Komoly nemek közötti egyenlőtlenség van az internethasználatban
A nők jelentős hátrányban vannak a férfiakkal szemben az internet használatát illetően világszerte – mutat rá az International Telecommunication Union friss felmérése. Európa ebből a szempontból kifejezetten kedvező régiónak tekinthető, hiszen csökkenőben a különbség, ráadásul a világháló használatának aránya is magas. Az egyre növekvő digitális veszélyek miatt kortól és nemtől függetlenül különös figyelmet kell fordatani a világháló tudatos használatára és adataink biztonságára – hívja fel a figyelmet a Panda Security.
Az elmúlt hat évben ugyan folyamatosan csökkent a különbség, ám Európában még mindig nagyobb arányban használják a férfiak az internetet, mint a nők. Az internet penetráció aránya a férfiak körében tavaly 84,9%-volt, míg ugyanez a nők körében 80,3%-ot tett ki – derül ki az ENSZ nemzetközi távközlési együttműködéseket segítő szervezete, az International Telecommunication Union (ITU) felméréséből. A különbség 2013-ban még jóval nagyobb volt, akkor 9,4%-os eltérést regisztráltak az urak javára.
„Mindenképpen örömteli, hogy az internethasználat tekintetében a nők lemaradása folyamatosan mérséklődik Európában. A különbség felszámolása mindenki elemi érdeke, hiszen ez is hozzájárul, hogy a világháló felelős és tudatos használata, valamint az adatvédelem kiemelt szerepe a társadalom egészét tekintve általánossá váljon” – hangsúlyozta Gölcz Dénes, a Panda Security Hungary ügyvezető igazgatója.
Ezekkel a mutatókkal Európa kiemelkedő régiónak tekinthető. Az internet használatában ugyanis világszinten tetemes különbség van a nemek között. Az ITU adatai szerint a föld férfi lakosságának több mint 58%-a használta tavaly a világhálót, ez viszont a nők esetében csupán 48% körüli, vagyis jelentős, 10 százalékos az elmaradás. A különbség 2013 és 2019 között csak Európában, Amerikában és a FÁK országokban csökkent, a világ többi részén a nők kárára nőtt a különbség. Az ITU rámutat – államok megnevezése nélkül –, hogy az internet használó nők aránya az országok csupán 8%-ban magasabb, mint a férfiaké. Ezen a téren nemek közötti egyenlőséget pedig csak az államok egynegyede tud felmutatni.
A tudatos internet, s különösen a közösségi oldalak használatra az Európai Bizottság közelmúltban kiadott Special Eurobarométer kutatása is kitért, amely szintén vizsgálta a nemek közötti eltéréseket. E szerint a hölgyeknek mindössze harmada nincs tisztában azzal, miként változtathatja meg ezeken a felületeken biztonsági beállításait, emellett pedig hasonló arányban vannak azok, akik megbíznak az alapbeállításokban. Tízből csaknem ketten pedig egyáltalán nem aggódnak azon, hogy megosszák személyes adataikat.
„Mára egyértelművé vált, hogy kortól és nemtől függetlenül különös figyelmet kell fordítani a világháló tudatos használatára és adataink biztonságára. Egyre hangsúlyosabbá válik, hogy megfelelő digitális védelmi megoldásokat használjanak a felhasználók, hiszen ma már naponta mintegy 400 ezer új kártevő jelenik meg, amelyek megfékezése mindenki általános érdeke” – fűzte hozzá Gölcz Dénes.
Kapcsolódó cikkek
- Kerülje el a zsarolóvírus-támadásokat!
- A bosszúpornótól a virtuális valóságig: elindult a Gyerekaneten.hu
- Azonnali fizetési rendszer: a netezők is rajtra készek!
- Társasjáték a biztonságos internetért
- Csak a tudatos nethasználattal védhetők meg a gyerekek
- Szülőknek szóló weboldalt készít az NMHH a biztonságosabb internetezés támogatására
- 5 gyakorlati tipp a gyerekek biztonságáért
- Együtt egy jobb internetért!
