Együttműködés a MÁV-START Zrt. és a Ganz Motor Kft. között
Az IC+ vezérlőkocsi az IC+ járműcsalád legújabb tagja. Az 56 ülőhelyesre tervezett kocsit a jelenlegi IC+ járműváz-szerkezetekből ütközésbiztonsági szempontokat is figyelembe vevő vezetőállás kialakításával fejlesztik tovább. Teljesíteni fogja az európai vasúti közlekedéshez szükséges előírásokat és szabványokat, alkalmas lehet akár nemzetközi relációban ingavonati közlekedtetésre is.
A most megkötött megállapodás szerint a felek a prototípus IC+ vezérlőkocsikhoz szükséges prototípus forgóvázakat közös kutatás-fejlesztéssel, műszaki együttműködésben fejlesztik ki és tervezik meg, majd a prototípus forgóvázakat közösen gyártják le.
A felek előzetesen rögzítették, hogy a közösen fejlesztett forgóvázak adattábláján az IC+ vezérlőkocsikhoz történő szállítások esetén gyártóként a „GANZ Motor Kft, kooperációban a MÁV-START Zrt-vel” lesz feltüntetve.
Kerékgyártó József, a MÁV-START vezérigazgatója elmondta: „Alapvető célkitűzésünk, hogy a nemzetközi trendekhez képest a MÁV-START által legyártandó IC+ járművekhez alacsonyabb költségek és kisebb ráfordítás mellett, de magas minőségben fejlesszék ki és gyártsák le a forgóvázakat. Az új generációs InterCity kocsik számának folyamatos növelése az elöregedett járművek kiváltása mellett lehetővé teszi a megújuló IC hálózat kiterjesztését és növeli az IC+ gyártás hazai hozzáadott értékét, így új munkahelyeket teremt, még jobban hozzájárul ezzel a magyar gazdaság teljesítményéhez.”
Soltész Sándor, a Ganz Motor ügyvezető igazgatója elmondta: „A GANZ több mint 175 éves múltra visszatekintő vasútipari tapasztalata, a jelenleg folyó forgóváz termékstruktúra-fejlesztési program és a már megvalósult, illetve folyamatban lévő külföldi projektek eredményei kiváló lehetőséget biztosítanak a MÁV-START-tal történő forgóváz-fejlesztési együttműködésre. Bízunk benne, hogy ezáltal hozzá tudunk járulni a hazai vasúti járműfejlesztési program további sikereihez.”
Kerékgyártó József és Soltész Sándor
A Ganz Motor Kft. az egykori Ganz-MÁVAG vasúti vonatkozású tevékenységét folytatja, saját fejlesztésű gépészeti berendezések (dízelmotorok, hajtóművek, forgóvázak) gyártásával. A Ganz-MÁVAG és utódvállalatai a MÁV részére, továbbá a világ 34 országába szállítottak komplett vasúti járműveket (mozdonyokat, motorvonatokat, személykocsikat stb.). A mostani megállapodás egy régóta várt MÁV – GANZ együttműködési lehetőséget nyithat meg a hazai vasúti járműgyártásban.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar tudást az agrotechnikába
- Az ABB és a HPE közösen csökkentik a szuperszámítógépek energiafogyasztását
- 2020 végéig újabb testkamerák érkeznek a MÁV-START-hoz
- Készpénzmentes fizetés az online pénztárgépeknél
- Tíz százalékos kedvezmény elektromos autót bérlő vasúti bérleteseknek
- A vasúti jegyvásárlásnál is kiemelt cél a fizikai érintkezések minimalizálása
- Az ABB globális technológiai partnerként csatlakozott a Sauber Engineeringhez
- Az ABB és a Covariant MI-vel támogatott robotikai megoldásokat fejleszt
- Már iOS-szel is vehetünk MÁV bérletet
- Okostelefonos alkalmazásban, fényképpel veszi nyilvántartásba a MÁV az elhagyott értékeket
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.