Kárrendezés otthonról: zsebünkben a segítség

forrás: Prím Online, 2020. május 20. 09:31

Fogócska az akvárium körül, kidobós a nappaliban, nyitva felejtett csap a fürdőkádnál… Az elmúlt hetekben jóval többet tartózkodtunk lakásunkban, számos családnál vált „sűrűbbé” az otthoni lét. Ha megtörténik a baj, segít a lakásbiztosítás, ám most az ügyintézés megszokott formái helyett sokan inkább a biztonságosabb megoldásokat keresték. Egy országos kutatás szerint a magyarok nyitottak az online ügyintézésre, így nem meglepő, hogy a videós kárrendezést igénybe vevők aránya is 3-4 szeresére emelkedett az elmúlt hetekben az egyik legnagyobb lakásbiztosítónál.

A járványhelyzet miatt több időt töltöttünk otthon, és azok az energiák, amelyek eddig az utcán, a játszótéren, az iskolában szabadultak fel, beszorultak a négy fal közé. Így minden elővigyázatosság ellenére is történhettek balesetek. Mint manapság az élet oly sok területén, a káresetek biztonságos bejelentésekor is használhatunk online megoldásokat.

 

A Groupama Biztosító országos kutatásban mérte fel a lakosság online ügyintézéssel kapcsolatos nyitottságát, mely szerint az emberek nagy része már a koronavírus járvány kirobbanása előtt is előszeretettel intézte ügyeit az internet segítségével: a magyarok 77 százaléka már március közepe előtt is használt valamilyen online felületet. Érdekes adat, hogy akár a számlák befizetéséről, kárrendezésről vagy pénzügyek kezeléséről legyen szó, a férfiak szívesebben használják okostelefonjukat (54 százalék), mint a hölgyek (44 százalék). A fővárosiak, valamint a 18-39 éves korosztály is nyitottabbak ezekre a megoldásokra, mint társaik. 

 

Az online megoldásokat egyre többen keresik és veszik igénybe lakásbiztosítási kárbejelentésükkel kapcsolatban is. A reprezentatív kutatásból az is kiderült, hogy a megkérdezettek számára egy lakásbiztosítási kárrendezés esetében a megfelelő összegű kártérítés után a legfontosabb szempont a folyamat gyorsasága és egyszerűsége, valamint az online bejelentés lehetősége. A válaszadók több mint harmada (37%) – bár még nem használt ilyet – nyitott a videós kárrendezés szolgáltatás kipróbálására is. A fentebb említett adat tükrében talán az sem meglepő, hogy a férfiak köréből többen nyilatkoztak úgy, hogy nagy valószínűséggel kipróbálnák ezt a lehetőséget.

 

A Groupama Biztosító tapasztalatai is hasonló tendenciát mutatnak: a kárrendezési folyamatokon belül a videós kárrendezés aránya a korábbi 5% környékéről az utóbbi hetekben 15-20%-ra növekedett. Berentés László, a Groupama Biztosító szolgáltatási igazgatója szerint a videós kárrendezés hatalmas előnye, hogy a használatához náluk nincs szükség applikáció letöltésére. Akár egy telefonos kárbejelentés is átváltható azonnal videós szemlére, így nem kell újabb időpontot sem egyeztetni. A biztosító munkatársa ilyenkor egy SMS-ben linket küld, amire rákattintva már létre is jön a videós kapcsolat, a kárszakértő pedig a folyamat során végig segíti az ügyfelet „A videós kárrendezés lehetőségét pár hónapja még kevesen ismerték, viszont azoktól, akik kipróbálták, rendkívül pozitív visszajelzéseket kaptunk, így várhatóan a jövőben is egyre többen használják majd ezt a biztonságos megoldást” – mondta el az igazgató.

 

A Groupama Biztosító videós kárrendezésének folyamata:

 

____________

A felmérés a Pulzus kutatási applikációval készült a Groupama Biztosító megbízásából. Az adatfelvételre 2020. márciusában került sor. Az 1000 fős válaszadói minta az aktív korú, 18-65 éves magyar alapsokaságot reprezentálja nem és kor szerint.

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet

A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél. 

2024. november 21. 20:54

Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál

A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról. 

2024. november 21. 19:31

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.

2024. november 21. 17:59

OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat

Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében.  Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.

2024. november 21. 16:35

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.

2024. november 21. 14:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

2024. november 12. 18:01