- Ingyenes fedélzeti wifi a Telekom havidíjas ügyfeleinek
- Hetek alatt maga alá temethet egy vállalkozást a GDPR-érzékeny fájlok kezelése
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Tovább bővül az Euronics – két új áruházzal és több mint 5 ezer átvevőponttal készültek
Jelentős fejlesztésekkel és új forgatókönyvvel fordul rá az ünnepi szezonra az Euronics. November közepéig két új áruház nyílt Dunaharasztiban és Kecskeméten, de jelentősen bővül az átvevőpontok száma is. A műszaki cikkeket, szórakoztatóelektronikai termékeket forgalmazó vállalatnak így összesen 67 üzlete és 5400 átvevő helye van, utóbbiak száma ráadásul jövőre már 8500-ra rúghat a Foxpost és a Packeta egyesülésének eredményeként.
Hogyan formálja át az AI az életünket, a munkánkat és a globális társadalmunkat?
Az AI fejlődése nemcsak technológiai szempontból hoz forradalmi változásokat, hanem társadalmi és gazdasági hatásai révén is alapjaiban formálja át mindennapi életünket, az emberi döntéshozataltól kezdve, az iparágak hatékonyságán át egészen a közvélemény (át)formálásáig. A Neuron Solutions által szervezett AI Night rendezvény célja az volt, hogy elismert szakértőkkel és a különböző iparágak képviselőivel egy kötetlen beszélgetés keretében tárja fel azokat a kihívásokat és lehetőségeket, amelyekkel az AI használata során a vállalatok, a munkavállalók és a társadalom egésze szembesül.
Rangos szabadalmi díjat nyert az LG innovatív megoldása
Valószínűleg minden autóvezető találkozott már azzal a szituációval, amikor egy komplex csomópontban, bonyolult kereszteződésnél, ismeretlen útvonalon a megszokottnál nagyobb kihívást jelent a tájékozódás, a továbbhaladáshoz szükséges távolságok vagy az irányok azonosítása. Az LG Electronics (LG) által kifejlesztett kiterjesztettvalóság-technológia (AR) éppen erre kínál megoldást, mégpedig úgy, hogy az autóba épített kijelzőn egyértelmű, az irányokat mutató, könnyen értelmezhető utasításokat, illetve különböző vezetési forgatókönyveket jelenít meg 3D-s grafikák generálásával.
A KPMG a Corvinus stratégiai partnere lett
Stratégia megállapodást kötött Magyarország első számú üzleti, gazdaság- és társadalomtudományi egyeteme, a Budapesti Corvinus Egyetem és a KPMG, hazánk egyik vezető könyvvizsgáló, adó- és üzleti tanácsadó cége. Az egyetem és a tanácsadó cég közötti együttműködés három alappilléren nyugszik; ezek az oktatás, a kölcsönös tudásátadás, valamint a tehetséggondozás-, tehetségek utánpótlása.
A Xiaomi bemutatta az alapvető kulcstechnológiákon alapuló fenntartható fejlődési stratégiáját
Az ENSZ Éghajlatváltozási Keretegyezményében résztvevő államok konferenciáján (COP29), mint az év legjelentősebb klímacsúcsán a Xiaomi Corporation (továbbiakban „Xiaomi” vagy a „Csoport”) – a fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök globális, vezető gyártója, amely az Internet of Things („IoT”) platform által összekapcsolt okostelefonokra és okoshardverekre épül – bemutatta a fenntartható fejlődést célzó stratégiáját, amely alapvető kulcstechnológiáin alapul. A vállalat emellett ismertette legújabb szén-dioxid-menedzsmenttel kapcsolatos fejlesztéseit a „Human x Car x Home” okos ökoszisztémájában, ami egy újabb stratégiai lépés a Xiaomi számára a klímakormányzás területén.