Itt a teljes körű magyar megoldás az azonnali fizetésre
Bemutatkozott a nagyközönségnek a koronavírus okozta társadalmi és gazdasági problémák enyhítésére és kezelésére szervezett informatikai versenyen a magyar tulajdonban lévő és kizárólag magyar fejlesztőket foglalkoztató Organic elektronikus fizetési megoldása.
Március elején vezette be hazánkban a Magyar Nemzeti Bank és a Giro Zrt. az azonnali fizetési rendszert, melynek segítségével 5 másodperc alatt megérkeznek az átutalások a bankszámlákra. Az elmúlt egy hónapban kitűnően vizsgázott rendszerre épül a maroknyi, de jelentős banki tapasztalattal rendelkező magyar programozók által fejlesztett teljes körű szolgáltatáscsomag, az Organic. A megoldás segíti a magánszemélyek és a vállalkozások közötti banki tranzakciók felgyorsítását, egyszerűsítését, és ezáltal a teljes gazdaság készpénzmentessé tételét, valamint a vállalkozások digitalizálását, melyre a koronavírus járvány miatt is kiemelt szükség van.
A megoldás két különálló, de egymással szorosan együttműködő alkalmazásból áll: az Organic Pénztárca magánszemélyek közötti pénzforgalmat, valamint vásárlást tesz lehetővé egy mobiltelefonos applikáció segítségével. A felhasználók érintésmentesen, egyszerűen, QR-kód segítségével tudnak egymásnak azonnal utalni, egymástól pénzt kérni, de az alkalmazás képes arra is, hogy a felhasználók számlákat osszanak meg egymás között, vagy akár a szomszédnak is be tudjanak vásárolni anélkül, hogy az készpénzmozgással járna együtt. Nincs feltétlenül szükség bankkártyára sem, mert az alkalmazás képes bármilyen hazai bankszámlához kapcsolódva elvégezni az azonnali utalást a fizetéskor. Sőt, a rendszer későbbi fázisában a fejlesztők ígérik, hogy SZÉP kártyával és cafeteria kártyamegoldásokkal is bővítik az Organic Pénztárca funkcióit, illetve a legnépszerűbb pontgyűjtő hűségkártyák kezelését is beépítik az alkalmazásba, így bárki teljes pénztárcája ténylegesen képes a mobiltelefonjába költözni.
A kereskedőknek nyújtott Organic Terminál segítségével bármely vállalkozás - legyen az egy kis sarki közért, nagyáruház, kicsi vagy nagy internetes bolt vagy akár apróhirdetési weboldal -, percek alatt képessé válik elektronikus fizetés azonnali fogadására, anélkül, hogy ehhez bármilyen speciális eszközt meg kellene vásárolnia. Az Organic Terminál telepíthető okostelefonra, táblagépre vagy akár számítógépre is, s néhány klikkelés és a szükséges adatok megadása után, digitális szerződéskötéssel képes elektronikus fizetések fogadására a kereskedő bankszámlájára. Nincs szükség bankkártya terminálra, sőt, a fejlesztések eredményeként - ugyanúgy mint a lakossági Organic Pénztárcában -, a SZÉP kártya és más eszközök is elérhetők lesznek fizetési módként. A rendszer tervezésének köszönhetően a fizetési folyamat kiegészíthető számla vagy nyugta azonnali, elektronikus kiállításával, csomagküldés megrendelésével, s akár azzal is, hogy a kiszállítást végző futárok az utánvétes csomagot a rendszeren belül kezelve, teljes mértékben elektronikus és érintésmentes fizetéssel tudják a címzettnek kézbesíteni.
Mint ahogy az Organic Soft Kft. ügyvezetője, Kurucz Attila elmondta: “Jelenleg nem csak hazánkban, hanem egyelőre a világon sem található ilyen összetett, de mégis egyszerűen használható és biztonságos, az azonnali fizetési rendszerre épülő informatikai megoldás, mely reményeink szerint hamarosan a magyar felhasználók kedvenc és elengedhetetlen telefonos alkalmazásává válik.”
Kapcsolódó cikkek
- ReadyPay – a mobil kártyaelfogadó
- Az EFISZ alapító tag lett az EDFA nonprofit szervezetben
- Stratégiai együttműködési megállapodást kötött az EFISZ és a Debreceni Egyetem
- Kutatás az elektronikus fizetésről
- Elektronikus Fizetési Megoldások címmel ötletpályázatot hirdet az EFISZ
- Elkészült az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége Etikai Kódexe
- Megkezdte működését az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége
- PayPal.Me: itthon is elindult a személyközi pénzküldő szolgáltatás
- Megszokás vagy praktikusság?
- Megduplázódott az érintésmentes bankkártyás fizetések száma a Gourmet Fesztiválon
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.