Az európai szakpolitika kedvez a nemzeti digitális fejlődésnek
A berlini Vodafone Intézet 10 európai uniós tagállamra kiterjedő, ‘Digitising Europe Pulse’ című közvéleménykutatása szerint az európai emberek határozottan úgy gondolják, hogy az Európai Unió előremozdítója a digitális fejlődésnek.
A felmérést a ‘Digitising Europe Pulse’ negyedéves felméréssorozat első részeként tették közzé, 10 európai uniós tagállamban: Csehországban, Észtországban, Franciaországban, Németországban, Magyarországon, Olaszországban, Lengyelországban, Spanyolországban, Svédországban és az Egyesült Királyságban*.
Az európaiak több mint kétharmada (68%-a) úgy gondolja, hogy az európai uniós szabályozás pozitív hatással van országuk digitális fejlődésére – derül ki a Vodafone Csoport európai szakértői szervezete, a berlini Vodafone Intézet által végzett friss felmérés eredményéből.
Magyarország és Lengyelország polgárai gondolják úgy a legnagyobb arányban (75%-ban), hogy az uniós tagság a nemzeti digitális fejlődés javát szolgálja, míg Csehországban szkeptikusabbak, ahol ez az arány 55%.
Inger Paus, a Vodafone Intézet ügyvezető igazgatója így nyilatkozott: „Az európai polgárok egyértelműen tudatában vannak a digitalizáció fontosságának Európa jövője szempontjából. Elismerik, hogy az Európai Unió prioritásként kezeli a témát, és a digitális szakpolitikák megfogalmazása terén már eredményeket is fel tud mutatni. Ennek jegyében határozottan arra számítanak, hogy az Európai Unió a digitalizációt fogja segítségül hívni néhány sürgető probléma – pl. a klímaváltozás – kezeléséhez.”
A szakpolitikai kérdések közül a klímaváltozás emelkedik ki általánosságban a legégégetőbb témakörként (46%). Az európai lakosság nagyon pozitívan látja a technológia szerepét és a technológiát tekinti egy egész sor társadalmi probléma – úgymint a betegségek elleni küzdelem (87%), az adatbiztonság javítása (86%), a gazdasági növekedés fenntartása (84%) és a pénzügyi stabilitás (82%) -, valamint a klímaváltozás elleni küzdelem (79%) megoldása kulcsának.
A digitális szakpolitikák ismerete ugyancsak viszonylag magas szinten áll az európai lakosság körében, beleértve az adatvédelmi törvényt (GDPR – 84%), a fogyasztóvédelmi szakpolitikákat (77%), valamint a globális technológiai cégekre kivetett versenyjogi és adatvédelmi bírságokat (58%). Az uniós polgárok kevésbé ismerik az egyéb szakpolitikai kezdeményezéseket, úgymint az egységes digitális piacot (38%) vagy a digitális oktatási tervet (28%).
Az Egyesült Államokhoz, illetve Kínához képest az európaiak kevésbé gondolják, hogy az Európai Unió vezető szerepet játszik a digitális transzformáció korában. Mindössze 15% véli úgy, hogy az Európai Unió a digitális innováció motorja, és csak egyharmaduk gondolja, hogy az Európai Unió globálisan is jó helyzetben van a digitális gazdaság és a mesterséges intelligencia témájában. Ennek ellenére az európaiak mintegy fele szerint egy rendkívül fontos kérdésben, a fogyasztók védelme tekintetében az Európai Unió jobb helyzetben van, mint az Egyesült Államok vagy Kína.
A ‘Digitising Europe Pulse: Policy’ tanulmány itt érhető el.
______________
* A felmérés készítésekor az Egyesült Királyság még az Európai Unió tagállama volt.
Kapcsolódó cikkek
- Az IT és a digitális stratégia nem ugyanaz, még ha ezt is gondolják sokan
- Március 5-éig lehet jelentkezni a Vodafone Digitális Díjra
- Kutatás a digitális készségekről
- Meghosszabbították a jelentkezési határidőt a Vodafone Digitális Díjra
- Olcsóbb lett az EU-s nemzetközi hívás a Vodafone-nál
- Új technológiák: India és Kína hatalmas lehetőségeket lát, Európa szkeptikusabb
- A térségi átlagnál jobban bíznak az innováció erejében a magyar cégek
- Ötödször is piacvezető a Vodafone
- A magyar tulajdonú autóipari cégek kevésbé érzik fontosnak a digitalizációt
- A vállalati IT szervezetek nincsenek felkészülve a digitális átalakulásra
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban
A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.
A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne
Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.