Dr. Balog Ádám, az MKB Elnök-vezérigazgatója az ORACLE OpenWorld szakmai előadója
Dr. Balog Ádám, az MKB Bank Elnök-vezérigazgatója az ORACLE OpenWorld szervezőinek felkérésére vett részt és tartott beszámolót az MKB Bank digitalizációs tapasztalatairól és eredményeiről az IT óriás legfontosabb globális szakmai eseményének számító ORACLE OpenWorld Europe rendezvényén Londonban, február 12-én és 13-án.
Az MKB Bank 2018-ban az ORACLE partnerségével sikeresen hajtotta végre Magyarországon első, teljes körű banki digitális átállását. Az ORACLE és az MKB együttműködése – a világ egyik vezető multinacionális IT vállalatának és egy dinamikusan fejlődő közép-kelet-európai bank eredményes együttműködésének mintájaként – nemzetközi szinten is a banki digitalizáció egyik legtöbbet hivatkozott jó példájává nőtte ki magát az ORACLE számára.
Dr. Balog Ádám, MKB Elnök-vezérigazgató: Az MKB a hazai bankok közül talán elsőként, öt évvel ezelőtt látta meg azokat az üzleti lehetőségeket, amelyeket kizárólag a teljeskörű digitális átállás biztosíthat egy versenyképességre törekvő pénzintézet számára. A folyamat sikerének alapfeltétele olyan IT tudás igénybevétele volt, amellyel – az MKB digitális átállását megelőzően – hazai szakemberek nem rendelkeztek, így nem álltak rendelkezésre igazodási pontok sem. Az MKB sikerének fontos tényezője az operatív munka professzionális megszervezése akár a nemzetközi együttműködés, akár saját, belső működésünk területén.
A rendkívül megtisztelő felkérésnek része volt az a kétoldalú szakmai megbeszélés is, amit Sonny Singh-gel (Senior Vice President and General Manager Oracle Financial Services Global Business Unit), az ORACLE egyik legfontosabb vezetőjével az európai tapasztalatokról, a digitális pénzügyi jövő irányairól és a közös jövőbeli lehetőségekről folytattunk.
Kapcsolódó cikkek
- Költségcsökkentéssel digitalizálódna a bankszektor
- Mesterséges intelligenciával a cégek 80 százalékkal gyorsabban növelik nyereségüket
- Ezt nyerik a biztosítók a digitalizációval
- Az európai szakpolitika kedvez a nemzeti digitális fejlődésnek
- Az Oracle TOP 10 felhőtechnológiai előrejelzése 2025-re
- Ezekre a techológiai trendekre érdemes most figyelnie cégvezetőként!
- Így válthatja le személyi igazolványunkat, útlevelünket egy okostelefon
- Küszöbön a könyvelőszakma digitalizációja
- MKB Karácsonyi Gyermekgála
- Évértékelő: Már komolyan veszik a vállalatok a digitalizációt
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.