Cél a káros digitális tartalmak csökkentése
A mai napon ünnepélyes keretek között együttműködési megállapodást kötött a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat (NGYSZ), a Belügyminisztérium és az Országos Rendőr-főkapitányság.
A három szervezet képviselője 2019. október 22-én együttműködési megállapodást írt alá, melynek célja a hazai digitális tartalmak minőségi fejlődését gátló, a kiskorúak szellemi, erkölcsi fejlődését veszélyeztető, tiltott és káros tartalmak visszaszorítása, különös tekintettel a gyermekek szexuális kizsákmányolását ábrázoló, a rasszista, a drogterjesztésre és -fogyasztásra biztató, valamint az erőszakos tartalmakra.
A megállapodásban kiemelt hangsúlyt fektetnek a gyermekek zaklatásának visszaszorítására, a biztonságosabb online tér megteremtésére, valamint a gyermekek egészséges fejlődését lehetővé tevő informatikai környezet fenntartására.
„Nagyon örülünk, hogy a Belügyminisztérium és az Országos Rendőr-főkapitányság is támogatja a munkánkat, és alá tudtuk írni ezt a megállapodást. Szervezetünk 2019-től működtet egy a hotline-t is, ahol a felhasználók bejelenthetik a káros és illegális tartalmakat a www.biztonsagosinternet.hu bejelentőfelületen. A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat az Európiai Unió Safer Internet Program (SIP) hazai konzorcium vezetője és tudatosságnövelő központja. Oktatói az internet biztonságos használatát tanítják, segítik a felhasználók tudatosinternet használatát. Ennek érdekében 2019. I félévében a SIP oktatói közel 15.000 felhasználó számára biztosítottak oktatást, közülük a 13.000 gyerek mellett 1400 tanárt, szülőt és döntéshozót képeztek tovább, 57 különböző budapesti és 68 vidéki helyszínen, összesen 757 alkalommal.” – mondta Edvi Péter, a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat elnöke.
A Szolgálat elnöke fontosnak tartotta még kiemelni: „Egy 10-12 éves gyermektől nem várjuk el, hogy egyedül szervezze az életét, nem várjuk el, hogy egyedül gondoskodjon az étkezéséről, a ruházatáról, vagy biztosítsa saját maga számára a taníttatását. Miért várjuk el akkor egy 10-12 éves gyerektől, hogy egyedül oktatás nélkül boldoguljon a kibertérben?!”
Az együttműködés keretén belül abban is megállapodtak a partnerek, hogy a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat Magyar Egyesület által működtetett ún. hotline vonalra érkező, különösen a kiskorúak nagyobb csoportja ellen elkövetett bűncselekményekről értesítik az Országos Rendőr-főkapitányságot, illetve késedelem nélkül tájékoztatják a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda Kiberbűnözés Elleni Főosztályát.
A három szervezet rögzítette, hogy az együttműködés során lehetőséget biztosítanak egymásnak az általuk szervezett előadásokon és konferenciákon való részvételre, információt és adatokat cserélnek, szakmai ismereteiket megosztják egymással, egymás szóróanyagait, ismeretanyagait népszerűsítik, valamint kölcsönösen részt vesznek egymás képzésein, oktatásain, melyeket az új internetes tendenciákkal összefüggésben tartanak.
A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat Magyar Egyesület „Sose add meg idegeneknek az adataidat” című filmje:
Kapcsolódó cikkek
- Lengyelországban is együttműködik az Ericsson és a UPC
- Az egyik legnagyobb ománi cégcsoporttal kötött együttműködési megállapodást a magyar QUADRON Kibervédelmi Kft.
- Befejeződött a X. Nemzetközi Médiakonferencia
- „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra” - konferencia
- AI-megoldásokon alapuló dróntechnológiát fejleszt az OTT-ONE
- Újra a hálózatsemlegesség védelmében hozott döntést az NMHH
- Komplex önvédelmi program ifjú netezőknek
- Egy app lehet a híd a szülő-gyerek közötti digitális szakadék felett
- Meghosszabbítja stratégiai együttműködését a Siemens és a BME
- Mit mér és mire panaszkodik a magyar netező?
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.