Hamarosan STEM-kapuk nyílnak a lányok előtt
A Lányok Napján multinacionális cégek és KKV-k egyaránt egy teljes munkanapra fogadhatnak 12-18 év közötti fiatalokat, hogy elsőkézből avassák be őket a STEM területek lehetőségeibe. Az ország legnagyobb lányoknak szóló pályaorientációs napjához a vállalatok, gyárak, egyetemek és kutatóintézetek március 18-ig csatlakozhatnak.
Tudta-e, hogy az UNESCO február 11-ét a Nők és Lányok a Tudományban világnapjává nyilvánította?
A nők tudományos területeken folytatott eredményei nem újkeletűek, ahogy a világ, úgy Magyarország is kiváló példákat tud erre felsorakoztatni. Mégis a természettudományok, a technológia, a mérnöki tudományok, valamint a matematika (azaz ezek angol megfelelőiből összeállt mozaikszó, a STEM) területeihez csekélyebb számban kapcsolódnak nők. A legfrissebb felmérések szerint Magyarországon 25.000 munkavállaló hiányzik a STEM-szakmákból, és ezt jó eséllyel lehet enyhíteni, ha a Z generáció lányai kedvet kapnak egy olyan pályához, amelyről idáig keveset tudtak.
A Lányok Napján az érdeklődők gyakorló szakemberektől, első kézből kapnak információkat, miközben megismerhetik a STEM-szakmák sokszínűségét, lehetőségeit és kihívásait. A kezdeményezés Amerikából indult (ahol a fenti problémakörrel ugyanúgy küzdenek), és ma már világszinten ugyanazon a napon szervezik. Hazánk 2012-ben csatlakozott a programhoz, amelyben eddig 180 fogadóhely vett részt, a legkisebb létszámú kutatóműhelyektől a legelismertebb nemzetközi nagyvállalatokig. Az intézmények közel 40 városban több mint 12000 lánynak engedtek betekintést a tudományok, a technológia és az informatika világába.
– Azzal, hogy a középiskolásokat a valós környezetbe visszük, ott felnőttként kezelve őket adott munkához kapcsolódó, interaktív tevékenységeket biztosítunk, testközelbe hozzuk számukra ezt a világot, amire pályaválasztáskor már lehetséges alternatívaként tekinthetnek – avatott be a részletekbe dr. Balázsi Katalin, a Nature-díjas Nők a Tudományban Egyesület elnöke, aki csapatával immáron 9. éve ösztönzi a fiatalokat, hogy életük fontos döntését ne elvárásokra, hanem képességeikre és valós érdeklődési körükre alapozzák. Hosszú távon ezzel hatnak pozitívan a STEM munkaerőpiacon a lányok arányának növelésére. Dr. Balázsi tapasztalata szerint amellett, hogy a cégek számára ez a program az utánpótlás biztosításában segíthet, erősíti mind a munkáltatói márkát, mind a jelenlegi munkavállalók küldetéstudatát, lojalitását.
Az eseményre már jelentkezhetnek azok a vállalatok, amelyek 2020. április 23-án élményt kívánnak biztosítani a jövő szakembereinek, a lányok pedig április 1-jétől válogathatnak a céges programok között.
Kapcsolódó cikkek
- Középiskolás lányokat tanít matematikára és programozásra a Morgan Stanley
- A matematika lehet a belépő nőknek a jövőbeli karriersikerekhez?
- Jól jönne a nőies megközelítés az informatikában – Lányok Napja a DXC-nél
- A lányoké a jövő az informatikában?
- Példaképek terelik a lányokat a természettudományok felé
- A magyar lányok Európában a 6. legjobbként végeztek a matematikai olimpián
- A nők jól érzik magukat a technológiai iparban
- Lányok Napja a Continental-nál április 27-én
- Idén harmadszor fogadta a Telekom a diákokat a Lányok Napján
- Nők (lányok) napja a BME-n
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.