„Pocketdoki” - forradalmi újítás a diagnosztikában és az orvos-beteg kommunikációban
Az INNObyte Informatikai Zrt. olyan komplex egészségügyi digitális mérőeszközt és felhőalapú applikációt fejleszt, mely segítségével lehetővé válik a népbetegségek hatékonyabb kiszűrése, valamint a betegút szervezés új formája. Az alkalmazás egyedi és eddig példa nélküli újdonsága az egészségügyi paraméterek újszerű kommunikációja: digitális asszisztens segítségével lehetővé válik a „távlelet” közvetítése olyan felhasználók számára is, akik helyzetüknél fogva nem tudnak okoseszközöket használni. A fejlesztés a GINOP-2.1.2-8.1.4-16 támogatási konstrukció segítségével valósul meg. A projekt teljes költségvetése 347,3 millió forint, melyből 191,01 millió forint a támogatás.
A 191 millió forint európai uniós támogatás segítségével a szoftverfejlesztő cég legújabb alkalmazása kiküszöböli az eddig létező egészségügyi mérőeszközök korlátozott mennyiségű adatmérését és a külső eszközök korlátozott feldolgozási képességét. A PocketDoki egy olyan integrált digitális egészségügyi mérőeszköz lesz, amely folyamatosan vizsgálja ügyfelei paramétereit, összefüggéseket keres a népbetegségek kialakulásával és diagnosztizálásával kapcsolatban. A projekt a Széchenyi 2020 program keretében valósul meg.
A fejlesztés eredményeként a felhőalapú alkalmazás tárolja a páciens adatait, egészségügyi paramétereit, orvosainak elérhetőségét, és egy titkosított, standard inferface-en keresztül (pl. Bluetooth, mobil telekommunikációs vagy WiFi technológia) továbbítja a „távleletet” a központi adattárba. Az applikáció az utolsó mérések adatait okoseszközön tárolja, és a beérkező adatokat összeveti az ügyfél jellemző paramétereivel, majd érthető adattá írja át. Az applikáció szükség esetén képes értesíteni az egészségügyi ellátó intézményt és az egészségügyi személyzetet, illetve a hozzátartozókat. A fejlesztés egy későbbi szakaszában betegút szervezésére is alkalmassá válhat.
Azok számára pedig, akik nem boldogulnak el az okoseszközökkel, az INNObyte Informatikai Zrt. a projekt keretein belül fejleszt egy digitális egészségügyi asszisztenst, amely lényegében egy intelligens „beszédrendszer”, hasonlít a természetes emberi hangra, képes kérdésekre is válaszolni, ezáltal elősegítve az ügyfélközpontú és részletesebb információcserét.
A beruházásnak köszönhetően a vállalat 30 darab munkahelyet tud megőrizni.
Molnár József, az INNObyte Informatikai Zrt. operatív igazgatója a fejlesztés kapcsán elmondta: „Az egészségügyi fejlesztések miatt az elmúlt évtizedben kialakult az a közhiedelem, hogy a lakosság számára is elérhetőek azok a digitális egészségügyi mérőeszközök, melyek minden fontos adatot mérnek és feldolgoznak. A tapasztalat ezzel szemben az, hogy olyan integrált mérőeszköz, amely több egészségügyi paramétert megbízható módon képes mérni, a mért eredményeket képes digitalizálni, egyúttal a digitális adatokat összevetni, és magyar nyelven kommunikál az ügyféllel, jelenleg nem elérhető a piacon. Az egyes paraméterek mérésére különálló eszközök állnak rendelkezésre, melyek tudása, minősége, költsége rendkívül eltérő képet mutat. Ráadásul az eszközgyártó cégek által fejlesztett, vagy javasolt applikációk olyan különböző platformokon kommunikálnak, melyek lehetetlenné teszik a felhasználók számára az egységes egészségügyi állapotkép kialakítását. A PocketDoki fejlesztéssel erre szeretnénk megoldást kínálni, magyar nyelven a hazai lakosságnak.”
Kapcsolódó cikkek
- Zsebben hordozható EKG a szívritmuszavarok észlelésére
- Összetett tesztek garantálják a HONOR okoseszközök tartósságát
- Életet menthetett a magyar egészségügyi startup
- 100 db WIWE készülék került ki kardiológiákra
- A WIWE azonnali, 1 perces EKG szűrést ajánl az 50 napos kardiológiai várakozási idővel szemben
- Országos kardiológiai hálózat fogadja a WIWE tulajdonosokat
- Magyar big data megoldás állja útját az afrikai fertőző betegségeknek
- Gyerekeknek szóló ismeretterjesztő alkalmazás
- Az LG intelligens konyhai eszközei a háziasszonyok kedvence lehet
- A Bene Studio rendezvény-sorozatot indított
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.
Újabb kutatás cáfolja az AI-félelmeket
A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia (AI) munkahelyi hatását. A Magyarországon több mint 700 szakembert foglalkoztató vállalat négy országban elvégzett felmérése azt mutatja, hogy az AI alkalmazása növelheti a dolgozói elégedettséget, és segítheti a gyorsabb karrierépítést, míg a vállalatvezetők szerint versenyképességüket veszélyezteti, ha nem építik be a technológiát a működésükbe.
A Mikulás sem egyedül dolgozik, a cégednek sem kell
Egyre több vásárló igyekszik elkerülni a december végi vásárlási dömpinget, így az online megrendelések száma a karácsonyt megelőző hónapokban akár az éves átlag többszörösére is ugorhat. Az áruházak számára ilyenkor kiemelten fontos a forgalom maximalizálása, de a megugró ügyfélszolgálati igények kielégítése és a zökkenőmentes kiszolgálás biztosítása komoly kihívásokat jelent.