A virtuális tárgyalóban is fontos a személyesség
Sokan fognak visszatérni a munkahelyükre a járvány után, de még többen lesznek azok, akik továbbra is a távolból, vagy részben távolról fognak dolgozni – ez derül ki a Microsoft friss, már a járvány után készített, globális felméréséből. Az elmúlt hónapok tapasztalatai azt bizonyították: minél személyesebb és életszerűbb a találkozás a virtuális térben, annál hatékonyabb az értekezlet. A Teams sci-fi-be illő fejlesztésekkel siet az új ügyféligények elébe.
Aki látott már sci-fit (például Elveszve az Űrben), annak nem lesz újdonság a Microsoft Teams Together Mode nevű, legújabb funkciója. Ez – mesterséges intelligenciára épülő technológiát alkalmazva – a beszélgetés résztvevőit egy közös virtuális térbe helyezi, olyan érzést keltve, mintha együtt ülnének ugyanabban tárgyalóban vagy osztályteremben – a digitális oktatásban részt vevőkre is gondolva. Hiába választják el őket kilométerek vagy akár óceánok, a beszélgetők ebben a térben egymás felé fordulhatnak, szemkontaktust tudnak kialakítani egymással és figyelhetik egymás gesztusait.
A Teams leglátványosabb, új funkciója augusztusban épül be az alkalmazásba. Vele együtt érkezik a Dynamic View, amely több lehetőséget ad majd az értekezletek közben a megosztott tartalmak és a beszélgetők egyidejű megjelenítésére, a beszédek feliratozására, fordítására és mentésére. Akár 49 résztvevő egyidejű, élő videós bejelentkezésére és újabb, kreatív kamerafilterek alkalmazására is képesek az új funkciók. A nonverbális gesztusok, emojik a jövőben a Power Point prezentációkat is interaktívabbá teszik a Teamsben.
Az új funkciók kifejlesztését az a felismerés motiválta, hogy a járványhelyzet utáni világunk végleg és visszafordíthatatlanul megváltozik. A Microsoft erre a következtetésre azután jutott, hogy átfogó, globális kérdőíves kutatásban mérte fel a távmunkának és távoktatásnak az emberek mindennapjaira gyakorolt hatását. A kutatásba bevonták házon belül saját VR és AI szakértőiket és ügyfeleiket is.
Többek között az derült ki, hogy a munkaadók és munkavállalók nagy többsége (71%) egyaránt a távoli és rugalmas munkavégzésre szeretne berendezkedni a jövőben. A Microsoft szerint egy új, „hibrid világ” küszöbén állunk, amelyben sokan továbbra is a munkahelyükről fognak dolgozni, de náluk is többen lesznek azok, akik a távolból fognak bekapcsolódni a közös tevékenységekbe. A kutatások szerint az előnyök mellett hátrányai is vannak a távoli munkavégzésnek: ilyen az online értekezletek okozta stressz és fáradság, valamint a személyes interakciók hiánya. A Microsoft az új igényekre tekintettel fejleszteti tovább eszközeit, hogy mérsékelje a hátrányokat és növelje a csoportmunka hatékonyságát. A fejlesztések célja az, hogy minél életszerűbbé tegyék a virtuális térben való munkát, hiszen a Microsoft tudtában van annak, hogy a személyes találkozásokat semmi nem pótolhatja.
További információ angol nyelven a kutatásról és az új funkciókról ezen a linken érhető el.
Kapcsolódó cikkek
- Az elsők között vált folyamatos távmunkára a Vodafone Magyarország
- 25 millió embert képez át informatikussá a Microsoft
- Új Webex fejlesztésekkel támogatja a Cisco a távmunkát és a visszatérést az irodákba
- NMHH-felmérés: a netezők hetven százaléka vásárol online
- Az informatikusok 75%-a hatékonyan tudta végezni munkáját a járvány alatti home office-ban
- Intelligens abroncsfigyelő rendszert fejleszt a Microsoft-tal közösen a Bridgestone
- A koronavírus-válság kezelése IT területen
- Jövőbemutató fejlesztések a Debreceni Egyetemen
- A tanárok digitális képzésén múlik a jövő generáció sikere
- Egyre inkább digitálisan intézi közművekkel kapcsolatos ügyeit a lakosság
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.