7 egyetemi ötlet kapott 15 millió forintos befektetést a Hiventures-től
7 egyetemi startup ötlet kapott 15 millió forintos inkubációs befektetést az MFB csoporthoz tartozó Hiventures-től az egyre népszerűbb Startup Campus University programban. A december 5-én zárult őszi vállalkozásfejlesztési képzések idén már három partnerrel; a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel (BME), a győri Széchenyi István Egyetemmel (SZIE) és a Magyar Divat & Design Ügynökséggel (HFDA) közösen valósultak meg, és rekord számú jelentkezőt mozgattak meg.
Az ősszel már harmadik alkalommal megvalósult egyetemi startup képzésekre összesen több mint 110 egyetemi csapat jelentkezett, amelyek közül végül 7 induló vállalkozás kapta meg a Hiventures 15 milliós inkubációs befektetési ajánlatát. 2018-ban a BME-n indult hat hetes képzési programhoz a korábbi sikerek nyomán idén csatlakozott a Magyar Divat & Design Ügynökség (HFDA), illetve első vidéki partnerként a győri Széchenyi István Egyetem (SZIE) is.
A programba bekerült 29 projekt közül végül 11 jutott el a Hiventures befektetési üléséig: a HDFA divat és design fókuszú vállalkozásötletei közül az ALPHA wearable technology ruhakoncepció ötletgazdáinak ajánlották fel a tőkeinjekció lehetőségét. A termék arra hivatott, hogy segítse a nőket megszabadítani a menstruációs fájdalomtól és annak negatív hatásaitól, miközben növeli az önbizalmat és segít megélni a mindennapi pozitív testtapasztalatot. A Széchenyi István Egyetem képzésén az iBookr könyvelést automatizáló szoftvert fejlesztő csapat, valamint a diákok munkavállalását egyszerűsítő platformot megálmodó WannaWork kapott befektetési ajánlatot. A BME mentoráltjai közül négy ötletet is befektetésre érettnek ítéltek: a méhkaptárak „felokosításával” foglalkozó Okos Kaptár, a vezeték nélküli e-roller töltőállomást fejlesztő Rolling, a köztéri egyszemélyes okosfülkéket megálmodó Silence You Need és a költséghatékony vízelemző módszereket kidolgozó Water MiniLab is megkapta a lehetőséget a 15 millió forintos kezdőtőkére.
A képzéseket záró demo day-eken a zsűri által legtöbb pontot kapott projektek; az ALPHA, a WannaWork és az Okos Kaptár a befektetésen kívül a Startup Campus Hungary powered by HEPA (Magyar Exportpromóciós Ügynökség) nemzetközi piacra lépési programjának különdíjaként ökoszisztéma tanulmányutat is nyertek a Startup Campus londoni illetve berlini irodáinak szervezésében.
“A Startup Campus mentorainak segítségével a diákoknak lehetősége volt validálni már meglevő innovatív ötleteik prototípusát, illetve üzletileg olyan szintre hozni a projekteket, amellyel kiállhattak a Hiventures befektetési bizottsága elé. A Startup Campus University kezdeményezés elsődleges célja, hogy ösztönözze az induló vállalkozásokat már az egyetemi évek alatt, illetve, hogy a startup vállalkozási kultúrát minél szélesebb körben elterjessze a korosztályban. A program sikeressége indokolja, hogy jövőre tovább növeljük a képzések számát, így 2020-ban már összesen 8 programot indítunk két félévben, Budapest és a vidék után Kolozsváron és Londonban is” - összegzett Kovács Zsolt, a szakmai megvalósításért felelős Startup Campus ügyvezető igazgatója.
„Indulásunk óta az egyik fő küldetésünk, hogy a fiatalok a startup vállalkozói létet is komolyan fontolóra vegyék, mikor a karrierútjukat tervezik. Többek között ezért is vágtunk bele az egyetemi projektek támogatásába, amelyek közül már többen komoly sikereket értek el az inkubációs tőkebefektetésünk által. Bízom benne, hogy a jövőben minél többen rá mernek lépni az önmegvalósítás útjára az egyetem után, amelyben finanszírozó partnerként tudunk mellettük állni” – nyilatkozta Katona Bence, a Hiventures vezérigazgatója.
A programban együttműködő HFDA vezérigazgatója, Bata-Jakab Zsófia elmondta: “Kifejezetten fontos számunkra az oktatásfejlesztés, ezért is vannak hazai és külföldi mentoring programjaink, valamint azért léptünk kapcsolatba a Startup Campus-sszal is, hogy támogassuk a fiatal tehetségeket ötleteik megvalósításában. Az öthetes munka abszolút látható volt a pitchelő projekteken és ha még több ilyen lehetőségben tudunk közreműködni a jövőben, rengeteg fejlődés mutatkozik majd az iparágban.”
“Mindig is támogattuk a hallgatói innovációkat, kreatív kezdeményezéseket az egyetemen. Fontosnak tartjuk a vállalkozói életre való nevelést, hiszen az olyan előremutató megoldások, amelyeket a Startup Campus University program is kinevelt, később nagy hozzáadott értékei lehetnek a magyar gazdaságnak, illetve kiemelten a helyi ökoszisztéma versenyképességét is növelik” – fejtette ki Rámháp Szabolcs, a Széchenyi István Egyetem startup programjának vezetője.
A vállalkozásfejlesztési programot Győrben az InnoEnergy és a Quantum Leap Inkubátor, a BME-n a Felsőoktatási és Ipari Együttműködési Központ (BME FIEK) közreműködésével létrejött programot pedig a PwC és a HVG mentorai is segítették szakmailag, illetve utóbbit a Diákhitel is támogatta finanszírozó partnerként.
Kapcsolódó cikkek
- Vállalkozási ötletek kerestetnek
- Hello Tomorrow: Négy magyar vállalkozás a világ legígéretesebb deep tech startupjai között
- Athéni csúcstalálkozóval éledtek fel a magyar-görög startup kapcsolatok
- Magyar kezdeményezés vitte Európa legjobb női startupjait ismét Londonba!
- Magyarok pörgetik fel az eurázsiai startup ökoszisztémákat
- November 20-án a Műegyetemen is a gyerekeké volt a főszerep
- Sikeresen mutatkoztak be a magyar startupok az ázsiai fintech csúcstalálkozón
- A Hiventures ismét felrázta a régiós startup ökoszisztémát
- A BME középiskolai tanárokat díjazott
- Elindult az innovatív egyetemisták startup képzése
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.
Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port
Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.
Újabb újítás az eMAG-nál: mostantól még egyszerűbb és gyorsabb részletre vásárolni
Jelentős fejlesztést aktivált a napokban az eMAG, amely révén még kényelmesebb és egyszerűbb lesz az online rendelések áruhitel általi, részletekben történő fizetése. Az OTP Bank csatlakozásával mostantól az eMAG összes pénzügyi szolgáltató partnerének (így a Magyar Cetelem és a Cofidis) áruhitel-konstrukciói elérhetők az eMAG által forgalmazott termékek mellett több ezer magyar Marketplace partner termékeihez is.