Influencer témájú szakdolgozatok nyertek az IAB Hungary pályázatán
Első alkalommal került kiosztásra az IAB Hungary Legjobb Szakdolgozat A Digitális Marketingről elnevezésű díja, amelyet hárman vehettek át. A szakmai zsűri az alapszakos és mesterszakos kategória mellett egy különdíjat is odaítélt. A pályázatot a Google, a GroupM Akadémia, az OMD és az RTL Magyarország támogatta.
A győztesek
Alapszakon Szaller Dávid nyert „Promóció, avagy a sztárok és influencerek szerepe az online térben történő márkázásban” című dolgozatával, ami a Budapesti Corvinus Egyetem Gazdálkodási és menedzsment szakán készült, üzleti kommunikáció szakirányon, Dr. Csepeti Ádám támogatásával.
Mesterszakon Somogyi Fanni „A micro-influencerek megítélése és hatásuk a fogyasztók vásárlási döntéseire” című munkáját ítélték a legjobbnak. Ez a dolgozat szintén a Budapesti Corvinus Egyetemen, a Kereskedelem és Marketing szakon született meg, Dr. Csordás Tamás Viktor felügyelete mellett.
A különdíjat pedig Buzás Janka „Ki mondja meg, mit kell vennem? A YouTuberek hitelességi tényezői a Z generáció számára” című dolgozata érdemelte ki. Ez a munka ugyancsak a Budapesti Corvinus Egyetem Kereskedelem és Marketing szakán íródott meg, a konzulens Markos-Kujbus Éva volt.
Buzás Janka, Somogyi Fanni, Szaller Dávid
A díj
Az oklevelek átadására 2019. november 19-én, a Google budapesti irodájában került sor, az IAB és a szponzorok képviselőinek részvételével. Az alap-, illetve mesterszakos kategória nyertesei, a különdíjas pályázó valamint konzulenseik pénzjutalomban részesültek. Egyúttal a dolgozatok értékelésében aktívan részt vállaló Médiakutató folyóirat megjelenési lehetőséget kínált fel a nyerteseknek, illetve két további döntősnek Kovács Adriennek és Faltányi Csaba Zobornak, amennyiben szeretnék dolgozataikat tudományos publikációként is feldolgozni.
A díjátadó után a győztesek és a jelenlévő szakemberek között kötetlen beszélgetés zajlott a dolgozatok témáiról, a nyertesek munkatapasztalatairól és további terveiről. Az IAB Hungary blogja a közeljövőben interjúkat fog közölni a győztesekkel.
A pályázatról
A most első alkalommal kiadásra került díjra bárki pályázhatott, aki az említett szakterületen 2017. január 1. és 2018. július 31. között védte meg dolgozatát valamely egyetem alap-, mester- vagy szakirányú képzésén, esetleg doktori iskolájában. A pályázatok benyújtására 2019. március 31-ig volt lehetőség.
A megadott határidőig számos aktuális témában több tucat színvonalas és érdekes szakdolgozat érkezett be. Az IAB Hungary, a Google, a GroupM Akadémia, az OMD, az RTL Magyarország és a Médiakutató szakembereiből álló zsűri döntése alapján kilenc pályamű került a döntőbe.
A három győztesen kívül döntőbe jutott még:
- Kovács Adrienn (BME-GTK): Pinterest eszközök Magyarországon
- Faltányi Csaba Zobor (METU) Chatbotok a kereskedelemben
- Tompa Ferenc (METU): Gamer asztal bevezetése, online kampány
- Kosik Réka (Corvinus): Érzékszervi marketing online mérése
- Szekeres Beáta (METU): NGO-k digitális marketing lehetőségei
- Kalocsai Zsombor (ELTE Kommunikáció): Online news, márkázás
Az új szakemberek bevonása sarkalatos kérdés a digitális marketingben
– Elképesztően jó volt tapasztalni, hogy a nevezettek és főleg a díjazottak mennyire éretten látják saját területüket – nyilatkozta Kovács Péter, a Google ügynökségi kapcsolatokért felelős menedzsere. – Azt is fontosnak tartjuk, hogy legyenek a későbbiekben is hasonló megmérettetések, ahol nem csak összemérhetik tudásukat a hallgatók, hanem olyan kérdésekre, problémákra találhatnak válaszokat, melyek a szélesebb szakma számára is értékesek lehetnek.
Török Diána, a GroupM Akadémia vezetője elmondta: azért döntöttek a pályázat támogatása mellett, mert a cég utánpótlásfejlesztő programja, a GroupM Akadémia nagyon hasonló célokat követ.
– A friss gondolkodású, tehetséges (leendő) szakemberek piacra vonzása és szakmánkban tartása, a teljesítményük elismerése, a motiválásuk közös ügy, akárcsak az érdemi kapcsolat erősítése a felsőoktatással – tette hozzá a szakember. – A zsűrizés során a személyes kedvenceim azok a dolgozatok voltak, amelyek valós, saját projekteket dolgoztak fel, és nem pusztán a kommunikációs felszínt karcolgatták, hanem mélyebbre ástak a marketing, az üzletépítés szintjére.
