Modellváltás a Hewlett Packard Enterprise-nál
A komplex IT infrastruktúrák kiépítésében vezető szolgáltatóvá előlépő Hewlett Packard Enterprise (HPE) egyre aktívabb szerepet készül betölteni a nagyvállalati informatikai rendszerek fejlesztésében és telepítésében is. Az amerikai székhelyű vállalat elsőként hazánkban helyezi új alapokra működését a nyár folyamán. A magyar top vállalatok mintegy 90%-a számára eszközöket és megoldásokat biztosító HPE – részben maga mögött hagyva a hardvergyártó és üzemeltetői profilját – a jövőben szolgáltatás alapon is elérhetővé tesz hardvereket és platform megoldásokat is. A modellváltás jegyében a magyarországi vállalat létrehozott egy innovációs csapatot, amely olyan komplett, hardver és szoftver elemekből felépülő és teljes mértékben az ügyfelek igényeire szabott megoldások fejlesztésén dolgozik, amelyekkel a vállalatok rugalmas és gazdaságosan fenntartható informatikai környezetet alakíthatnak ki.
„A koronavírus-járvány teljesen újraírta nemcsak az idei, hanem az elkövetkező évekre vonatkozó beruházási terveket is a nagyvállalatoknál. Az informatika terén a cégek a jelen helyzetben kétféleképpen dönthetnek. Választhatják azt az utat, hogy kivárnak, elhalasztják a beruházásaikat, visszafogják a költségeiket, vagy dönthetnek úgy is, hogy fejlesztésekbe fognak, és az eddig halogatott, többek között a virtualizációt, automatizálást érintő IT fejlesztéseiket is megvalósítják. Persze, ha egy mód van rá, alacsony tőkeigényű, előfizetéses konstrukciók mentén” – hangsúlyozza Szpisják Tibor, a Hewlett Packard Enterprise magyarországi kereskedelmi igazgatója.
A szakember szerint a mostani válság nyertesei az átfogó digitális transzformációt végrehajtó cégek lehetnek. A versenyképességüket pedig jelentősen meghatározza az, hogy képesek lesznek-e alkalmazkodni az új körülményekhez, és rugalmas, az eddigieknél gazdaságosabban működtethető technológiai hátteret kialakítani, amellyel akár a távmunka, akár más IT-támogatást igénylő folyamat vagy szolgáltatás gördülékenyen menedzselhető.
Szpisják Tibor úgy látja, hogy a járvány Magyarországon is pontot tehet az informatikai erőforrások eddigi pazarló használatára. A HPE tapasztalatai szerint a hazai cégek jelentős része a kiépített informatikai kapacitásaik hozzávetőleg 2/3-át használja rendszeresen. A fennmaradó hányad fenntartása viszont inkább csak feleslegesen köt le vállalati humán és anyagi kapacitásokat. Ezen a téren mindenképpen változást vár a Hewlett Packard Enterprise, ahol arra számítanak, hogy a nagyvállalatoknál nagyobb szerephez jutnak a fogyasztás alapú szolgáltatások. Ennek megfelelően a takarékosság, a skálázhatóság, illetve a gazdaságos és rugalmas működés érdekében a vállalatok csak azokat a szoftvereres megoldásokat és alkalmazásokat veszik majd igénybe, és csak olyan mértékben, amennyire valóban szükségük van. Továbbá – élve akár a HPE által most bevezetett Hardware-as-a-Service konstrukcióval –, ugyanezt a felfogást képviselik majd a hardverek esetében is, és a vállalatok azokra, mint skálázható szolgáltatásokra fizetnek elő. Ez a folyamat várhatóan a felhő-jellegű szolgáltatások és a cégen belül tartott informatikai erőforrások együttesére támaszkodó automatizált hibrid IT rendszerek elterjedéséhez vezet majd, melyek kiépítésére a HPE komplex, saját fejlesztésű megoldásokat dolgozott ki.
A modellváltás keretében a HPE megerősítve magyarországi leányvállalatának szakembergárdáját, létrehozott egy magyar mérnökökből álló csapatot is a szervezeten belül. A HPE innovációs csapata a piaci változásokat folyamatosan nyomon követve helyben dolgoz ki olyan hardver- és szoftverelemekből álló komplett megoldásokat a közép- és nagyvállalatok informatikai kihívásaira, amelyek aztán akár régiós szinten, vagy a világ más részein is adaptálhatók. Az anyavállalat hosszú távon tervez építeni a hazai innovációs csapatra, hogy informatikai szolgáltatóként és megoldásszállítóként egyaránt erősítse pozícióját a nagyvállalati IT beszállítók között.
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB és a HPE közösen csökkentik a szuperszámítógépek energiafogyasztását
- A CIO-k legfőbb kihívása a tehetséggondozás
- A Fujitsu bemutatja kulcsrakész PRIMEFLEX for VMware vSAN integrált rendszerét
- Idén is keresik az év informatikai vezetőjét
- Égető problémára ad megoldást a Kulcs-Soft új szolgáltatása
- Sztárszakma lehet az adatközponti rendszermérnök az IT területen belül
- A home office-ban is továbbképzik magukat IT területen a dolgozók
- A koronavírus-válság hatása az IT-területre Magyarországon
- A SZTAKI segítségével elsőként sikerült genetikai alapon modellezni a járvány magyarországi terjedését
- Távoktatásra állt át a Morgan Stanley a diákokat célzó programjaiban
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.