A koronavírus miatt online tartják meg a PowerUp! döntőjét
A közép-kelet-európai régió 24 országának 425 kezdeti fázisban működő vállalkozása adta be a jelentkezését ebben az évben az EIT InnoEnergy szervezésében létrejött PowerUp! versenyre. Köztük 360 startup, amelyek automatikusan elindulnak a 65 ezer euró összdíjazású Év Startup-vállalkozása címért a megmérettetés keretein belül.
Magyarországról is rekordszámú nevezés érkezett be az energia, energiahatékonyság, energiatárolás, mobilitás, körforgásos gazdaság, az okostechnológiák és az okosvárosok területét érintő újításokra fókuszáló, hatodik éve futó versenyre, amelynek hazai döntőjét április 28-án – a koronavírus-járvány miatt és a többi országhoz hasonlóan – online, a Zoom videochat- és kollaborációs platformon tartják meg.
„A hazai indulók változatos mezőnyt hoztak össze 2020-ban is. A nevezések közt egyaránt felsorakoznak az újrahasznosítást támogató, a megújuló energiákat munkára fogó megoldások éppúgy, mint a légszennyezést csökkentő ipari, vagy az energiahatékonyságot növelő okosotthon fejlesztések. Az is kezd trenddé válni, hogy a szoftveres innovációk ellenében egyre többen dolgoznak olyan, a megfelelő és alapos előkészületek, tervezés után sorozatgyártásba adható, magas energiahatékonyságú termékeken, amelyek iránt világszerte megteremthető a piaci kereslet a végfelhasználók körében.” – mondta Dervalics Ákos, az InnoEnergy magyarországi operációért felelős vezetője a PowerUp! hazai résztvevőiről.
A magyar döntő nyertese, a további 23 ország győztetésével együtt, továbbjut a versenyt lezáró nemzetközi fináléba, amelynek végleges időpontját és helyszínét a koronavírus-járvány fejleményeinek ismeretében a későbbiekben határozzák meg az EIT InnoEnergy vezetői. Ezen a legjobb induló vállalkozások díjazásban részesülnek (az első helyért 50 000 euró, a másodikért 10 000 euró, a harmadikért pedig 5000 euró jár), míg a nem startup jellegű vállalkozások, szervezetek (pl. KKV-k vagy egyetemek) által benyújtott pályázatok a projekt készültségi állapotának függvényében juthatnak pénzügyi befektetéshez és üzletfejlesztési támogatáshoz.
A PowerUp! versennyel kapcsolatos minden információ a www.powerup.innoenergy.com oldalon érhető el. Amennyiben szeretne részt venni a PowerUp! hazai online döntőjén, kérjük jelezze részvételi szándékát a hubhungary@innoenergy.com email címen.
Kapcsolódó cikkek
- MI-alapú energetikai szolgáltatással lép piacra az eNET
- Innováció a képzelet szárnyán – Imagine Cup már középiskolásoknak is
- Egy kézben a MOM Park teljes energetikai rendszerének üzemeltetése
- Hello Tomorrow: Négy magyar vállalkozás a világ legígéretesebb deep tech startupjai között
- Magyar kezdeményezés vitte Európa legjobb női startupjait ismét Londonba!
- Megtartották Magyarország eddigi legnagyobb informatikai versenyét
- 70 000 euró értékű díjat osztottak ki a legjobb innovációkért az EIT Jumpstarter start-up-versenyén
- Törökszentmiklóson van az ország legsikeresebb gyára
- Immár ötödik éve hirdeti meg az ABB egyetemi női mentorprogramját
- Nemzeti Kiberverseny 2019
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.