ABB technológiával töltik az ABB FIA Formula-E harmadik generációs versenyautóit
Az ABB villámtöltőit integrálják az ABB FIA Formula-E világbajnokság rendszerébe, így a versenysorozat 2022-2023-as, kilencedik évadának kezdetétől már ezekkel töltik a futamokon induló, harmadik generációs versenyautókat.
Az új járművek – a legújabb akkumulátortechnológiának köszönhetően – könnyebbek, gyorsabbak és energiahatékonyabbak lesznek.
A töltők végleges specifikációját az ABB Energetika csapatának mérnökei, valamint a FIA és a Formula-E motorsport-irányító testülete még jelenleg is értékelik. A cél olyan innovatív és biztonságos megoldásokat fejleszteni a hordozható egységekhez, hogy azokkal egyidejűleg két versenyautót is lehessen tölteni.
Az ABB, amely már több mint 14 000 DC villámtöltőt telepített a világ több mint 80 országában, bevált technológiai megoldásokkal és széleskörű tapasztalattal rendelkezik, amit most a harmadik generációs autókhoz alkalmazott töltőkben hasznosít, amelyeket a versenykörnyezet egyedi igényeinek figyelembevételével alakítanak ki.
„Az ABB FIA Formula-E bajnokság több mint egy egyszerű verseny, mivel ez a versenysorozat tesztelési környezetet biztosít az innovatív e-mobilitási technológiáinkhoz, meghatározó szerepet játszik az elektromos járművek gyártásában, és jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy mindnyájunk érdekében egy tisztább környezetet lehessen teremteni” – nyilatkozta Tarak Mehta, az ABB Energetika üzletágának vezetője. „Büszkék vagyunk rá, hogy névadó szponzorként támogatjuk a Formula-E bajnokságot, és örülünk a FIA azon döntésének is, hogy a 7. évadtól kezdődően a versenysorozatot a világbajnokság rangjára emelte, ami megnövelte a Formula-E jelentőségét”.
Alejandro Agag, a globális, teljesen elektromos hajtású járművek versenysorozatának elnöke és társalapítója elmondta: „Amióta a 4. évadban az ABB névadó szponzorként csatlakozott a FIA Formula-E bajnoksághoz, szoros együttműködés keretében azon dolgozunk, hogy a versenysorozattal tesztkörnyezetet teremtsünk a versenyautókban alkalmazott technológiák sorozatgyártásba vételének, ami a versenysorozat eredeti célját is elősegíti, hogy az elektromos járművek elterjedésének felgyorsításával ellensúlyozzuk a klímaváltozást. Nagy érdeklődéssel várjuk, hogy milyen eredményeket hoz majd a hosszú távú partneri együttműködésünk” – fűzte hozzá Agag.
Az ABB az elektromos járművekhez kifejlesztett, összekapcsolt DC villámtöltési rendszerek terén olyan jelentős projekteknek köszönhetően vált globális piacvezetővé, mint például a „Electrify America”, az „IONITY” és a „Fastned”, amelyekhez nagy teljesítményű DC villámtöltő-állomásokat szállított. Az ABB hivatalos partnere a TAG Heuer Porsche Formula-E teamnek is.
A globális jelenlétét erősítő ABB FIA Formula-E bajnokság versenyei olyan innovatív technológiát vonultatnak fel, amely elengedhetetlen e fenntartható autóversenyzés sikere szempontjából. A tervek szerint a versenysorozat augusztus 5-től a berlini Tempelhof repülőtéren tér majd vissza, és hat futammal folytatódik.
Elkészült az ABB új, Formula E-nek dedikált médiaoldala is, amely az alábbi linken található: https://new.abb.com/media/abbformulae. Az oldalon nagy mennyiségű tartalom található arról, hogy az ABB és a Formula E közötti partnerség és az ABB FIA Formula E bajnokságban való részvétele hogyan segíti az e-mobilitás elterjedését, és vezet egy jobb és fenntarthatóbb jövő felé. Ezenkívül elérhetők fotók, videók és az E-Prix összes, a pályán és a pályán kívül zajló történéseivel kapcsolatos információ.
Kapcsolódó cikkek
- Az ABB páneurópai kísérleti program keretében segíti az e-mobilitási technológia digitális fejlesztését
- Hatalmas üvegtáblákat mozgat az ABB robotrendszere
- Az ABB vízhűtéses, nagyfeszültségű motorjai nagy teljesítménysűrűséget kínálnak
- Az ABB eladta az Energetikai Hálózatok üzletágát a Hitachinak
- Az ABB nagyon készül az e-mobilitás megünneplésére
- Boldog születésnapot, YuMi!
- Hatodik alkalommal aratott sikert az ABB egyetemi női mentorprogramja
- Az ABB és a HPE közösen csökkentik a szuperszámítógépek energiafogyasztását
- Az ABB Energetika divíziója segítségével intelligens ipari parkot létesítettek Sanghajban
- Az ABB bemutatja a „Kőbe zárt zene” című gondolatébresztő építészeti videósorozatát
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.