Az online gyógyszertáraké a jövő? Trendek, kilátások a virtuális gyógyszerpiacon
Ahogyan a világon egyre növekvő számú ember jut okostelefonhoz, táblagéphez és internet kapcsolathoz, úgy növekszik évről évre a globális e-kereskedelem mérete is.
A hagyományos bolti bevásárlást egyre inkább felváltja az „online-shopping”, melynek lényege, hogy a kényelmes karosszékből vagy éppen a kanapénkon fekve tudjuk nézegetni egy online üzlet kínálatát, összehasonlító oldalak segítségével versenyeztetni tudjuk az árakat, és néhány gombnyomással házhoz tudjuk rendelni a pizzát, a cipőt vagy éppen a takarítónő szolgáltatását. Mindezek után ne csodálkozzunk azon, hogy ahogyan házhoz jön az élelmiszer, az elektronikai cikk vagy épp a ruházat, ma már a gyógyszertárba sem kell feltétlenül elmennünk ahhoz, hogy kiváltsuk a gyógyszereinket, megvegyük a vitaminokat és egyéb egészségügyi étrend kiegészítőket. Ma már a gyógyszertárak is on-line hódítanak!
A globális online kereskedelem növekedése
Ábra: A globális e-kereskedelem növekedése (adatok Mrd USD, forrás: statista.com)
Ahogyan az a statista.com grafikai adatsorán is látható folyamatos és egyenletes növekedés jellemzi a globális internetes kereskedelmet, amelynek ha egy 10 éves (2014-2023 előrejelzés) időszakát vizsgáljuk, akkor nagyságrendileg megötszöröződik (1336 milliárd dollárról 6542 milliárd dollárra) az a forgalom, melyet online költünk el. Ha mindehhez az előrejelzéshez hozzávesszük még azt is, hogy a koronavírus miatt kialakult különleges helyzetben nagyon sokan a világon otthonról dolgoznak és nem hagyják el lakásukat, akkor viszonylag nagy biztonsággal jelenthetjük ki, hogy ennek következményeképpen 2020-ban az online vásárlások - a korábbi várakozásokhoz képest is - jelentősebb növekményt fognak felmutatni.
Elég ha rápillantunk a tőzsdei árfolyamokra, melyek kellően tükrözik vissza a világ gazdaságában zajló folyamatokat, láthatjuk, hogy pl. a piacvezető Amazon internetes áruház tőzsdei árfolyama - ellenére a vírus okozta tőzsdepániknak - csak idén eddig 24%-ot erősödött, míg az amerikai tőzsdeindex, az S&P500 14%-ot veszített értékéből. Az internetes áruházak egyelőre nyerteseinek látszanak a kialakult vírushelyzetnek, nagyobb forgalmat bonyolítanak le és vélhetően nagyobb nyereséget is fognak ezzel elérni.
forrás: Yahoo Finace
Gyógyszertárak online - a piac globális mérete
A Grand View Research adatai szerint a globális e-gyógyszerpiac mérete 2016-ban átlépte a 33 milliárd USD-t, és a várakozások szerint 15% körüli éves növekedést feltételezve 2027-re megközelítheti a 200 milliárd USD-t. A növekedés motorjai elsősorban a növekvő technológiai lefedettség (okostelefonok és internet penetráció növekedése), a társadalmak elöregedése valamint az a tény, hogy az e-kereskedelemmel kapcsolatos társadalmi tudatosság és bizalom is növekszik.
Olcsóbb árak - fontos hajtóerő
És ne feledkezzünk meg az egyik talán legfontosabb előnyéről az internetes vásárlásoknak: mivel számos weboldal kifejezetten az árak összehasonlítására jött létre, így könnyen összevethetjük az egyik internetes gyógyszertár árát egy másik versenytársáéval és eldönthetjük azt, hogy melyik webshopból rendeljük meg a kívánt egészségügyi terméket. Érdemes a megrendelés előtt tájékozódni a kiszállítási árakról is, mert gyakran előfordul, hogy bár az egyik kereskedőnél lévő drágább terméket mégis érdemesebb megrendelni, mert alacsonyabb szállítási költséggel dolgoznak, vagy ingyenesen is kiküldik címünkre a megrendelt árut. Számoljunk mielőtt rendelünk!
