Tovább bővül a fuvarozók online piactere

forrás: Prím Online, 2020. február 4. 16:13

Újabb 150 milliós befektetést kapott a Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelőtől a Fuvar.hu. A startup mára több mint 1300 fuvarozó partner ajánlataival dolgozik és több mint 10 000 szállítás esetében hozták össze sikeresen a megrendelőket a szolgáltatókkal. A mostani befektetésnek köszönhetően 2020 is a fejlődés éve lesz számukra, a cég dinamikus bővítése mellett partnereik számára kínálnak új megoldásokat, de a fenntarthatóság jegyében fatelepeséi programot is indítottak. 

Míg a nagyvállalatoknál bevett gyakorlat, hogy online szolgáltatásokkal optimalizálják különböző volumenű fuvarigényeiket, a kkv- és a lakossági szektorban időigényes és drága lehet egy egyszerű költöztetés, csomagküldés vagy áruszállítás megszervezése és lebonyolítása. Ezt a piaci rést felismerve indult el 2017-ben a Fuvar.hu, mely egyrészt licitalapon működik, így a megrendelő a legkedvezőbb ajánlatot választhatja ki, másrészt a szállítmányozók is könnyedén hasznosíthatják szabad kapacitásaikat. A startup tavaly óta már nem csak kisebb fuvarcégek, de a GLS, a TNT és a Magyar Posta „instant” szállítási árajánlataival is dolgozik. Ennek köszönhetően pillanatok alatt találhatnak szolgáltatót maguknak a sietős megrendelők, a szállítócégek számláján pedig akár 24 órán belül jóváíródhat a fuvardíj teljes összege.

 

2020-ban újabb babérokra törnek

A cég jelenleg is tárgyal nagyobb logisztikai vállalattal, hogy 2020-ban tovább növelhessék kiemelt szolgáltató partnereik számát, ezzel bővítve a megrendelők lehetőségeit. A Magyar Fejlesztési Bank csoporthoz tartozó Hiventures Kockázati Tőkealap-kezelő – amely a cég indulását is lehetővé tette Inkubációs befektetési programjának keretében – 150 milliós seed befektetésének köszönhetően idén a B2B szolgáltatások, többek között a csomagküldés területén szeretnének teret nyerni, elsősorban a hazai piacra koncentrálva. A szektorban várt erősödés már a cég nemzetközi terjeszkedését készíti elő. 

 

„2020-ban elsősorban a fejlesztői és értékesítői erőforrásainkat szeretnénk megtöbbszörözni. A tőkéből végre lehetőségünk adódik magasabb szintre emelni marketing tevékenységünket is, ami a hosszú távú bővülési céljaink szempontjából kulcsfontosságú. Idén szeretnénk egy olyan algoritmust is fejleszteni, mely fuvarláncokat készít a furgonosoknak és teljes útvonaltervet kínál több fel- és lerakási cím kiszolgálására. Ez óriási lépés lesz, hiszen ennek köszönhetően partnereink több szállítási feladatot tudnak majd ellátni nálunk egyidőben, és nem kell rakodási terveket, idő- és költségbeosztást végezniük” – vázolja a terveket Szucsányi-Borza Sebestyén, a Fuvar.hu alapítója.

 

 

Zöldnek lenni nem csak menő, de kötelesség is 

A fiatal vállalkozás alapértékének tekinti a környezetvédelmet, illetve a fenntartható fejlődést, és ez nemcsak abban nyilvánul meg, hogy szelektíven gyűjtik a szemetet vagy tudatosan gazdálkodnak az áramfelhasználásukkal. Már az üres rakterek kihasználásával és a fuvarútvonalak optimalizálásával is csökkentik a környezeti terhelést, ráadásul minden, a Fuvar.hu-n keresztül megvalósult szállítás ára tartalmazza az adott fuvar szén-dioxid-kibocsátásának kompenzációját - ezt az összeget fatelepítési programjuk finanszírozására fordítják. Megrendeléskor egy kifejezetten erre írt algoritmus számítja ki a CO2 kibocsátás mértékét a szállítást végző jármű forgalmi engedélyében szereplő környezetvédelmi besorolása alapján, a megrendelő pedig tájékoztatást kap arról, hogy a Fuvar.hu által ültetett fa mennyi időn belül köti meg ezt a szén-dioxid mennyiséget növekedése során. A faültetés és a gondozás díját a szolgáltatás ára tartalmazza.

 

„2019 októberében indítottuk ezt a küldetést, és már 10 különleges fát (6 éves, 2-3m magas) ültettünk a budapesti János Kórház parkjában. Most az időjárás nem engedi további fák ültetését, így a megrendelőink által kifizetett faültetésre szánt összegeket összegyűjtjük és márciusban folytatjuk. 2020-ban 1000 palántát és 100 parkfát szeretnénk ültetni” - magyarázza Szucsányi-Borza Sebestyén.

 

Irigylésre méltó számok

A Fuvar.hu jelenleg közel 4000 regisztrált megrendelővel büszkélkedhet, 2017 óta 10 000+ sikeres fuvarügyletet bonyolítottak le az online piactéren, szállító partnereik között pedig több mint 1300 kisebb és nagyobb méretű fuvarozócéget tudhatnak. A B2B partnerek között a raklapos szállítás és a webshop last mile delivery szolgáltatás a legnépszerűbb jelenleg, míg a lakossági ügyfelek IKEA bútorok és különböző háztartási eszközök házhozszállítását rendelik a leggyakrabban. Az oldal forgalmának ötödét ugyanakkor már a nemzetközi költöztetések adják. 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Siemens Xcelerator: az Eplan és a Siemens zökkenőmentes adatátvitelt tesz lehetővé a gépgyártásban

A Siemens és az Eplan hatékonyabbá teszi a tervezési és gyártási folyamatokat a gépeket és gyártósorokat építő ügyfeleik számára.

2024. december 21. 16:47

A Z-generáció tudja milyen munkahelyet szeretne

Az önérvényesítés, a munkahelyi környezet, az anyagiak, a társas kapcsolatok, valamint a kreativitás, illetve a szellemi ösztönzők azok a legfőbb munkaértékek, amelyek a STEM pályára lépő Z-generációs fiatalok számára meghatározóak a leendő munkahelyük kiválasztásában és az ottani megmaradásukban – derül ki a Becsei Lilla pályaorientációs szakember friss, országos, reprezentatív kutatásából, amit az Együtt a Jövő Mérnökei Szövetséggel együttműködésben készített el a 12. osztályos magyar tanulók körében.  

2024. december 21. 13:49

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Az ázsiai autóipar lehagyta digitalizációban Európát

2024. december 21. 10:22

Új platform köti össze a vállalkozókat és partnereiket

2024. december 16. 13:25

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

2024. december 9. 16:46

Újabb részvételi rekordot döntött az e-Hód

2024. december 9. 11:32