Katasztrófahelyzetben is segít a digitalizáció
A vállalkozások jelentős része számára egy természeti katasztrófa, vagy egyéb, előre nem látható csapás sokszor a véget jelenti, pedig az ilyen események negatív hatásait előrelátó tervezéssel mérsékelni lehet. A fejlett elemzést és a távoli elérést ötvöző korszerű digitális platformok képessé teszik a cégeket arra, hogy gyorsan lépjenek és csökkentsék az üzletmenetet fenyegető veszélyeket váratlan történések esetében is.
Egy-egy természeti katasztrófa, előre nem látható krízis – mint például a mostani járvány – főként a kis- és középvállalkozások számára jelent az esetek nagy részében leküzdhetetlen kihívást. Az Egyesült Államok Federal Emergency Management Agency nevű szervezete szerint egy ilyen csapás után a kkv-k 40 százaléka egyáltalán nem indul újra, míg az üzlet folytatása mellett döntő cégek negyede egy éven belül kénytelen lehúzni a rolót. Az amerikai Ready.gov becslése szerint ennek ellenére a tengerentúli társaságok közel kétharmadának semmilyen terve nincs arra vonatkozóan, hogy egy veszélyhelyzet után hogyan folytatnák a tevékenységüket.
Bár a természeti csapások vagy a járványok nem jelezhetők előre, ez korántsem jelenti azt, hogy ne lehetne felkészülni a váratlan eseményekre, illetve az azokat követő időszakra. A vészhelyzeti forgatókönyvek kidolgozása és tesztelése gyorsabb és hatékonyabb reakciót eredményez, csökkentve az üzleti működésre, az alkalmazottakra, esetleg az ügyfelekre vonatkozó kockázatokat.
Napjainkban már rendelkezésre állnak olyan technológiák, amelyekkel sikeresen tudjuk növelni a vállalkozások életképességét és biztosítani az üzletmenet folytonosságát rendkívüli történések során is. A digitális megoldások alkalmazása elérhetővé teszi a menedzsment számára azokat a kulcsfontosságú adatokat, amelyek támogatják a felkészülést a különleges eseményekre. Ehhez ugyanakkor nem csak intelligens elemző és irányító rendszerekre van szükség, de a folyamatos adatáramlást biztosító érzékelőkre és természetesen hálózati kapcsolatra is, hogy az információ el is jusson az azokat feldolgozó alkalmazásokhoz.
Mivel a rendkívüli helyzetek munkaidőn kívül is előállhatnak, fontos, hogy olyan megoldásokat válasszanak a cégek, amelyek távolról, otthoni munkavégzés során, akár mobileszközökön is használhatók, így a szakemberek mozgósítása, illetve megfelelő információkkal történő ellátása is gyorsan, bármikor és bárhol megvalósítható.
„A Schneider Electric nyílt, gyártófüggetlen IoT platformja, az EcoStruxure felhő alapú szolgáltatásokkal, a mérőeszközök és érzékelők adatain alapuló elemzésekkel, valamint kiberbiztonsági megoldásokkal segíti a vállalkozásokat a digitalizációban, függetlenül attól, hogy szállodát, irodaházat vagy ipari létesítményt üzemeltetnek. A megoldásunk révén folyamatosan elérhetik a cégek az épületekre, vagy akár az egyes berendezésekre vonatkozó információkat és értesítéseket, hozzáférhetnek a diagnosztikai funkciókhoz, így rendkívüli helyzetben is gyorsan és hatékonyan tudnak reagálni. A platformnak van olyan modulja is, ami a kiterjesztett valóság alkalmazását támogatja, így vészhelyzetben, vagy akár a mostanihoz hasonló szituációban, amikor akinek megoldható, home office-ban dolgozik, a távol tartózkodó szakértő és a terepen tevékenykedő kollégája hatékonyan tud együttműködni” - mondta el Hargita Péter, a Schneider Electric marketing igazgatója.
Kapcsolódó cikkek
- Civil szervezetek kaptak forrást a digitalizációra
- Mindent digitálisan – így változtak kapcsolattartási és munkavégzési szokásaink a járvány idején
- Készségek a művelt kaméleonok világában
- A Siemens is támogatja a kiberbiztonság megteremtését távoli munkavégzés esetén
- Mit tesznek a hekkerek home office-ban?
- Egészségügyi dolgozónak állt a hazai fejlesztésű, humanoid robot
- Ingyenes online munkaadói platform a COVID-19 válság idejére
- Magyar startup nyert az #EuvsVirus-kihívás üzletfolytonossági kategóriájában
- Drónokat tesztelnek a koronavírus elleni védekezésben
- A Xerox több fronton is segíti a COVID-19 elleni harcot
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.