Marco Grandi, az OMD managing directora elmondta: az IAB szakdolgozat projektje tökéletesen illeszkedik az OMD alap értékeibe mind talent management, mind pedig digitális fókusz szempontjából. Több, mint 15 éves múltra tekint vissza a hallgatók körében népszerű OMD Médiaverseny, melynek célja a fiatal tehetségek felkutatása és elindítása a szakmában. A megmérettetés után számos kolléga csatlakozott a céghez friss diplomával a kezében.
Az ügyvezető hozzátette: magas elvárásokkal tekintettek az IAB szakdolgozat versenye elé, és nem kellett csalódniuk, mert már ez első alkalommal erős mezőny gyűlt össze. Grandi szerint bátor és aktuálisan fontos témaválasztások, alapos kutatások, személyes interjúk a digitális világ elismert szereplőivel, szakmailag helytálló konklúziók jellemezték a pályázatokat.
Fotó: Polyák Attila
Kapcsolódó cikkek
- A Médiatanács elfogadta a közösségi rádióknak és tévéknek szóló négyszázmillió forintos üzemeltetési pályázatot
- Lezárult Magyarország legrangosabb marketingkommunikációs pályázata
- Médiatanács: Jövőre is 1,3 milliárd forintot nyerhetnek el a médiaszolgáltatók támogatásra
- November 15-ig várják a pályázatokat a Sportmarketing Díjra!
- Médiatanács-bírságok helytelen korhatár-besorolás miatt
- Újra lehet pályázni az Ifjúsági Tudományos és Innovációs Tehetségkutató Versenyre
- Idén is keresik az év fiatal vezetőjét!
- Idén is elindult a Digitális Esély pályázat!
- Hosszabbít ‘Az Év Honlapja’ pályázat
- Ismét bírságolt a Médiatanács
Pályázatok ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Rekordszámú nevezéssel zárt ’Az Év Honlapja’ 2024 pályázat!
Az idén 23. alkalommal megrendezett ’Az Év Honlapja’ pályázat nevezési szakasza lezárult: december 15-ig rekordszámú, 329 pályamű érkezett. A szakmai zsűri hamarosan megkezdi a beérkezett pályázatok értékelését, hogy 30 kategóriában kiválassza 2024 legkiemelkedőbb digitális alkotásait. A közönségdíjért folytatott küzdelem azonban még javában zajlik – a pályázók 2025. január 15-ig mozgósíthatják közösségüket, hogy megszerezzék a publikum elismerését.
Az év legjobb sportmarketing-megoldásait keresik
A Magyar Marketing Szövetség Sportmarketing Tagozata által idén újra életre hívott Sportmarketing Gyémántdíj célja, hogy elismerje és széles körben megmutassa az egyesületek, a sportolók és a velük együttműködő márkák értékteremtő sportmarketing-megoldásait, és ezáltal hozzájáruljon a hazai sportmarketing színvonalának fejlesztéséhez. A díj elismeréseinek átadására 2025. március 5-én az ETELE Cinemában megrendezésre kerülő Digital Marketing Forumon kerül majd sor, ahol a digitális marketing aktualitásain túl helyet kapnak majd a sportmarketinggel kapcsolatos előadások is.
Átadták a 2024. évi Rátz Tanár Úr Életműdíjakat
Ebben az évben is nyolc kiemelkedő teljesítményű tanárt részesített elismerésben az Ericsson Magyarország, a Graphisoft és a Richter Gedeon Nyrt. támogatásával létrehozott Alapítvány a Magyar Természettudományos Oktatásért kuratóriuma. A reáltárgyak legkiválóbb hazai tanárai december 10-én ünnepélyes keretek között vették át az egyenként 2,5 millió forintos pénzjutalommal járó Rátz Tanár Úr Életműdíjat. Az esemény helyszíne a Budapesti-Fasori Evangélikus Gimnázium volt: itt tanított Rátz László, akinek emlékére a díjat alapították.
Marketing Diamond Awards: Már csak 5 napig lehet kedvezményesen előnevezni!
A Magyar Marketing Szövetség által szervezett, idén 10 éves Marketing Diamond Awards célja változatlan: megmutatni, hogy a szakmai elismerések nem csak a nagy költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások kiváltságai!
Az ABB ismét várja az egyetemi és főiskolai képzésben részt vevő női hallgatókat mentorprogramjára
A Női Mentorprogram célja, hogy erősítse a nők részvételét és növelje a munkavállalási kedvüket műszaki területeken, és lehetőséget adjon, hogy a női hallgatók már tanulmányaik során megismerkedhessenek egy nemzetközi cég termékeivel, szolgáltatásaival, működésével.