Nehéz verseny előtt a most induló mobilinternetes cégek
Kovács Attila, 2001. január 8. 12:49
A mobilportálokkal, valamint vezeték nélküli alkalmazásszolgáltatással (ASP) foglalkozó újabban alakult cégek számára nehéz lesz ugyanolyan módon megszerezni a dominanciát a mobilinternetes szolgáltatás terén, mint ahogy korábban a fix vonalas internetszolgáltatás terén a Yahoo!-nak és az AOL-nak sikerült állítja az Analysys cég legutóbbi jelentése.
Az Analysys (www.analysys.com) Mobile Portals and ASP-s című riportjában található előrejelzés szerint 2005-re az addigra remélt 1,1 milliárd mobiltelefon-előfizető több mint a fele fog kézikészülékével internetezni, miközben a mobilportálok ekkorra több mint 1 milliárd dollár árbevételt fognak reklámokból és különféle megbízásokból realizálni. A már korábban is működött és a most induló cégek gyorsan igyekeznek a növekedésből hasznot húzni, ám a jelentés szerint ez nem lesz számukra egyszerű.
A gyors sikert akadályozhatja, hogy a WAP alapú szolgáltatások igénybevételének a növekedése lassabb, mint azt a befektetők várták. Hosszú távon a forgalmi bevételek megosztásában, a biztonságos tranzakciók megteremtésében és fenntartásában, valamint az ún. non-intrusive hirdetések alkalmazásában látja a riport a megoldást. A start-up cégek versenyhelyzetére a biztos ügyfélkörrel rendelkező vállalatok, különösen az olyan nagy mobiloperátorok működése is hatással lesz, mint a már említett Yahoo! és AOL.
Kapcsolódó cikkek
- AOL: idén 75%-kal kevesebb spam
- Mennyire népszerűek a kamerás mobiltelefonok?
- Vezetéknélküli-jóslatok 2003-ra
- Dinamikusan fejlődik a digitális fényképezőgéppel ellátott mobiltelefonok piaca
- Bangladesi 'telefonos hölgyek'
- Nem megy az SMS Amerikában
- A Sonera 15%-os Zed-részesedést adott el a Yahoonak
- A mobiltelefonok megváltoztatják a tizenévesek viselkedését
- 5 millió 3G-előfizető Nyugat-Európában 2004 végéig
- A mobiltelefónia fejlődése Kelet-Európában - bécsi tanulmány