A HONOR az okoseszközök használatát vizsgálta
A Honor a Canalys piackutató céggel készített kutatásában az okoseszközök használatát és az ezekből felépülő ökoszisztémák adaptációját elemezte. A kutatás* tárgyául szolgáló ökoszisztémák eszközöket, szoftvereket és szolgáltatásokat foglalnak magukban, amik egymáshoz kapcsolódva alkotják meg a felhasználót körülvevő rendszert.
A Honor termék-és szolgáltatásfejlesztésekkel igyekszik tovább erősíteni az elkötelezettségét egy intelligens eszközökön keresztül összekapcsolt világ megalkotása iránt. A kutatás is alátámasztja a hordozható, intelligens eszközök iránti igény növekedését, a Honor pedig több eszközre kiterjedő felhasználói élménnyel, az 1+8+N** stratégiájával reagál ezen igényekre, kényelmesebbé és hatékonyabbá téve az életet.
A riport előrejelzése alapján 2023-ra a leszállított okoseszközök száma világszinten meghaladja a 3 milliárd darabot, ideértve az okostelefonokat, a számítógépeket, a táblagépeket, a viselhető karkötőket, az okoshangszórókat és fülhallgatókat. Az európai piac a 2023-ra várható 500 millió darabos szállítással a teljes mennyiség 17%-át veszi fel, ezzel Kína és az Egyesült Államok után a harmadik legnagyobb szereplő.
2020 és 2023 között átlagosan évente 3,5%-kal nő az európai okoseszköz-piac a várakozások szerint. A leggyorsabb növekedés az okoshangszórók (10,9%) és okosfülhallgatók piacán várható (9,2%).
Közép- és Kelet Európára nézve az okostelefonok piacán 3%-os éves növekedés várható 2020-tól, ami így 2023-ra eléri a 91 millió leszállított darabot. közül kiemelkedik az okos fülhallgató, minden leszállított 100 darab okostelefonra 36 darab fülhallgató jut. A növekedés várhatóan abból ered majd, hogy a felhasználók a telefonvásárláskor kapott fülhallgatóikat vezeték nélküli termékre cserélik a jobb hangminőség és a kényelem érdekében. A Honor ezekre az igényekre reagálva hamarosan hazánkban is bevezeti újabb vezeték nélküli fülhallgatóját, a Honor Magic Earbuds-t.
A felhasználói szokások felméréshez négy országban több mint 4000 fő részvételével végeztek kutatást. Ennek során olyan kérdésekre keresték a választ, mint hogy hány eszközt használnak egyidejűleg a felhasználók, illetve milyen feladatokat végeznek tipikusan egy adott eszközön. A mindennapok során a legfontosabb okoseszköznek az okostelefon bizonyult, a legkevésbé fontosnak pedig az okoshangszóró. A vezetéknélküli fülhallgatók, az okosórák és az okoskarkötők is megelőzik a táblagépeket a megkérdezettek fontossági sorrendjében.
A válaszadók 41%-ánál egynél több okoseszköz van munka közben vagy útközben. Ez a szám 68%-ra nő az otthoni tartózkodás esetén. Ez is alátámasztja a hordozható, intelligens eszközök iránti igény növekedését.
Az okosórák és okoskarkötők vásárlásának legfőbb okai a sporttevékenység és az általános jóllét támogatása (56%), új okosfunkciók kipróbálása (18%) és értesítésekhez való gyorsabb, egyszerűbb hozzáférés (18%). Az okosfülhallgatókat elsősorban kényelmi okokból (48%), másodsorban jobb hangzás (20%), harmadsorban pedig a plusz funkciók (15%) miatt vásárolják.
________________
* A kutatás 2020 februárjában készült; https://www.hihonor.com/global/all-scenario-intelligent-living-whitepaper/
** A Honor IoT (Internet on Things) stratégiája. A koncepció 1 okostelefont, 8 okosotthonnal kapcsolatos termékkategóriát és a partnerek által biztosított kísérő termékek széles választékát foglalja magában.
Kapcsolódó cikkek
- A MiR kutatást végzett az AMR-ek belső logisztikában betöltött szerepéről
- Azonnali fizetési rendszer: a netezők is rajtra készek!
- A HONOR két új okostelefonja mellett új termékkategóriát is bemutatott
- Előre törnek az adatvezérelt kommunikációs csatornák
- Az IKT szektor ökológiai lábnyomáról jelentett az Ericsson
- A szülők háromnegyede félti gyermekét az okoseszköz-függőségtől
- Digitális bugyival segít a Telekom a bajba jutott szerelmeseken
- Új típusú tárolásért kiált az IoT
- Az Y-generációs szülők féltik a gyerekeiket, mégis mobilt adnak a kezükbe
- A felelős vállalatvezetés 5 eleme
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.