Universal Robots - új kezelőfelület a gyorsabb integrálás érdekében
Új felhasználóbarát kezelőfelületet mutatott be fröccsöntőgépekhez (IMMI) az együttműködő robotok vezető gyártója ami gyors megoldást jelent a műanyaggyártók számára a Universal Robots termékeinek integrálása során.
A fröccsöntő gépek kiszolgálása céljából a műanyaggyártó vállalatok egyre gyakrabban alkalmaznak együttműködő robotokat. Az új fröccsöntőgép kezelőfelületének bevezetésével (IMMI) a Universal Robots gyorssá és egyszerűvé tette a e-Series kobotok és a fröccsöntő gépek közötti kommunikációt. Az IMMI az EUROAO 67 és SPI AN-146 kommunikációs kezelőfelületekkel támogatja a fröccsöntő gépeket.
Az együttműködő robotok globális piaca a műanyag- és polimer iparágakban várhatóan exponenciálisan növekedni fog az elkövetkező 5 éveben 2025-re 1,5 milliárd dollárra fog nőni a 2020-as 250 millió dollárról. A BIS Research alapján, 2020-ban a kobotok 15%-át fröccsöntés területén fogják használni, így automatizálva olyan feladatokat, mint az öntési folyamatok után a betétek formákba helyezése és az alkatrészek mozgatása a fröccsöntés utómunkálatai során. Ezek olyan feladatok, amelyek nagy ismétlésszámot, összetett mozgást, és megfelelő beállítást igényelnek, ezért ezek a feladatok jól illenek a Universal Robots (UR) hattengelyű kobotjaihoz. A kobotok felszerelhetők egy fröccsöntő gép tetejére vagy akár mellé, akár biztonsági korlátok nélkül (kockázatértékelés alapján) is emberi kezelőkkel együttműködve, ezzel értékes helyet takarítanak meg a munkaterületen.
„A fröccsöntési folyamat komplexitása miatt a fröccsöntő gépeknek számos bemenetük és kimenetük van. A szabványosított kezelőfelületek megkönnyítik az integrációt és a cserélhetőséget. Az IMMI-vel lehetőséget biztosítunk a gyártó vállalatok számára, hogy a UR kobotok távvezérlő egységén keresztül beállítsák, beprogramozzák és ellenőrizzék a teljes folyamatot. Kombinálja ezt pozicionálási rugalmassággal és a UR kobotokban megtalálható további beállítási lehetőségekkel és egyből egy nagyon hatékony megoldást kap a linerás robotokhoz képest" – emelte ki Joe Campbell a Universal Robots Senior alkalmazásfejlesztő vezetője.
Az IMMI telepítése kevesebb, mint 10 perc alatt elvégezhető a UR cobotok vezérlődobozában, amely lehetőséget ad a robotrendszerekkel történő mély integrációra, beleértve a biztonsági funkciókat és kihasználja az e-Series kobotok vezérlődobozának bővítőportjait az egyszerű felszerelés és a kábelezés érdekében. Az Universal Robots Polyscope operációs rendszeréhez készült IMMI sablon biztosítja az egyszerű használatot a programozási fán belül. Az IMMI most elérhető a Universal Robots gyorsan bővülő UR+ felületén keresztül, amely tanúsítvánnyal rendelkező termékeket tartalmaz, a UR kobotokkal való zökkenőmentes működés érdekében.
Kapcsolódó cikkek
- A robotikai gripperek segítik az automatizálást az élelmiszeriparban
- Vállalati hírek a Universal Robots-tól
- Hogyan válasszunk robotot?
- Automatizált megoldások az egészségügyi szektorban
- Globális válság és a robotika helyzete
- Az együttműködő robot alkalmazások típusai
- Mobile Industrial Robots - Fejlődés a közép- és kelet-európai piacon
- Tévhitek és mítoszok a Cobotokról
- Az OnRobot bemutatja az “Eyes” 2.5D-s képfelismerő rendszert
- Ingyenes online automatizálási szemináriumot indít a Universal Robots
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.