Startupból unikornis az SAP támogatásával: a Delivery Hero sikertörténete

forrás: Prím Online, 2020. március 12. 13:02

A berlini székhelyű Delivery Hero 2011-ben, online kereskedelmi startupként kezdte működését; mára másodpercenként 23 rendelést teljesítő nemzetközi vállalkozás, mely 44 országban van jelen. Elsősorban Ázsiában működő, Foodpanda nevű leányvállalata az egyik legsikeresebb ételkiszállító, közel 8000 étteremmel működik együtt, és az online piactér más szegmenseit is kiszolgálja: legyen az virág, elektronikai cikk vagy recept nélkül kapható gyógyszer – a kiszállított termékek skálája a helyi igények függvényében egyre bővül. Piacok, termékek, üzleti modellek ilyen változatos ökoszisztémája csakis stabil rendszerháttérrel kezelhető.

Magyarországon is egyre népszerűbbek azok az ételkiszállító vállalkozások, melyek közös platformra hozzák különböző éttermek kínálatát. A nemzetközi trendek azt mutatják, hogy ez a megközelítés az ételrendelésen túl sok más termékkörben is virágzik. Ráadásul a koronavírustól való félelem további lökést adhat az óvatosaknak, akik nem szeretnének boltokba, emberek közé járni. Ugyanakkor ezen a piacon is éles a verseny, csökken az árrés, ezért érdemes megvizsgálni: mi nyújthat előnyt a versenytársakkal szemben?

 

Ügyfélélmény – maximumra tekerve

A Delivery Hero 2019 harmadik negyedéves árbevétele az előző évivel összehasonlítva 117%-kal növekedett, így nem meglepő, hogy a vállalat részvényeinek ára az utolsó 1 évben megduplázódott. Az agresszíven terjeszkedő vállalkozás hamar felismerte, hogy a siker kulcsa az ügyfélélmény optimalizálásában rejlik, az üzleti modellnek rugalmasan kell alkalmazkodnia az egyes helyi piacok sajátosságaihoz, a felhasználók értékrendszeréhez, vásárlói szokásaihoz és árérzékenységéhez. 

 

Az ügyfélélményhez kapcsolódó adatgyűjtéshez és elemzéshez a Delivery Hero az SAP Qualtrics megoldását választotta, amely az egyik legnépszerűbb „experience management” platform a digitális piactér ikonikus vállalkozásai körében. A „minden adat egy helyen” szellemében a felhőalapú rendszer minden elérhető információt összegez, könnyed felhasználói élménnyel és komoly biztonsági háttérrel párosítva. Gyűjti és elemzi a vásárlói, partneri, dolgozói értékelések és visszajelzések alakulását, és ezeket összeveti a működés összes mérőszámával az áruforgalomtól, a termelt bevételen át a kapacitások kihasználtságáig, így adva lehetőséget komoly következtetések levonására. 

 

 

Hetente 120 000 visszajelzés

Az, hogy a Delivery Hero kiemelt figyelmet fordít az ügyfélélményre, gyorsan megmutatkozik bárki számára, aki náluk ad le rendelést. A megrendelés befejezését követően minden felhasználó visszakövető kérdéseket kap: „Mennyire valószínű, hogy szolgáltatásunkat ajánlaná családjának, barátainak vagy kollégáinak? Mennyire elégedett a weboldal felépítésével? Milyen más terméket szokott online kiszállítással megrendelni?” A hetente több mint 120 000 válasz nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a Delivery Hero pontosan tudja, az ügyfelei mit értékelnek a legjobban.

 

Működésük során a legkülönbözőbb elvárásokkal találkoztak. A szingapúri felhasználók például egyértelműen megüzenték: váltsák le a műanyag evőeszközöket és használjanak környezetbarát megoldást! A vállalat vezetése gyorsan reagált, nem csak saját evőeszközeiket cserélték le, hanem elkezdték kérni a partner éttermektől is, hogy gyakran műanyagból készült kiszállítási dobozaik helyett használjanak fenntarthatóbb csomagolásokat. 

 

A kisebb kiigazításokon túl akár az üzleti stratégia újradefiniálását is megalapozhatják ezek a vásárlói visszajelzések. A felmérések hatására a Delivery Hero például az árazási stratégiájában is komoly változásokat eszközölt, és azt a helyi sajátosságokhoz igazította, miután azt látta, hogy az európai vásárlók nem szívesen fizetnek szállítási díjat, Dél-Amerikában és a Közel-Keleten pedig az ügyfelek pontosan az ingyenes szállításokat tartják szokatlannak. Emellett új üzleti modellek, területek meghatározására is használható a Qualtrics segítségével rendelkezésre álló, elemzett adatfolyam: a Delivery Hero most egy Közel-Keleten és Törökországban indított pilot projekttel azt vizsgálja meg, hogy az ételen kívül milyen egyéb termékkategóriákkal érdemes kibővíteni a házhozszállítási platformot, és melyek működnek a legjobban.

 

Az, hogy a management gyorsan reagálhat a speciális helyi igényekre, az eredményekben is megmutatkozik: a bevezetés óta eltelt egy évben az ügyfélelégedettség 30%-kal növekedett.

 

Nincs ügyfélélmény stabil hátország nélkül

Az innovatív üzleti modell nemzetközi terjeszkedése sem zajlott mindig zökkenőmentesen. Johannes Langguth, a Delivery Hero szenior pénzügyi vezetője szerint akkor van mód teljes erővel - az új és régi piacokon - az ügyfelek igényeire és javaslataira koncentrálni, ha a háttérben a vállalat központi, például pénzügyi rendszerei stabilan és megbízhatóan működnek. Ráadásul a globális vállalatirányítás olyan megoldásokat igényel, amelyek támogatják az egyes országok pénzügyi rendszereinek összehangolását. Mindez komoly informatikai támogatást kívánt, a cég pedig úgy határozott, hogy a független, elaprózott szoftveres hátterét egységes rendszerre cseréli. Az elmúlt egy évben már az SAP új generációs vállalatirányítási rendszere, az SAP S/4HANA és további SAP platformok – a Cloud Platform, az SAP Concur és Ariba megoldások – biztosítják a Delivery Hero számára a megbízható működés feltételeit.

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.

2024. november 21. 11:39

A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell

Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.

2024. november 21. 10:12

Térképen is kereshető kultúrprogramokat kínál a megújult Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port.  A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a kultúra iránt érdeklődők igényeit.

2024. november 20. 19:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01

Törj be a digitális élvonalba: Nevezd ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 5. 11:59