Együttműködés a MÁV-START Zrt. és a Ganz Motor Kft. között
Az IC+ vezérlőkocsi az IC+ járműcsalád legújabb tagja. Az 56 ülőhelyesre tervezett kocsit a jelenlegi IC+ járműváz-szerkezetekből ütközésbiztonsági szempontokat is figyelembe vevő vezetőállás kialakításával fejlesztik tovább. Teljesíteni fogja az európai vasúti közlekedéshez szükséges előírásokat és szabványokat, alkalmas lehet akár nemzetközi relációban ingavonati közlekedtetésre is.
A most megkötött megállapodás szerint a felek a prototípus IC+ vezérlőkocsikhoz szükséges prototípus forgóvázakat közös kutatás-fejlesztéssel, műszaki együttműködésben fejlesztik ki és tervezik meg, majd a prototípus forgóvázakat közösen gyártják le.
A felek előzetesen rögzítették, hogy a közösen fejlesztett forgóvázak adattábláján az IC+ vezérlőkocsikhoz történő szállítások esetén gyártóként a „GANZ Motor Kft, kooperációban a MÁV-START Zrt-vel” lesz feltüntetve.
Kerékgyártó József, a MÁV-START vezérigazgatója elmondta: „Alapvető célkitűzésünk, hogy a nemzetközi trendekhez képest a MÁV-START által legyártandó IC+ járművekhez alacsonyabb költségek és kisebb ráfordítás mellett, de magas minőségben fejlesszék ki és gyártsák le a forgóvázakat. Az új generációs InterCity kocsik számának folyamatos növelése az elöregedett járművek kiváltása mellett lehetővé teszi a megújuló IC hálózat kiterjesztését és növeli az IC+ gyártás hazai hozzáadott értékét, így új munkahelyeket teremt, még jobban hozzájárul ezzel a magyar gazdaság teljesítményéhez.”
Soltész Sándor, a Ganz Motor ügyvezető igazgatója elmondta: „A GANZ több mint 175 éves múltra visszatekintő vasútipari tapasztalata, a jelenleg folyó forgóváz termékstruktúra-fejlesztési program és a már megvalósult, illetve folyamatban lévő külföldi projektek eredményei kiváló lehetőséget biztosítanak a MÁV-START-tal történő forgóváz-fejlesztési együttműködésre. Bízunk benne, hogy ezáltal hozzá tudunk járulni a hazai vasúti járműfejlesztési program további sikereihez.”
Kerékgyártó József és Soltész Sándor
A Ganz Motor Kft. az egykori Ganz-MÁVAG vasúti vonatkozású tevékenységét folytatja, saját fejlesztésű gépészeti berendezések (dízelmotorok, hajtóművek, forgóvázak) gyártásával. A Ganz-MÁVAG és utódvállalatai a MÁV részére, továbbá a világ 34 országába szállítottak komplett vasúti járműveket (mozdonyokat, motorvonatokat, személykocsikat stb.). A mostani megállapodás egy régóta várt MÁV – GANZ együttműködési lehetőséget nyithat meg a hazai vasúti járműgyártásban.
Kapcsolódó cikkek
- Magyar tudást az agrotechnikába
- Az ABB és a HPE közösen csökkentik a szuperszámítógépek energiafogyasztását
- 2020 végéig újabb testkamerák érkeznek a MÁV-START-hoz
- Készpénzmentes fizetés az online pénztárgépeknél
- Tíz százalékos kedvezmény elektromos autót bérlő vasúti bérleteseknek
- A vasúti jegyvásárlásnál is kiemelt cél a fizikai érintkezések minimalizálása
- Az ABB globális technológiai partnerként csatlakozott a Sauber Engineeringhez
- Az ABB és a Covariant MI-vel támogatott robotikai megoldásokat fejleszt
- Már iOS-szel is vehetünk MÁV bérletet
- Okostelefonos alkalmazásban, fényképpel veszi nyilvántartásba a MÁV az elhagyott értékeket
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
Egyetlen feltöltéssel akár a Budapest-Róma távolságot is megtehetik majd az elektromos autók a Chery Group új akkumulátor-technológiájának köszönhetően. Az újdonságot a már itthon is kapható OMODA 5 gyártója az idei innovációs konferenciáján mutatta be.