Az európai szakpolitika kedvez a nemzeti digitális fejlődésnek
A berlini Vodafone Intézet 10 európai uniós tagállamra kiterjedő, ‘Digitising Europe Pulse’ című közvéleménykutatása szerint az európai emberek határozottan úgy gondolják, hogy az Európai Unió előremozdítója a digitális fejlődésnek.
A felmérést a ‘Digitising Europe Pulse’ negyedéves felméréssorozat első részeként tették közzé, 10 európai uniós tagállamban: Csehországban, Észtországban, Franciaországban, Németországban, Magyarországon, Olaszországban, Lengyelországban, Spanyolországban, Svédországban és az Egyesült Királyságban*.
Az európaiak több mint kétharmada (68%-a) úgy gondolja, hogy az európai uniós szabályozás pozitív hatással van országuk digitális fejlődésére – derül ki a Vodafone Csoport európai szakértői szervezete, a berlini Vodafone Intézet által végzett friss felmérés eredményéből.
Magyarország és Lengyelország polgárai gondolják úgy a legnagyobb arányban (75%-ban), hogy az uniós tagság a nemzeti digitális fejlődés javát szolgálja, míg Csehországban szkeptikusabbak, ahol ez az arány 55%.
Inger Paus, a Vodafone Intézet ügyvezető igazgatója így nyilatkozott: „Az európai polgárok egyértelműen tudatában vannak a digitalizáció fontosságának Európa jövője szempontjából. Elismerik, hogy az Európai Unió prioritásként kezeli a témát, és a digitális szakpolitikák megfogalmazása terén már eredményeket is fel tud mutatni. Ennek jegyében határozottan arra számítanak, hogy az Európai Unió a digitalizációt fogja segítségül hívni néhány sürgető probléma – pl. a klímaváltozás – kezeléséhez.”
A szakpolitikai kérdések közül a klímaváltozás emelkedik ki általánosságban a legégégetőbb témakörként (46%). Az európai lakosság nagyon pozitívan látja a technológia szerepét és a technológiát tekinti egy egész sor társadalmi probléma – úgymint a betegségek elleni küzdelem (87%), az adatbiztonság javítása (86%), a gazdasági növekedés fenntartása (84%) és a pénzügyi stabilitás (82%) -, valamint a klímaváltozás elleni küzdelem (79%) megoldása kulcsának.
A digitális szakpolitikák ismerete ugyancsak viszonylag magas szinten áll az európai lakosság körében, beleértve az adatvédelmi törvényt (GDPR – 84%), a fogyasztóvédelmi szakpolitikákat (77%), valamint a globális technológiai cégekre kivetett versenyjogi és adatvédelmi bírságokat (58%). Az uniós polgárok kevésbé ismerik az egyéb szakpolitikai kezdeményezéseket, úgymint az egységes digitális piacot (38%) vagy a digitális oktatási tervet (28%).
Az Egyesült Államokhoz, illetve Kínához képest az európaiak kevésbé gondolják, hogy az Európai Unió vezető szerepet játszik a digitális transzformáció korában. Mindössze 15% véli úgy, hogy az Európai Unió a digitális innováció motorja, és csak egyharmaduk gondolja, hogy az Európai Unió globálisan is jó helyzetben van a digitális gazdaság és a mesterséges intelligencia témájában. Ennek ellenére az európaiak mintegy fele szerint egy rendkívül fontos kérdésben, a fogyasztók védelme tekintetében az Európai Unió jobb helyzetben van, mint az Egyesült Államok vagy Kína.
A ‘Digitising Europe Pulse: Policy’ tanulmány itt érhető el.
______________
* A felmérés készítésekor az Egyesült Királyság még az Európai Unió tagállama volt.
Kapcsolódó cikkek
- Az IT és a digitális stratégia nem ugyanaz, még ha ezt is gondolják sokan
- Március 5-éig lehet jelentkezni a Vodafone Digitális Díjra
- Kutatás a digitális készségekről
- Meghosszabbították a jelentkezési határidőt a Vodafone Digitális Díjra
- Olcsóbb lett az EU-s nemzetközi hívás a Vodafone-nál
- Új technológiák: India és Kína hatalmas lehetőségeket lát, Európa szkeptikusabb
- A térségi átlagnál jobban bíznak az innováció erejében a magyar cégek
- Ötödször is piacvezető a Vodafone
- A magyar tulajdonú autóipari cégek kevésbé érzik fontosnak a digitalizációt
- A vállalati IT szervezetek nincsenek felkészülve a digitális átalakulásra
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.