból, szinte biztosan nem kell sem áfát, sem vámot fizetnünk. Az áfamentes szállítási módok listája itt található.

 

A garancia kérdése is sokakat tart vissza a vásárlástól, amely valóban egy kicsit nehezen megfogható pontja a Kínából rendelésnek. Szinte kivétel nélkül minden kínai termékhez jár garancia, amit legtöbbször pénzvisszatérítés formájában lehet érvényesíteni. A másik lehetőség, hogy visszaküldjük a terméket cserére vagy javításra, ami bár nem a legegyszerűbb feladat, de szerencsére egyre több webshopnak van európai szervizközpontja, így nem kell a Kínába történő visszaküldéssel vesződni.

 

Ennek kapcsán a kérdőív felmérte az egy év alatt meghibásodó termékek átlagos számát is.  A kitöltők 66 százalékának nem romlik el 10 ezer forint feletti értékben rendelt terméke, és csak 8 százalék számolt be arról, hogy kettő vagy annál több olyan meghibásodott terméke van egy átlagos évben, amelyet Kínából rendelt. A kitöltésekből az is jól látszik, hogy a meghibásodott termékkel rendelkező felhasználóknak csak a negyede küldi vissza a terméket javításra, ami a procedúra körülményességére vezethető vissza.

 

 

Mit vesznek a magyarok Kínából?

A válaszok alapján úgy tűnik, hogy kínai webshopokból rendelni továbbra is trendi, sőt a válaszadók 43 százaléka szerint még trendibb, mint korábban. Ez főleg az áfamentes vásárlási módszerek megjelenésének és a kiforrottabb, támogatottabb rendszernek köszönhető. Sokak szerint pedig a termékek minősége is sokat fejlődött az elmúlt években, hiszen sok korábban ismeretlen gyártó épített fel minőségi termékpalettát. 

 

A top boltok rangsorát továbbra is a Gearbest, a Banggood és az Aliexpress vezeti, az eBay népszerűsége látszólag csökkent az elmúlt évhez képest, a Geekbuying viszont sokat javított helyzetén. Egy átlagos rendelésnél 2-10 ezer forint közötti összeget hagynak a kínai pénztárnál a magyarok, de nem ritka a magasabb összeg sem. A válaszadók 40 százaléka 10 és 50 ezer forint közötti összeget költ egy év alatt kínai termékekre, több mint 30 százalék pedig akár 100 ezer forintot is elvásárol, ebből látszik, hogy a kis összegű kütyük beszerzése mellett egyre többen vállalják be a komolyabb eszközök (telefon, porszívó, laptop, elektromos járművek) vásárlását is külföldről.

 

A telefon és tablet kiegészítők (tokok, kábelek, tartók, fóliák) továbbra is magasan a legkeresettebb termékek közé tartoznak, de nagyon népszerűek az okostelefonok, okosórák és az autós kiegészítők is. A zseblámpák és LED világítások, okos otthon megoldások, robotporszívók, lakásdekorációs termékek szintén a szívesen vásárolt termékek közé tartoznak, míg a túrafelszerelések, konyhai elektronikai eszközök, szépségápolási termékek és táplálékkiegészítők érthető módon inkább itthon kerülnek megvásárlásra.

 

A Kínából rendelés legfőbb előnye továbbra is a hazainál alacsonyabb ár és a nagy választék. A kuponok és a PayPal által biztosított pénzvisszafizetési garancia szintén nyomós érvek a külföldi rendelés mellett. A kitöltők szerint a legnagyobb kockázata a Kínából rendelésnek egyértelműen a lassú és megbízhatatlan szállítás, amit sokan a Magyar Posta számlájára írnak. Egyes esetekben a csomag elkeveredik, nem érkezik meg a megérkezéséről szóló értesítő, vagy hetekig a vámon vesztegel, amely egyértelműen negatívan befolyásolja a vásárlási kedvet.  

 

Több kitöltő jelezte, hogy a nagyon olcsó termékekben csalódtak már, mert silány minőséget kaptak. A RendeljKínait ajánlása, hogy kínaiból sem érdemes a legolcsóbbat venni, mert az nagy eséllyel a sztereotipikus “kínai” lesz. Ehelyett érdemes a középkategóriát megcélozni, így minőségi, és szinte garantáltan jobb ár-érték arányú terméket kap a vásárló, úgy mintha itthon vásárolna.

 

A kínai termékekhez járó garanciával kapcsolatos félelmek erejét bizonyítja az is, hogy a döntő érv a hazai beszerzés mellett egyértelműen a hazai garancia és hazai szerviz, a válaszadók 80 és 45 százaléka jelölte meg ezeket. Emellett 55 százalékának nagyon fontos a gyors szállítás is, míg a kedvező ár csak 36 százalék szerint fontos, a magyar számla és ügyfélszolgálat pedig még kevésbé lényeges kérdés.  A legtöbben a nagyértékű és áfahatár feletti termékek rendelésétől ódzkodnak, illetve ismeretlen gyártók portékáját, ruhákat és egyéb méretezésre érzékeny termékeket sem vesznek szívesen a megkérdezett vásárlók.

 

A RendeljKínait.hu az alábbi linken számos hasznos információt összegyűjtött, amelyek megkönnyítik és biztonságossá teszik a kínai webshopokból történő rendelést, illetve segítenek eligazodni a termékek sokasága között.  

 

Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01