A UPS és a CVS együttműködést kötött a drónkiszállítási megoldások fejlesztésére
A UPS leányvállalata a UPS Flight Forward Inc. és Amerika egyik legnagyobb gyógyszertárlánca, a CVS Pharmacy, Inc. bejelentették, hogy közösen újabb drónkiszállítási megoldások kidolgozásába fognak, mellyel az eddig jellemző B2B modellek mellett közvetlenül az ügyfelek kiszolgálására is koncentrálnak majd.
A program keretében vényköteles és kereskedelmi termékeket szállítanak házhoz a CVS gyógyszertárak ügyfeleinek. A UPSFF szeptember óta az egyetlen az amerikai Szövetségi Légügyi Hatóság engedélyével rendelkező drónlégitársaság.
A UPS Flight Forward jelenleg egészségügyi mintákat szállít drónokkal a Raleigh-beli WakeMed egészségügyi központban, és folyamatosan dolgozik légi és szárazföldi infrastruktúrája bővítésén, hogy képes legyen kielégíteni a változatos ügyfélkör igényeit. A vállalat terve, hogy hamarosan rendszeresítse a kiszállítást a vevők otthonába.
“Amerika első teljeskörű engedéllyel rendelkező drónlégitársaságaként a UPS Flight Forward napról napra növeli ügyfélkörét, és a technológiai partnereink hálózatát is folyamatosan bővítjük, hogy így biztosítsuk hosszútávú elsőségünket a drónkiszállítás terén – mondta el Scott Price a UPS stratégiai igazgatója. – Olyan új logisztikai és kézbesítési megoldásokon dolgozunk, amire korábban gondolni sem mertünk volna. Eddig az iparág csak a szárazföldi kiszállítási technológiákban gondolkodott. Most már valóban három dimenzióban léphetünk tovább.”
“Mindig keressük a módját, hogy az ügyfeleinknek gyorsabb, kényelmesebb, gazdaságosabb és hatékonyabb módon szállíthassuk ki a megrendeléseiket – nyilatkozta az együttműködés kapcsán Kevin Hourican, a CVS elnöke. – Az innováció mindig is a működésünk középpontjában volt, így nagy örömünkre szolgál, hogy a világ első egészségügyi cége lehetünk, mely a kereskedelmi drónkiszállítás lehetőségeit vizsgálja a UPS-szel karöltve.”
A UPS Flight Forward múlt hónapban jelentette be, hogy elsőként kapta meg az amerikai kormányzat teljeskörű engedélyét kereskedelmi drónjáratok üzemeltetésére. A 135-ös sztenderd szerinti engedély a legmagasabb szintű, az amerikai Légügyi Felügyelet (FAA) által drónkiszállító vállalatok számára kiállított jogosítvány. A cég ennek birtokában tetszőleges számú drónt üzemeltethet ügyfelei igényeinek kielégítésére.
A cég eddig több mint 1500 kereskedelmi célú drónkiszállítást hajtott végre a The WakeMed kampuszán. A UPS Flight Forward a jövőben számos iparág termékeire kiterjeszti majd kereskedelmi drónszolgáltatását, a CVS-szel megindított tesztek az első lépést jelentik ezen az úton.
UPS Flight Forward első lépésként UAS Integration Pilot Programjában (IPP) vett részt. Ez a munka az egészségügyi kampuszok területén való drónkiszállítás üzleti modelljeire koncentrált. A majdan elindított lakossági kiszállítások szintén hozzájárulhatnak a szabályozási keretrendszer kidolgozásához.
A UPS a pilótanélküli légiszállítás egyik vezetője. A cég tesztelte már a sürgős szállítmányok célba juttatását egybefüggő vízfelszín felett; Afrikában humanitárius segélyszolgáltatást indított és támogatott; és nem sürgősségi kereskedelmi drónszállítmányokat is tesztelt már, melyeket UPS kiszállítóteherautókból autókból indítottak útjukra.
Kapcsolódó cikkek
- Akár egy drón is lehetne az ország játéka
- A drón vagy a Tesla gyorsul jobban?
- Alapjaiban újítja meg a gazdaságot a dróntechnológia
- Az Eaton új, sokoldalú és megbízható 9E UPS-ei egyszerűsítik a kritikus fogyasztók védelmét
- Felelőtlen drónozók veszélyeztették a légiforgalmat
- AI-megoldásokon alapuló dróntechnológiát fejleszt az OTT-ONE
- Energiatudatos UPS: egyaránt előnyös a villamos hálózat és az eredményesség szempontjából
- A UPS önvezető járműveket fejlesztő cégben szerzett részesedést
- Új vezető a UPS Magyarország élén
- A UPS kereskedelmi drónhálózat működtetésére kért engedélyt
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.