Komoly vetélytársai lehet az Amazonnak a kínai és indiai webáruház óriások
Az Amazon neve a magyarok számára sem ismeretlen, de nagyon sokan rendelnek termékeket Amerikából e portálon keresztül egész Európa szerte. Azonban a Kínai és az Indiai lakosok számára új lehetőségeket kínálnak helyi szinten az új, feltörekvő webáruházak, amelyek innovatív fejlesztésekkel és óriási lelkesedéssel szándékoznak meghódítani a régiót. Erre pedig nem csak anyagi és technikai lehetőségeik adottak, hanem a potenciális ügyfélkör bevonzásához szükséges megoldásaik is.
Az Amazon igazi ős-webportálnak számít az interneten, hiszen 1994 óta képviseli az elektronikus kereskedelmet (bár az első évben még Cadabra.com néven működött) és a mai napig az egyik legnagyobb internetes kereskedelmi cég. A 90-es évek dotcom lufijának egyik fő szereplőjeként, túlélve a tragikus időszakot, 2001-ben végre nyereséggel zárhatta az évet. Sikere és népszerűsége pedig azóta töretlen. Ráadásul olyan nagy nevek mint az A9, az IMDb és az Alexa is az Amazon birtokában van már.
Minden kezdet nehéz, ha webáruházról van szó!
Egy webáruház nyitása még ma is teljes embert és céget igénylő feladat, hát még a 90-es években mekkora tőke és szervezettség kellett ehhez. Még akkor az iránykeresés és a vásárlók megszerzése okozott gondot, ma inkább a nagy konkurencia. Az Amazon kezdetben csupán internetes könyváruházként működött, később a termékeik listáját bővítette DVD-kkel, CD-kkel, programokkal, játékokkal. Mára pedig már szinte minden kapható rajta a ruházati cikkektől, a bútorokon át, egészen az ételekig.
Bár a világ minden tájára szállít termékeket, Kínában és Indiában úgy tűnik, letaszíthatják a trónjáról a webáruház óriást. Ázsia leggazdagabb embere kívánja lekörözni hazájában az amerikai riválisát. A kezdetekben mindössze egyetlen területet akar birtokolni, amelyben még óriási potenciál lakozik. Ez pedig nem más, mint az élelmiszeripar. A társaságnak nagyon komoly ügyfélbázisa van, amelyre építheti az üzletének sikerét.
India új Amazonja, hamarosan beírja magát a történelembe!
Már most India új Amazon-jaként hivatkoznak arra a rendszerre, amelyet a Reliance Industries távközlési hálózat, a Jio indít. Az ország második legnagyobb ágazati vállalataként több, mint 360 millió előfizetővel rendelkeznek és rengeteg saját kiskereskedelmi boltot is üzemeltetnek az 1,3 milliárd lakosú országban. Így az elérhető, leendő ügyfelek száma irigylésre méltó. A tervek szerint, már kezdetekkor több mint 50 ezer élelmiszeripari terméket fognak forgalmazni, amelyhez gyors és díjmentes kiszállítást is vállalnak.
Jelenleg az indiai online élelmiszer vásárlást mindössze a lakosság 0,15%-a veszi igénybe, amelyet a cég szeretne megsokszorozni az elkövetkezendő években. A jelenlegi 870 millió dolláros bevételt pedig az elemzők pár éven belül már 14-15 milliárd dollárra becsülik. Bár az Amazonon kívül más amerikai vállalat is próbálkozik az Indiai piacra való betöréssel és több indiai versenytárs is akad a helyi webáruházak kínálatában, egyik sem tud akkora célközönséget megszólítani, mint a Jio által üzemeltetett JioMart. Ezt a nevet pedig valószínűleg hamarosan még nagyon sok helyen fogjuk viszont látni, hiszen úgy néz ki, az Ázsiai piacot hamarosan fenekestül fel fogja forgatni!
Forrás: webaruhazkeszitesarak.hu
Kapcsolódó cikkek
- A magyar e-kereskedelem szabadon értelmezi a Black Friday-t
- Az ünnepek előtti promóciók nem csak a vásárlók körében népszerűek
- Befektetést kapott a webáruházak keresőjét forradalmasító magyar startup
- Több millió termék egyetlen webáruházban
- Idén ünnepli 25. évfordulóját az e-kereskedelem
- Már lehet nevezni a webáruházak hiánypótló szakmai versenyére
- Több mint 1000 milliárd forintot költenek el Magyarországon az e-kiskereskedelemben
- GKI e-TOPLISTA: Magyarország legnagyobb forgalmú webáruházai
- Közel 5,4 millió online vásárló hazánkban
- Magyar startup sikere az e-commerce piacon
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.