Az ABB energiatároló rendszereket gyártó, modern üzemet avatott fel Badenben
Az ABB ügyfelek, politikusok és médiaképviselők részvételével megtartott avatóünnepségen, a svájci Badenben hivatalosan is megnyitotta új üzemét, amely mobilitási alkalmazásokhoz gyárt majd energiatároló rendszereket. Az energiatároló rendszereket vasúti járművekbe, e-buszokba/trolibuszokba és elektromos hajtású tehergépkocsikba építik be. Az új létesítmény fontos beruházásnak számít a gyártás helyszínéül szolgáló Svájcban, és többletértéket kínál a hazai és a külföldi mobilitási alkalmazások számára is.
Az ABB-hez már be is futottak a különböző országokban működő gépjárműgyártók energiatároló rendszerekre szóló megrendelései. Ezeket a rendszereket – egyéb alkalmazások mellett – svájci városok, például Zürich, Lausanne és Fribourg új trolibuszaiban alkalmazzák majd.
Az energiatároló rendszerek a jövő fenntartható közlekedése számára kulcsfontosságú technológiák, és fontos szerepet játszanak a közúti és a vasúti közlekedés villamosítása és széndioxid kibocsátásának csökkentése terén is. A hatékony energiatároló egységek alapvető fontosságúak az elektromos hajtású buszok és tehergépkocsik üzemelésében, és lehetővé teszik például a visszatáplált fékezési energia tárolását. Az energiatároló rendszerek növelik a trolibuszok üzemeltetésének rugalmasságát is, mivel e technológiának köszönhetően ezek a járművek felsővezetékek nélkül is nagyobb távolságokat képesek megtenni.
Svájctól eltérően, Európa sok országában még számos nem villamosított vasútvonal található. Az energiatároló rendszerek integrálása lehetővé teszi, hogy a dízelvontatású szerelvényeket dízel-hibrid járművekké alakítsák át, s ezáltal 30%-kal csökkentsék a szén-dioxid-kibocsátást, illetve a fékezési energia visszatáplálásával jelentős energiamegtakarítást érjenek el. Az energiatároló rendszerek számos olyan megoldást kínálnak az áru- és személyszállítók számára, amelyekkel a járműflottájukat a fenntartható közlekedési követelmények szerint korszerűsíthetik.
„Az energiatároló rendszerek gyártóüzeme itt, Badenben csak megerősíti technológiai és piaci vezető szerepünket a fenntartható mobilitás területén. A megoldásainkkal e területen már több mint 100 éve az élen járunk. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy egyetlen forrásból kínáljuk a teljes hajtásláncot, beleértve az energiatároló megoldásokat a vasúti, az e-busz/trolibusz- és az e-teherautó-alkalmazásokhoz” – nyilatkozta Robert Itschner, az ABB Switzerland vezérigazgatója, és a Hajtások üzletág helyi részlegének vezetője.
A gyártás során az akkumulátorcellákat szabványosított akkumulátormodulokban szerelik össze, amelyeket az adott alkalmazás igényei szerint konfigurált energiatárló rendszerekbe építenek be. A legkorszerűbb lítiumion-technológiára épülő, magas energiasűrűséggel és kiváló fajlagos teljesítménnyel rendelkező termékek még magas terhelési szintek mellett is hosszú hasznos élettartamot garantálnak. Konstrukciójuknak köszönhetően ezek a rendszerek biztonságosak és rendkívül energiahatékonyak.
A gyártási folyamatban két ABB robot alkalmazása biztosítja a magas szintű biztonsági és minőségi követelmények teljesítését. Az egyik robot az akkumulátorcellákat a modulházba helyezi, míg a másik nagypontosságú lézeres hegesztési eljárással összehegeszti azokat. A gyártási folyamat összes adatát digitálisan és folyamatosan rögzítik.
Az ABB sokéves tapasztalattal rendelkezik az alkalmazások széles területén, többek között az energetikai hálózatokban és a napenergia-rendszerekben alkalmazott energiatárolási rendszerek gyártása és fejlesztése terén. Több olyan ok is volt, amely amellett szólt, hogy az új üzemet Badenben építsék fel: ezek között szerepelt, hogy Baden közel van a Turgiban található vontatási átalakítókat gyártó üzemhez (ABB Center of Excellence for Traction Converters), illetve az ABB Dättwilben lévő kutatóközpontjához is.
Az alábbi videón a gyártási folyamatban két ABB robot látható. Az egyik robot az akkumulátorcellákat a modulházba helyezi, míg a másik nagypontosságú lézeres hegesztési eljárással összehegeszti azokat. A gyártási folyamat összes adatát digitálisan és folyamatosan rögzítik:
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB bemutatja mobil laborrobot-koncepcióját a Jövő Kórháza számára
- Egy robot naponta 30 szállítási feladatot végez el, és nemsokára 60-ra is képes lesz
- Magyar fejlesztők tervezik a legújabb robotikai eszközöket
- Mobil robotok az autóiparban
- Néhány másodperc alatt feltölthető e-buszt fejleszt az ABB és a King Long Group
- Jelentősen nőtt a telepített kobotok száma
- Az ABB úszó apartmanból alakított ki űrkorszaki kabint
- Az ABB a világ legkorszerűbb robotikai gyárát építi Sanghajban
- Az ABB elősegíti az elektromos buszok töltésének szélesebb körben történő szabványosítását
- A MiR100 robotok jelentősen növelik a termelékenységet
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.