IoT megoldások segíthetik a szállodák talpra állását
Személyre szabott szolgáltatások a vendégeknek, költséghatékonyabb üzemeltetés, „jövőbelátó” karbantartás – többek között ezekkel az előnyökkel járhat a szállodák számára a dolgok internete. Az IoT-ra épülő integrált megoldásokat alkalmazó hotelek lépéselőnybe kerülhetnek riválisaikkal szemben a jelenlegi krízis elmúltával.
A szállodába megérkező vendég odalép a recepciós pulthoz és miközben intézi a bejelentkezést, a személyzet távolról felkészíti a szobáját az érkezésére, beállítva a megfelelő hőmérsékletet, árnyékolást, aktiválva a szórakoztató-elektronikai berendezéseket. A látogató a szobájához érve okostelefonjával tudja kinyitni az ajtót, és mire belép, a televízió kijelzőjén anyanyelvén olvashatja el a köszöntő üzenetet és rögtön néhány tippet arra, hogy milyen szolgáltatásokat vehet igénybe a hotelben, vagy milyen látványosságokat érdemes meglátogatnia a környéken. Az ágytámlába épített panellel, vagy akár a saját mobileszközén is változtathat a hőmérsékleten, felhúzhatja a redőnyt, vagy tompíthatja a világítást.
Elsőre talán kissé utópisztikusnak tűnik, hogy egy szálloda így fogadja a vendégeket, de a már most elérhető technológiák és alkalmazások révén ez könnyen napi rutinná válhat bármelyik hotel számára. Az IoT eszközök, a szenzorok, illetve az intelligens megoldások integrációja révén új szintre emelhetik a vendégélményt a szállodák, ráadásul saját személyzetük munkáját is jelentős mértékben megkönnyíthetik.
„Az intelligens szobai vezérlőrendszerek, az energiamenedzsment és épületüzemeltetési megoldások mély integrációja lehetővé teszi azt, hogy a karbantartók már azelőtt értesüljenek valamilyen problémáról, hogy az egyáltalán felszínre kerülne. Így például ki lehet cserélni a villanykörtéket, mielőtt egyáltalán kiégnének. De ha a vendég valamilyen problémát jelez, akkor az illetékesek azonnal tudnak távolról tájékozódni, és a karbantartók már előzetes információk birtokában láthatnak hozzá a javításhoz” - számolt be a lehetőségekről Veller Tamás, a Schneider Electric szakértője.
A világ GDP-jének mintegy 10 százalékát adó, és nagyjából a munkavállalók tizedét foglalkoztató turisztikai szektort különösen érzékenyen érintette a mostani krízishelyzet. A World Travel and Tourism Agency (WTCC) elemzése arra hívta fel a figyelmet, hogy az utazási és turisztikai ágazatban 50 millió munkahely került veszélybe és a járvány elmúltával akár 10 hónapot is igénybe vehet majd, mire magához tér az iparág. A vendéglátóipari adatokat elemző STR (Smith Travel Research) szerint pedig a március 21-én zárult hétnapos időszakban az egy évvel korábbihoz képest az olaszországi hotelekben 96, a kínaiakban 68, az angliai szállodákban 67, míg az amerikaiakban 59 százalékos visszaesést tapasztaltak a foglalásokban.
Ahogyan arra a WTCC is figyelmeztet, a válság után hosszabb időt vehet igénybe, mire a szállodák újra visszatérhetnek a szokásos üzletmenethez és persze az is nagy kérdés, hogy a gazdasági nehézségek hogyan hatnak majd a fogyasztókra, lesz-e lehetőségük utazgatni, hotelekben megszállni. Ilyen helyzetben az újranyitó szállodák számára kulcsfontosságú lesz, hogy minél alacsonyabban tartsák üzemeltetési költségeiket, illetve minél vonzóbb szolgáltatásokkal várják a vendégeket. Ezeket a törekvéseiket képesek jelentős mértékben támogatni az IoT-ra épülő rendszerek, illetve a fejlett energiamenedzsment és épületüzemeltetési alkalmazások.
„A Schneider Electric EcoStruxure megoldásainak alkalmazásával a szállodák a fűtésre-hűtésre fordított energiamennyiség akár 32 százalékát is megtakaríthatják, a villamosenergia-költségeiket pedig akár 10 százalékkal is csökkenthetik. Az EcoStruxure megoldások használatával emellett jelentősen csökkenhetnek az épület teljes életciklusára vetített költségek az üzemeltetési és karbantartási hatékonyság növekedésének köszönhetően” - tette hozzá Veller Tamás.
Kapcsolódó cikkek
- Nyolc meglepő tény az elektromos autókról
- Új korszak jön a szerverek hűtésében
- Hadat üzent a nemek közötti egyenlőtlenségnek a Schneider Electric
- Az autókat, a munkagépeket és a babakocsikat is hálózatba kapcsolja a Bosch
- Milliárdos beruházásokkal erősített a Schneider Electric
- A Cisco megjósolta mi várható 2023-ra
- Az infokommunikációs szakemberek a mesterséges intelligenciában bíznak
- Mesterséges intelligenciával a cégek 80 százalékkal gyorsabban növelik nyereségüket
- Új típusú tárolásért kiált az IoT
- E-autókkal a klímaváltozás ellen
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.