Megvannak a DigiGirlZ AI Challenge nyertesei
Lezárult a DigiGirlz AI Challenge, a Microsoft Magyarország és a Logiscool Digitális Tudásért Alapítványának közös versenye. Több mint kétszáz, a digitális technológia és mesterséges intelligencia iránt érdeklődő fiatal lány vett részt a többfordulós online megmérettetésen, bebizonyítva, hogy a kódolás lényege a kreativitás, amelyben a legkevésbé sem maradnak el a fiúktól.
Egy 10 és 12 éves zenész testvérpár legóból épített olyan okos robotot, ami a mesterséges intelligencia (MI) segítségével képes táncra perdülni, ha zongoráznak neki. Csillag Aranka és Csillag Mária ezzel el is vitték a 7-11 éves kategóriában a DigiGirlz AI Challenge fődíját. A 12-18 évesek között Illés Boglárka csillogtatta meg tudását és kreativitását: saját kézzel rajzolt animációban mesélte el ötleteit a MI jövőbeli felhasználásairól.
A Microsoft Magyarország tavaly év végén hirdette meg a DigiGirlz AI Challenge többfordulós online versenyt a Logiscool Digitális Tudásért Alapítványával közösen, amelyben fiatal lányok oszthatták meg az ötleteiket arról, mi az, ami inspirálja őket a mesterséges intelligencia világában. A zsűri nem volt könnyű helyzetben, hiszen nagyon sok tehetséges fiatal ötletdús pályázatai közül kellett a nyerteseket kiválasztania. A tizenegyéves Fenyőházi Panna például 3D robotot nyomtatott és programozott be, hogy kérésre vicceket meséljen, Szöllősy Réka pedig novellát írt egy kis robotról a 7-11 évesek kategóriájában. Az idősebbek között Habuda Zsófia a koronavírus elleni hatékony védekezést szolgáló applikációval állt elő, Tóth Jázmin pedig saját fejlesztésű áramkörét mutatta be egy videóban. Ők mindannyian dobogós helyen végeztek.
„Fantasztikus volt látni, hogy a lányok mennyire tudatosan és kreatív módon használják a mesterséges intelligenciát. Szerencsés az az ország és bízhatunk abban, hogy jó kezekbe kerül a jövőnk, ahol ennyire sok a fiatal tehetség. DigiGirlzAzonban a mi felelősségünk, felnőtteké, hogy inspiráljuk és segítsük őket a tehetségük kibontakoztatásában” – mondta Csanak Gabriella, a Microsoft Magyarország Marketing és operációs igazgatója. Hozzátette: a DigiGirz globális kezdeményezést épp azért indította az útjára a Microsoft, hogy a lányokat is meggyőzzék arról, hogy a digitális szakma és a programozás egy olyan izgalmas világ, amelyben ők is megtalálhatják a számításaikat. Az ő tehetségükre és tudásukra is szükség van ugyanis ahhoz, hogy Magyarország a 21. századi technológia forradalom nyertesei között lehessen. A DigiGirlz olyan példaképeket mutat a lányoknak, akik – az előítéletekre rácáfolva – bebizonyították, hogy képesek helytállni a technológia világában és kedvet csinálhatnak más lányoknak a digitális szakmákban való elhelyezkedéshez. A mostani verseny legjobbjai is ilyen példaképekké válhatnak.
„Nagy örömmel vettünk részt a DigiGirlz AI Challenge lebonyolításában, amelynek céljai tökéletes összhangban vannak az alapítványunkéval” – mondta Breuer Anita a Digitális Tudásért Alapítvány kuratóriumának elnöke.
„Meggyőződésünk, hogy a programozás elengedhetetlen képesség lesz ahhoz, hogy valaki a jövőben sikeres lehessen, függetlenül attól, hogy végül programozóként helyezkedik-e el. Azért dolgozunk, hogy a gyerekek felnőttként ne csak passzív felhasználói, hanem aktív alkotói legyenek a jövő digitális világának. Akár a mesterséges intelligencia alkalmazásával, ami iránt egyre nagyobb az érdeklődésük.” – mondta Csanak Gabriella a Microsoft Magyarország marketing és operációs igazgatója
A DigiGirlz AI Challenge nyertesei – a díjak mellett – május 23-án egy olyan online élménynapon vehettek részt, ahol tovább fejleszthették tudásukat: női példaképekkel, fiatal tehetségekkel találkozhattak. Részt vehettek egy applikációfejlesztő workshopon, ahol a PowerApps segítségével kézmosást számláló saját applikációt fejleszthettek és micro:bit robotokat építhettek, továbbá élőben, online tesztelhették a Microsoft HoloLenst.
Kapcsolódó cikkek
- Rohamtempóban próbálnak a cégek képben maradni
- Az ABB és a Microsoft AI technológiával segíti a fenntartható élelmiszertermelést
- Innováció a képzelet szárnyán – Imagine Cup már középiskolásoknak is
- A mesterséges intelligencia tudásukat osztották meg civil szervezetekkel a startupok Budapesten
- A digitalizáció jelenti a valódi akadálymentesítést
- Meghódították a lányok a Nagy Digitális Kalandot
- A lányok is lehetnek sikeres fejlesztők!
- A menedzsereknek leáldozott, a mozgósító vezetőké a jövő
- Elindult a jelentkezés a Nagy Digitális Kalandra
- Egy városnyi gyerek tanult a biztonságos netezésről
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.