Mit tesz értünk a mesterséges intelligencia?
A mesterséges intelligencia (MI) régóta foglalkoztatja az emberek fantáziáját, hiszen használatával egy új aranykor köszönthet be. Már az 50-es évektől kutatták a területet, de az igazi áttörést 2012ben a deep learning rendszerek hozták el. A nagyvállalatok mellett (mint az Amazon, Microsoft vagy a Google) egyre több KKV is elkezdett a területtel foglalkozni, hiszen a cégek adatvagyona felbecsülhetetlen. Az ITware gyakorlati példákon keresztül mutatta be a hazai nagyvállalatok szakembereinek, hogyan is tudják ők alkalmazni a gépi tanulást saját iparágukban. A nagysikerű ingyenes webinár öt szakterület esettanulmányain (HR, gyártás, minőség-ellenőrzés, mezőgazdaság, telekommunikáció) keresztül demonstrálta, hol tart ma ez a technológia. A Develor szervezetfejlesztő cég azt is megmutatta, hogyan kezeljük a változás emberi oldalát, hogy a szervezeti ellenállást leküzdve elkötelezetté tegyük munkatársainkat, akiknek hozzáállásától és viselkedésétől függhet a technológia bevezetésének sikere.
A jelenlegi helyzetben sok vállalat halasztja el a tervezett beszerzéseket, csökkenti a fejlesztésre szánt költségkeretét és írja át a 2020-ra kitűzött bevételi terveit. A járvány miatt számos rendezvény elmaradt, viszont az igény a tanulásra, a fejlődésre, az előre menekülésre megmaradt. Az ITware Kft. ebben a megváltozott és nehéz helyzetben a tudásával támogatja környezetét, ezért fizetős rendezvényét átvitte az online térbe, ahol hatalmas sikernek örvend.
„A legtöbb vállalati vezető tisztában van a mesterséges intelligencia használatának előnyeivel, mégis csak kevesen használják jelenleg hazánkban. Azért is hoztuk létre ingyenes webinárunkat, mert szeretnénk konkrét példákon keresztül megmutatni, hol tart valójában ez technológia és mi az, amit már most hasznosítani tudnak a vállalatok. Nagyon örülünk, hogy az eddigi, több mint 120 résztvevőnk 100%-a ajánlaná ezt a webinárt kollégáinak, ismerőseinek.” - mondta el Dankó Sándor, az ITware ügyvezetője.
A HR területén az elmúlt évek során rengeteg változás és technikai fejlődés történt, ma már nem csak a nagyvállalatok engedhetnek meg toborzási, kiválasztási rendszereket. Az egyik képzésajánló rendszer amit ismertettek, hasonló a webshopok termékajánlóihoz. Segítségével a vállalat dolgozóinak csakis olyan továbbképzéseket ajánlottak automatikusan, ami a végzettségüknek és aktuális tudásszintjüknek megfelelő. Ezzel nőtt a munkvállalói elköteleződés és elégedettség is és csökkent az adminisztrációs teher a HR osztályon.
A gyártástechnológia élen jár a mesterséges intelligencia használatban, mivel itt nem csak a selejetképződést lehet megakadályozni, hanem a gépek időelőtti meghibásodását, vagy akár egy teljes részleg leállását. Esettanulmányaikban mélytanuláson alapuló képfelismerő rendszert és egy klasszikus, 50 lépésből álló idősorozatelemzést mutattak be. Ezek segítségével a gyártósorokban akár 30%-kal csökkenhet a selejtképződés és megakadályozható, hogy a drága berendezések idő előtt amortizálódjanak.
A telekommunikáció területén az ügyfél megtartás és lemorzsólódás elkerülésére mutattak be esettanulmányt, melyben gráf-elméletet használtak, mely kiválóan alkalmas szociális hálók elemzéséhez. Ennek segítségével beazonosítható váltak azok az ügyfelek, akik vélhetően nagy befolyással bírnak társaikra, így fontos a vállalat számára ezen ügyfél megtartása, akár személyre szabott ajánlatokkal.
„A mestereséges intelligencia (MI) használata ma már nem csak a nagyvállalatok kiváltsága, a KKV-k üzleti területein is sikeresen alkalmazható. A MI projekt sikerének első lépése az üzleti probléma megértése. Csak ezután következhet az adatok összegyűjtése, megértése és előkészítése, a modellezés, a kiértékelés, majd az üzembehelyezés. Esettanulmányainkat éppen emiatt üzleti perspektívából közelítettük meg. ” - mondta el Budaházy Gábor, az ITware vezető adattudósa.
A rendezvény sorozat folytatódik, tovább bővítve a technikai területet a humán oldallal. Hogyan kezeljük a változás emberi oldalát az előkészítéstől a bevezetésig? Mire kell figyelnie a vezetőknek, hogy a fejlesztéssel töltött idő és a ráfordított erőforrások minél hatékonyabban hasznosulhassanak. Erről a témáról a Develor Tanácsadó Zrt. senior trénere Csirmaz Nándor fog előadást tartani.
A webinár megmutatja annak lehetőségét is, hogy aki számára még inkább ismeretlen a terület, az hogyan indulhat el az alkalmazás útján. Ehhez ötletet adnak a gyakorlati példák, akik pedig már komolyan gondolkodnak az AI bevezetésén az üzleti folyamataikba, azok számára is nyújt megoldást az ITware az AI Clinic terméke segítségével.
Kapcsolódó cikkek
- Jövőbemutató fejlesztések a Debreceni Egyetemen
- Intelligens drónok segíthetik a jövő repülőtereit
- Jobb teljesítmény és több funkció a céges adatok biztonságban tartásához
- Megvannak a DigiGirlZ AI Challenge nyertesei
- Május végén startolt a Publicis Groupe AI vezérelt platformja Magyarországon
- Az ABB és a Covariant MI-vel támogatott robotikai megoldásokat fejleszt
- Így alkalmazza a mesterséges intelligenciát a Bosch
- Az infokommunikációs szakemberek a mesterséges intelligenciában bíznak
- CES 2020 – Bosch: Fókuszban a mesterséges intelligencia
- 2020: az adatok évtizedének kezdete
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2, League of Legends, Brawl Stars és EA Sports FC 24 játékosok mérték össze a tudásukat, köztük két magyar versenyző is.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.