A Fujitsu megoldása előre vetíti az okosvárosok jövőjét
A Fujitsu RunMyProcess előre vetíti az okosvárosok jövőjét a nemrég bemutatott RunMyBuilding intelligens épületintegrációs és -felügyeleti platformmal, amely az épület vagy campus összes fizikai és digitális szolgáltatását lefedi, és az átfogó digitális okosváros-környezetekkel is integrálható.
Az okosvárosok és az okosépületek üzemeltetéséhez egyre több és többféle szolgáltatásra van szükség. Ezek a szolgáltatások gyakran fizikai szolgáltatások és online képességek kombinációjára épülnek. Ezzel párhuzamosan a város- és épületüzemeltetők egyre intenzívebben keresik a szolgáltatások kényelmes, egységes és költséghatékony menedzselését támogató megoldásokat.
A Fujitsu RunMyProcess „RunMyBuilding” létesítményüzemeltetési portáljának menüjében egyenként választhatók ki és konfigurálhatók az épületüzemeltetéssel kapcsolatos szolgáltatások. Az üzemeltetők és az épület használói is közvetlenül a portálon tekinthetik meg, foglalhatják le és felügyelhetik őket. A bérlők számára további funkciók is elérhetők az iOS és Android alkalmazás-áruházakból letölthető RunMyApp alkalmazás mobileszköz-felületén. A RunMyBuilding integrációs támogatást is biztosít a két vagy több digitális szolgáltatást ötvöző, értéknövelt munkafolyamatokhoz.
A Fujitsu RunMyProcess a Berlin Innovation Agencyvel (BIA) és partnereivel együttműködve komplett funkcionalitású demonstrációs portált készített, és ennek segítségével mutatja be az alkalmazást a nagyközönségnek az április 28-i BIA Smart City Hub online konferencián.
A demóhoz, a célfelhasználókkal készített interjúkból szerzett első visszajelzések alapján, a RunMyProcess két innovatív szolgáltatási megoldását választották ki:
- Leaftech: tanácsot ad az épület használóinak arra vonatkozóan, hogyan tudják a leghatékonyabb és legkényelmesebb módon optimalizálni a belső terekre jellemző használati feltételeket. A bérlők napirendje, 3D városmodellek és időjárási prognózisok adatai alapján a megoldás folyamatosan előre jelzi a következő órák energiamérlegét.
- Comydo: szoftveresen generált QR-kódok és egy IoT-okoseszköz segítségével, online naptár alapján ideiglenes vagy eseti hozzáférést biztosít helyiségekhez és épületekhez – ezzel egyszerűsíti az olyan épületüzemeltetési feladatokat, mint például a szervizcsapat beléptetése vagy egyes helyiségek ideiglenes albérletbe adása.
„Az okosváros már nem távoli vízió. Már jelenleg is alakulnak ki körülöttünk ilyen települések, praktikus módon továbbfejlesztve a szolgáltatásokat, az emberi jóllétet és a környezetvédelmet. A jövő útja kétségkívül az, ha intelligensebbé tesszük a városainkat alkotó épületeket. A Fujitsu RunMyProcess technológiájára támaszkodva nagy teljesítményű digitális integrációs platformmal egészíthetjük ki startupokkal indított nyílt innovációs programunkat a Berlin Innovation Agency közösségével folytatott értéknövelt együttműködés keretében” – nyilatkozta Hirofumi Ukita igazgató, a Fujitsu Accelerator program vezetője.
„Az energiafogyasztás intelligens csökkentése és a kényelem szabályozása fontos szerepet játszik az okosépületek és az okosvárosok forradalmában. A Leaftechnél örömünkre szolgál, hogy az okosépület-szektor egyik leginnovatívabb szereplőjeként a Fujitsu RunMyBuilding csomagjában kínálhatjuk szolgáltatásainkat” – tette hozzá Michael Dittel, a Leaftech vezérigazgatója.
„A Comydo digitális kulcskezelési képességeivel az épületüzemeltetők optimalizálhatják a helykihasználást, és minimumra szoríthatják a kulcsok kiosztásával töltött időt. A Fujitsu RunMyBuilding segítségével az okosépület-szolgáltatások tágabb ökoszisztémájára terjesztjük ki potenciális használati forgatókönyveink körét” – mutatott rá Felix Ueckermann, a Comydo technológiai vezérigazgató-helyettese.
Kapcsolódó cikkek
- Az önkormányzatiság egy alkalmazásba költözött
- A Fujitsu RunMyProcess az OKIN BPS segítségével gyorsítja fel a digitális átalakulást
- Az új egyensúlymutatvány: távmunka kiberbiztonsági kockázatok nélkül
- A Fujitsu úttörő platformja felgyorsítja az új gyógyszerek piaci bevezetését
- A Fujitsu a „Vezetők” szegmensében a Gartner felmérésben
- Megérkeztek a Fujitsu második generációs Intel Xeon processzoros szerverrendszerei
- A Samsung ismertette emberközpontú fejlesztéseit és kísérleti projektjeit
- Biztonsági trendek az ESET-től
- Dunakeszin sem kell futni a busz után
- A Fujitsu RunMyProcess összekapcsolja az embereket és a dolgokat
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.