Sokkal kevesebbet nyomtatnak a magyarok
Milliós nagyságrendben csökkent a kinyomtatott lapok száma a magyar irodákban – tájékoztatott a nyomtatóbérlés piacán évtizedek óta jelenlévő soproni Master Partner Kft. A friss elszámolási adatok és az iparági tapasztalatok alapján kijelenthető, hogy az otthoni munkavégzés és az online kapcsolattartás miatt fellendült a digitális dokumentumkezelés, amelyre a vártnál sokkal gyorsabban álltak át a magyar kis- és középvállalkozások.
A járványhelyzet rengeteg cégnél kényszerítette ki az évek óta halogatott informatikai fejlesztéseket. Az országosan több mint 500 viszonteladó partnert kiszolgáló Kvazar.cloud kutatása alapján a mindennapi kommunikáció megkönnyítésével a projektek és feladatok kezelése is átláthatóbbá vált a vezetők szerint, akik azzal is egyetértettek, hogy a pozitív tapasztalatnak köszönhetően más digitális megoldások felé is nyitottabbá váltak. Ezt a trendet erősíti meg a most kiadott, a nyomtatóhasználat drasztikus visszaszorulását jelző Master Partner jelentés is.
Már az átállás elejétől kezdve érdemes rendszerekben gondolkodni
„Amennyire örömteli a vállalkozások nyitottsága a megoldások felé, annyi buktatót és kockázatot is rejtenek magukban a fejlesztések, ha nem szakértő segítségével valósulnak meg” – figyelmeztetett Németh Patrik, a Master Partner informatikai szakértője. Hozzátette: „A dokumentumkezelésnél is jobb már az elejétől kezdve rendszerben gondolkodni, hiszen később sokkal nehezebb felderíteni a szálakat, és bizony rengeteg idő megy el azzal, hogy a digitális térben egyszerűen elvesznek a fájlok.”
Egy digitális dokumentumtár létrehozása minden esetben a cég megismerésével kezdődik. A háttérrendszernek ugyanis hasonló struktúrában kell felépülnie, mint magának a szervezetnek. A jogosultságok, az információs biztonság és a könyvtárak kialakítása mind megelőzi a konkrét program beszerzését és beépítését. Már egy 10-15 fős cég esetében is van valamilyen szintű szervezett munkamegosztás és kialakultak a felelősségi körök. A szerződések és a bizalmas információk kezelése a digitális térben sem maradhat ellenőrizetlen, erre kiemelt figyelmet kell fordítani az átálláskor. „Az előkészület, a szervezet megismerése a munka 70%-a és csak a maradék 30% vonatkozik a technológia beépítésére és használatának betanítására” – tette hozzá Németh Patrik.
Sokat érhet az informatikai fejlettség, ha valóban jön a második hullám
A nyomtatott lapszámok csökkenése tehát összességében trendfordulót jelez a kkv-k digitális fejlettségében. „Ez a pár hónap öt évet gyorsított a magyar kkv-k digitális átállási folyamatán. Az eddigi tapasztalatok alapján a bevezetett változások tartósak maradnak. A cégek megszokták és megszerették ezeket a megoldásokat, ezt az adatainkból is látjuk” – mondta Németh Patrik. A szakértő arra is figyelmeztetett, hogy a tűzoltás után most a konszolidáció időszaka következik, amely során érdemes minden téren átlátható informatikai és digitális rendszert teremteni, és felkészülten nekivágni a közeljövő hasonló kihívásainak.
Kapcsolódó cikkek
- Új AltaLink digitális munkahelyi asszisztensek a Xeroxtól
- A Conrad Electronic támogatja a munkahelyek digitalizációját
- Munkavállalói részvények kibocsátásával egészíti ki juttatási programját az SAP
- Kutatás: a digitalizáció megállíthatatlan folyamatokat indított el a kiskereskedelemben
- Új multifunkciós nyomtatók a HP-tól
- A koronavírus nyertese a home office
- Egyetemisták innovációi lendíthetik fel a magyar mezőgazdaságot
- Új digitális megoldásokkal segíti a gazdálkodókat az i-Cell és az AgroVIR együttműködése
- Még mindig alacsony a női informatikusok aránya Magyarországon
- Hazánkban is elérhetők a legmenőbb deep tech képzések
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.