7 új trend, amelyek a vállalatok által nyújtott élményeket formálják a jövőben
A gyors ütemű növekedés és a kiugró profit időszaka után itt az idő, hogy a vállalatok felülvizsgálják eddigi gyakorlataikat. Az újabb évtizedbe való belépéssel újra kell fogalmazniuk céljaikat és helyüket a világban – derül ki az Accenture új jelentéséből. Az immár 13. éve kiadott Fjord Trends 2020 jelentés 7 olyan trendet azonosít, amelyek hatással lesznek az üzleti életre, a technológiára és a designra.
2019 a klímaválsággal szembeni aktív fellépés, az elszámoltatható Big Tech és a hullámzó 'gig', azaz haknigazdaság éve volt, amelyben a világ legjobb 181 vállalatvezetője kötelezettséget vállalt a nagyvállalatok céljainak újradefiniálására (Statement of Purpose of a Corporation). A digitalizációval felgyorsult, változó gondolkodásmód elérte a vállalati felsővezetőket, és nyomást gyakorolt rájuk, hogy újragondolják azokat az alapelveket, amelyekre eddig szervezetüket építették. A jelentés rámutat, hogy a gazdaság és a politika, a kapitalizmus és az erőforrások, valamint a technológia és társadalom már régóta összefonódnak, ám ennek következményei csak nemrég váltak köztudottá.
„A kapitalizmus – mint a kizárólag a nyereség által meghatározott végtelen növekedési pálya – elleni tiltakozás az utcai tüntetésekről mára az igazgatósági tárgyalókba is beszivárgott. Ennek hatásaként új módszereket kell keresni a növekedés mérésére” – mutatott rá Mark Curtis, a Fjord társalapítója és ügyfélkapcsolati vezetője. „Ezek az új értékek megváltoztathatják az üzletről alkotott fogalmainkat a következő évtizedben. Egy biztos: az új környezetben azok a vállalatok lesznek sikeresek, amelyek fenntartható üzleti modellel rendelkeznek, és képesek hosszú távon definiálni magukat és a világra gyakorolt hatásukat”.
Brian Whipple, az Accenture Interactive vezérigazgatója hozzátette: „Egyre inkább azt látjuk, hogy ügyfeleink tudatos átalakulásra törekednek. A következő tíz évben megkérdőjeleződnek majd az eddigi fundamentumok, ami lehetőséget biztosít a vállalatoknak arra, hogy átgondoltabbá, értelmesebbé és jövőorientáltabbá tegyék kínálatukat. Az »énközpontúságtól« a »miközpontúság« felé továbblépve a tervezésnek is az életközpontúságra kell törekednie a felhasználóközpontúság helyett.”
A Fjord Trends 2020 hét olyan új trendet vázol fel, amelyek várhatóan befolyással lesznek majd a vállalatok által nyújtott élményekre, és gyakorlati tanácsokkal segíti a szervezeteket az új korszakra való felkészülésben.
1. A növekedés sokféle arca: a kapitalizmus középtávú válsággal küzd. A siker már nem pusztán a növekedést jelenti, a szervezeteknek újra kell fogalmazniuk céljaikat, és a körülöttük lévő világban betölteni kívánt szerepkörüket.
2. A pénz változása: gyors ütemben változik a pénz fogalma és az, hogy miként fizetünk a dolgokért. Ezek a jelentős változások rengeteg új termék és szereplő számára teremtenek lehetőséget.
3. Sétáló vonalkódok: fizikai testünk is épp oly nyomon követhetővé válik, mint digitális énünk. Hogyan lehet megtalálni az adatvédelem és a kényelem egyensúlyát az arc- és testfelismerő technológiák világában?
4. Pénzben kifejezhető személyiségek: a fogyasztási szokások gyorsan változnak, és az emberek saját magukról alkotott percepciója, valamint személyazonossága is egyre inkább likvid, azaz pénzben kifejezhetővé válik. Az ehhez társuló újszerű fogyasztási élmény kiszolgálása jelentős üzleti lehetőség.
5. Intelligenciára tervezve: az emberi élmény egyre komplexebb. A mesterséges intelligencia (AI) fejlődésének következő szakaszában megkezdődik az automatizáción túlmutató, az emberi és mesterséges intelligenciát ötvöző rendszerek tervezése, valamint erősödik a kétféle intelligencia egymásra hatása.
6. Digitális én: digitális énünk nekünk dolgozik majd, és tudni fogja, mire van szükségük. A digitális ikrek az ipari alkalmazás határain túllépve a mindennapi életünkben is megjelennek majd.
7. Életközpontú dizájn: a kívánalmak, az életképesség és a megvalósíthatóság iránti igények az „én” szintjéről a „mi” szintjére tevődnek át. Vajon túl tud lépni a tervezés a saját ökoszisztémáján, elmozdulva a felhasználóközpontútól az életközpontú szemlélet felé?
Kapcsolódó cikkek
- Eljön az érzékek internetének kora
- NMHH mobilpiaci jelentés
- Hiába jön a recesszió, a digitalizáción nem spórolnak a cégek
- Hódít az agilis módszertan az IT után az üzleti területeken is
- Százmillió eurót fektet be az európai mesterséges intelligencia programba a Huawei
- Hogyan vásárolunk 10 év múlva?
- Hangvezérelt fizetés okoshűtővel? Így fogunk fizetni 2020-ban!
- Több év végi jutalommal terveznek idén a cégek, mint tavaly
- A munkavállalók mellett a munkáltatók is szeretik a távmunkát
- A technológiai innovációk bevezetésében élen járó vállalatok megduplázhatják bevételeiket
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.