Ingyenesen letölthető közösségimédia-kisokost adott ki a Neumann Társaság
Már a lájkolást is tanulni lehet: a Neumann Társaság ingyenesen elérhetővé tette nemrég bevezetett új, a közösségi média tudatos használatát célzó ECDL vizsgamoduljának alapjául szolgáló ismereteket tartalmazó kisokosát. A pdf formátumban letölthető kiadvány tíz, manapság népszerű közösségi szolgáltatás működésébe enged betekintést a Facebooktól a podcastokig.
Idén ősszel már a második, általános érdeklődésre számot tartó kiadványát adja ki a Neumann Társaság: a korábban kiadott IT biztonsági tankönyvből átlagemberként, autodidakta módon is el lehet sajátítani az internet biztonságos használatához szükséges ismereteket.
A társaság most megjelent ECDL közösségi média tananyag című kiadványa hatvan oldalon bemutatja a közösségi média legfontosabb jellemzőit, előnyeit és veszélyeit, valamint a legfontosabb felületeket a Facebooktól és Instagramtól kezdve, a Youtube-on és a Pinteresten át a LinkedInig. A kiadványt a Neumann Társaság honlapjáról lehet letölteni.
A Ziegler Tünde és Ferencz Attila ECDL-szakértők által írt és Adamcsik János, az ECDL minőségbiztosítási szakértője által lektorált kisokosból nem csupán a közösségi média alapfogalmait lehet megismerni, de hasznos tippeket és tanácsokat kaphatnak blogoláshoz, podcast szerkesztéshez, saját videók szerkesztéséhez is. Mivel a kiadványt kinyomtatható formátumban tette elérhetővé a Neumann Társaság, az komoly segítséget nyújthat akár az idősebb, az internet világával még csak ismerkedő felhasználóknak azzal, hogy részletesen, képernyőképekkel illusztrált módon magyarázza el az egyes funkciók működését.
Ez azért is fontos, mert napjainkban a kapcsolatépítésnek és az önkifejezésnek már megkerülhetetlen platformjának számít a közösségi média kreatív használata. A kisokos emellett a közösségi oldalak olyan árnyoldalait is ismerteti, mint az oversharing, a túl sok személyes, vagy semmitmondó információ megosztása, vagy akár az internetes trollkodás.
Az IT biztonság közérthetően című tankönyvhöz hasonlóan a ECDL közösségi média tananyag tartalmait is évente frissíteni fogja a Neumann Társaság, a platformok folyamatos változása miatt ugyanis e nélkül ugyanis az ismeretanyag elavulna.
„A Neumann Társaság 2019-ben vezette be közösségi média modult az ECDL-képzésben: az első hetek tapasztalatai alapján a digitális ismereteiket frissíteni vágyó tanárok nagy érdeklődéssel fogadták az új modult. Az ECDL vizsgáztatókat egynapos tréningen készítjük fel a Közösségi média modulunk képzésére és vizsgáztatására. A nagyfokú érdeklődésre jellemző, hogy ezek a felkészítő alkalmak mindig teltházasak, éppen ezért még októberben és novemberben is folyamatosan indítjuk ezeket” – mondta el dr. Beck György, a Neumann Társaság elnöke.
Kapcsolódó cikkek
- Nekem 8(bit) – új helyszínen a legendás retrógépek tárlata
- Együttműködés a munkavállalók digitális kompetenciájának fejlesztéséért
- Az NJSZT közreműködésével valósul meg a 2023-as Nemzetközi Informatikai Diákolimpia
- Szalay Imre a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság új ügyvezetője
- Távozik Alföldi István, a Neumann János Társaság ügyvezetője
- 2019-ben Dan Shechtman kapta a Neumann professzori címet
- A világ tíz legjobb országa között van a magyar ECDL-képzés
- GSM – Generációk Saját Mobiljai
- Kiderült, hogyan teljesítenek a hazai ECDL-vizsgázók
- Szülinapi sztorik a 60 éves M-3-ról
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.