Online gyógyszertárak hazánkban
Hazánkban is fellendülőben van az online gyógyszerkereskedelem, és az elmúlt években egyre több gyógyszereket, vitaminokat, gyógyászati segédeszközöket vagy egyéb egészségügyi kiegészítőket árusító patikával, drogériával találkozhatunk az interneten. Ha a Google keresőjét használjuk, és beírjuk a keresett gyógyszer nevét, akkor leggyakoribb találatként a Házipatika.hu oldalt ajánlja a keresőmotor. A Házipatika impresszumát megnézve megtudhatjuk, hogy a legnépszerűbb magyar nyelvű internetes egészség oldal a Centrál Médiacsoport tagja, mely kiadóvállalat számos nagy hazai internetes újság (nlcafe, 24.hu, Hírstart.hu, Cafeblog.hu stb.) tulajdonjogait gyakorolja. Az oldalon leadott gyógyszerek megrendelésekor - sokan talán észre sem veszik - egy másik oldalra navigálnak el, és a BENU gyógyszertárak online áruházába adhatják le megrendelésüket. A cbcibdol.hu oldalon európai kenderből készült termékeket találunk, melyek a CBD olaj hatóanyagára épülve fejtik ki gyógyhatásukat. Egyre népszerűbbek továbbá azok az internetes oldalak is, melyek a szemünk egészségét szolgálják ki azzal, hogy szemüveget, kontaktlencsét és hozzá tartozó folyadékot és egyéb szemészeti kiegészítőket kínálnak.
Kapcsolódó cikkek
- Online, SMS kóddal is szerződhetnek az adategyeztetésről lemaradt Telenor ügyfelek
- A Novicasino játékok előnyei
- Indul a Online Video Award
- Közel 50 milliós befektetést kapott a Helpy
- Szlovákiában bemutatták az első külhoni magyar elektronikus törvénytárat
- A cégek 60%-át érte már biztonsági incidens
- A netezők háromnegyede nem ismeri fel az online fenyegetéseket
- Az ügyfélkapcsolat mint az üzlet motorja
- Gravity: újabb potenciális világsiker a láthatáron
- Kockázatos az internetes gyógyszerrendelés
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Így válhatnak tökéletessé az adatközpontok!
A „Power of Six” hat alapelvet takar, amely az Eaton intelligens energiagazdálkodási vállalat adatközpontok tervezése során alkalmazott szisztematikus megközelítése. Holisztikus szemlélete úgy teremt hozzáadott értéket, hogy összehangolja a vállalat megoldásait a felhasználók energiainfrastruktúra-igényeivel, miközben támogatja őket a tökéletes, öntudatos és önmagát optimalizáló adatközpont megvalósítása felé vezető úton. Az Eaton szakértői azt a kérdést járták körül, hogy miként csökkenthető a tervezési kockázat és a rendszer komplexitása, illetve hogyan optimalizálható az adatközpont teljesítménye az alábbi rendszertechnikai elvek alkalmazásával.
Már több mint 150 helyen kellett kikapcsolnia az áramot az E.ON-nak
Csütörtök reggelig több mint 150, a Duna áradása miatt veszélyeztetett helyen kapcsolta ki biztonsági okokból az áramot az E.ON Hungária Csoport. Az óvintézkedéseket az ügyfelek élet- és vagyonbiztonságának megóvása indokolja.
Az Eurowag elhozza a digitalizációt a teherfuvarozásba
Az Eurowag, a kereskedelmi közúti fuvarozási (CRT) iparág vezető európai technológiai szolgáltatója a hannoveri IAA Transportation 2024 kiállításon jelentette be az ágazatban elsőként megvalósuló digitális platformjának ütemezett bevezetését. Az Eurowag Office arra törekszik, hogy egy olyan digitális platformot biztosítson a teherfuvarozó vállalatok számára, amely a flottaüzemeltetéssel kapcsolatos feladatok teljes részét lefedi, ezáltal enyhíti a rájuk nehezedő nyomást és hozzájárul a hatékonysági hiányosságok csökkentéséhez. A platform alap funkciói ingyenesen elérhetők lesznek az Eurowag új és meglévő ügyfelei számára.
Az autósportok szerelmeseit szólítják meg a legújabb Edifice karórák
A japán óramárka együttműködése már messzire nyúlik a TOM versenycsapattal. A Casio különleges módon, egy limitált szériás változattal kíván tisztelegni a TOM félévszázados fennállása előtt. „Ez a különleges kiadású karóra ötvözi a nagy teljesítményt, az elegáns dizájnt és a motorsport iránti szenvedélyt” – emelte ki Nagy Sándor, a Casio termékmenedzsere.
Mától Magyarországon is Ayvens néven működik a legnagyobb hazai flottakezelő
Ayvens márkanév alatt folytatja tevékenységét hazánk legnagyobb flottakezelője és mobilitási szolgáltatója, az ALD Automotive | LeasePlan. Az új márka létrejöttének előzménye, hogy 2023 májusában a Societe Generale csoporthoz tartozó ALD Automotive felvásárolta a LeasePlant, az integráció egyik fontos lépéseként pedig immáron Magyarországon is Ayvens néven folytatja működését a vállalat. Az Ayvens világszerte 42 országban 3,4 milliós flottát üzemeltet, melyből több mint 550 000 elektromos meghajtású. Magyarországon az Ayvens közel 3000 ügyfele részére nyújt mobilitási megoldásokat, és összesen mintegy 33000 járműből álló flottát kezel.